  • 51. Data: 2009-05-15 06:57:45
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:1bahcatyptph5$.12ztc3vvh8i9k$.dlg@40tude.net...

    > Hołk hołk hołk :-).

    Wlasnie, wlasnie - brzuch kobiety nalezy do kobiety i co jej zrobisz?

  • 52. Data: 2009-05-15 06:58:49
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
    > energii....

    tylko dlaczego za moje?
    Niech oszczędzają ci co kupują lub sprzedają hurtowo klimatyzatory albo
    niech w końcu wybudują elektrownię atmową, albo nich nastawiają wiatraków
    jak w Niemczech czy Belgii albo......
    --
    Jackare

  • 53. Data: 2009-05-15 07:00:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Niedawno była akcja oszczędzania prądu poprzez wyłączenie na godzinę
    > wszystkich odbiorników.
    > Przy okazji wypowiadał się jakiś energetyk mówił że zużycie prądu przez
    > indywidualnych odbiorców ma znikomy udział w całkowitym i tylko ruchy w
    > przemyśle dadzą wymierne oszczędności bo wszystko inne to jest tylko bicie
    > piany.

    Energetyk czyli producent badz sprzedawca - warto nadmienic.

  • 54. Data: 2009-05-15 07:01:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > tylko dlaczego za moje?
    > Niech oszczędzają ci co kupują lub sprzedają hurtowo klimatyzatory albo
    > niech w końcu wybudują elektrownię atmową,

    A mozna postawic ja kolo Twojego domu?

    > albo nich nastawiają wiatraków jak w Niemczech czy Belgii albo......

    Wiatraki se mozesz w buty wsadzic.

  • 55. Data: 2009-05-15 07:10:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]

    Jeszcze cytacik z materiałów dot. żarówek Philipsa: "Lampy
    halogenowe PHILIPS emitują światło o wyższej niż żarówki
    temperaturze barwowej (do 3200K). Oznacza to, że ich światło jest
    bielsze."
    http://www.swiatlo.tak.pl/artykuly/zrodla-swiatla/zr
    odla-swiatla-cz1.php

    J.

  • 56. Data: 2009-05-15 07:18:09
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Energetyk czyli producent badz sprzedawca - warto nadmienic.

    Inne źródło, WWF:
    Krajowe zużycie energii elektrycznej w 2004 roku wynosiło 130,5 TWh z tego w
    gospodarstwach domowych 22,8 TWh, tj. 17,5%

    na oświetlenie + drobny sprzęt AGD przypada z tego 18,7% do 20,4%(to samo
    źródło) , czyli z całości jest to 3,3% do 3,6%.

    O ile ma % spaść zużycie energi po wymianie żarówek?

    Adam

  • 57. Data: 2009-05-15 07:20:20
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
    > 1994 lub 5 roku kupiłem pierwsze żarówki Philipsa
    > do dziś działają...
    >
    > a są eksploatowane po 3-4h dziennie...

    też mam taką jedną 20W i jeszcze świeci lepiej niż Piła 25W (jakiś czas temu
    sprawdzałem)
    jeffrey

  • 58. Data: 2009-05-15 07:23:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >źródło) , czyli z całości jest to 3,3% do 3,6%.

    >O ile ma % spaść zużycie energi po wymianie żarówek?

    A jak sadzisz?

  • 59. Data: 2009-05-15 07:31:53
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości

    > A jak sadzisz?
    właśnie nie wiem, jeżeli 50% to w skali kraju da to około1,7% - czy warto?

    Adam

  • 60. Data: 2009-05-15 07:56:23
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > właśnie nie wiem, jeżeli 50% to w skali kraju da to około1,7% - czy
    > warto?
    > Adam

    jeżeli masz ten prąd to nie warto, ale jeżeli go nie masz ...
    zresztą tu chyba bardziej chodzi o pewną kulturę oszczędzania - nabieżesz
    nawyków w domu to i w pracy wyłaczysz zbędne oświetlenie, przy projektowaniu
    urządzeń zastanowisz się nad oszczędnością prądu itp

    jeffrey