  • 361. Data: 2020-08-13 20:31:58
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie mówimy zatem tym samym językiem. Różnica pokoleń być
    > może. Cytuję: "A ja czuję wdzięczność. Bo jak gdieś pojadę,
    > to i mnie jest łatwiej, gdy ktoś przede mną dał sie poznać."

    Chodziło o działania, że tak się wyrażę, PR-owe, opisane przez
    p.Marcina w wadomości <yy_YG.172798$jbb.90387@fx44.ams1>. Nie wim
    czego by miały dotyczyć różnice językowe -- czy rozumienia słowa
    "siebie" w sensie "siebie", a nie w sensie czasownikowozwrotnym?

    Jarek

    --
    -- Tato, kłaniają się ciebie!
    -- Nie ciebie tylko tobie.

  • 362. Data: 2020-08-14 02:11:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, KIKI <h...@u...dl> wrote:

    > Nie powinni mieć prawa głosu i tyle. Niech sobie swoją homofilię tam
    > pielęgnują.

    Aha.
    No tak.

    A słuchaj, nie odpowiedziałeś mi na post o Kaszubach, Ślązakach i
    podobnych. Oni mają własne nazwy ulic, miejscowości w swoim języku
    czy dialekcie. Jakies festyny organizują, ba, są i rozgłośnie radiowe,
    które po ichniemu gadają.

    4-12% (zaleznie od szacunków) populacji Polski to osoby
    nieheteroseksualne. Ty nazywasz to mniejszością bez prawa własnego
    stanowienia i chesz ją pakować do więzień jesli pospacerują trzymając
    się za rączkę. Co ja opowiadam, wystarczy przecież deklaracja, że ktoś
    jest np. gejem.

    A tu, ci Kaszubi i inni, <1% i Ty chłopie/dziewczyno (przepraszam, nie
    wiem) możesz spać spokojnie? Tym bardziej, żeś przecież zwolennik Silnej
    Zbrojnej, a to jak nic piata kolumna narażająca istotę polskości
    wręcz jawną indoktrynacją.

    --
    Marcin

  • 363. Data: 2020-08-14 02:33:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

    > Tak działa każda współczesna spółka. Im wkładasz w nią więcej, tym
    > więcej masz do powiedzenia w kwestii rozporządzenia budżetem oraz
    > kierunkiem rozwoju. I to działa.

    To bądzmy konsekwentni i pozbawmy, lub drastycznie ograniczmy prawo głosu:
    - emerytom
    - rencistom i innym grupom z niezawinionymi problemami wydajności finansowej
    - dominującej frakcji beneficjentów 500+

    A jak ktoś postawi, ale tak naprawdę, na wychowywanie dzieci bardziej
    niż na korpo-karierę, to też nie powinien mieć za dużo do gadania, bo
    przeciez chodzi wyłącznie o forsę.

    Innym naturalnym krokiem byłoby pozbawienie obywatelstwa osób, które nie
    płacą podatków. Odpowiedzialni za funkcjonowanie spółki narażają się na
    odpowiedzialność karną działaniami na jej szkodę. Trzymanie takich osób
    w spółce to zwykle szkoda, a w najlepszym wypadku niegospodarność.

    Państwo to nie jest spółka.

    --
    Marcin

  • 364. Data: 2020-08-14 02:46:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Nieustanie potrzebne. No i na szczęście dla niektórych jest
    > "bezinwestycyjne" -- miło jest nie musieć wstydzić się za granicą
    > swojej narodowości. A ja czuję wdzięczność. Bo jak gdieś pojadę,
    > to i mnie jest łatwiej, gdy ktoś przede mną dał sie poznać.

    Zagadnienie pokrewne: Czy wspólczesne pokolenia, te niepamiętające już
    komunizmu mają nadal typowe kompleksy ludzi tamtych czasów (ten lepszy
    Zachód)? Powiedzmy pokolenie urodzone po 1990r? Łapię się na tym, że sam
    mam nadal takie kompleksy, a pamiętam jak ćwierć wieku temu wkurzyłem
    się w Holandii na Bogu ducha winnego pana z banku, który próbował mi
    wytłumaczyc działanie karty do bankomatu.

    --
    Marcin

  • 365. Data: 2020-08-14 03:13:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Kolej żelazna, która sprawia, że krowy przestają dawac mleko, a anteny
    > od radia kryształkowego powodują brak jajek w kurniku. Naprawdę to nic
    > nowego. No i nie wybielajmy aż tak wieków dawnych. Przez długie stulecia
    > warstwy najniższe nie mądrzały wcale. Potem przyszła powszechan oświata,
    > która rzecz jasna cudów od razu nie zrobi.

    Ale to jakby trochę inaczej. To taka intelektualna rejterada, bo ci
    ludzie wcześniej akceptowali pokrewne zjawiska. Oni nie mieli nic
    przeciwko tej kolei żelaznej. Nic a nic, wręcz uznawali za bardzo
    pozyteczną. A tu nagle zaczeli protestować, bo wagon zrobił się dłuższy,
    czy coś.

    To co się dzieje w tzw. mediach społecznościowych można ewentualnie
    próbowac wyjaśnić kwestią dotępności i ekspozycji, ale też wydaje się,
    że odsetek kretynizmów jest nieporównywalnie większy, niż w nieco
    dawniejszych czasach na poziomie bardziej fizycznym. Miałby to być
    wyłącznie efekt ośmielenia brakiem tej bezpośredniej fizyczności?

    > Albo braku predyspozycji do czego innego, co daje konkretny dochód.
    > Premierowi Ignacemu Paderewskiemu ktoś za granicą powiedział, że
    > słyszał o wybitnym pianiscie noszącym to samo nazwisko, a następnie
    > zapytał, czy to może rodzina. Po poznaniu prawdy ze smutkiem stwierdził,
    > że upadek niski i degradacja wielka. No tak, ale to było rok po uzyskaniu
    > niepodległości, kiedy był entuzjazm i każdy chciał dać krajowi wszystko,
    > co miał najlepsze.

    Pamiętam dyskusję na którejś z grup, chyba pl.soc.prawo, o tym, że w
    ciągu ostatnich 2ch dekad liczba osób w polityce, które możnaby nazwać
    mężami stanu rozpaczliwie się skurczyła. Miałbym chyba problemy, żeby
    wskazac jakiegokolwiek wśród obecnych polityków.

    --
    Marcin

  • 366. Data: 2020-08-14 05:27:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.08.2020 19:51, budynPL wrote:

    > a taka dyskusja w temacie pojawiła się na twitterze:
    > ktos tam:
    > Ciekawe badanie z najbardziej "równościowego" kraju - Szwecji. 36% z nich miało
    > poważne myśli samobójcze.

    Ale to chyba oczywiste i to nie wynika z dyskryminacji ale z cech
    osobniczych.

  • 367. Data: 2020-08-14 05:39:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2020 02:11, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > stanowienia i chesz ją pakować do więzień jesli pospacerują trzymając
    > się za rączkę. Co ja opowiadam, wystarczy przecież deklaracja, że ktoś

    Na poprzednie pytanie nie wiem co odpowiedzieć, bo są bez sensu.

    Co do wsadzania to ja nikogo wsadzać nie chcę za homoseksualizm ale
    prawo powinno zabraniać szerzenia informacji o tym w przestrzeni
    publicznej. W szczególności przedstawianie tego młodocianym.
    Powinien być kategoryczny zakaz szerzenia propagandy lgbt. Jak ktoś chce
    się przebierać to proszę bardzo, w swoim domu. Jak chce okazywać czułość
    osobie tej samej płci to proszę bardzo byle nie publicznie.
    W szkołach powinien być zakaz jakichkolwiek działań gloryfikujących
    lgbt. Ogólnie nie powinno się o tym mówić przy dzieciach.

  • 368. Data: 2020-08-14 05:55:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2020 05:27, KIKI wrote:
> [...]

    Ale np. wśród księży istnieje duża nadreprezentacja homoseksualistów i
    pedofilów. Co ciekawe, księża nie popełniają samobójstw z tego powodu.
    Ich problem dyskryminacji omija, to oni dyskryminują. Przynajmniej nie
    słychać o samobójstwach. Widocznie nadreligijność, poczucie powołania
    idzie w parze ze skłonnościami homoseksualnymi albo pedofilskimi.
    Statystycznie tak wychodzi, bez wnikania w szegóły.
    Ten pilot z Germanwings co się rozbił o górę. Nie był chyba LGBT ale za
    to był chory psychicznie.
    To skoro LGBT są normalni tylko inni to czemu 36% z nich miało poważne
    myśli samobójcze? A może tak tylko mówią żeby zwrócić na siebie uwagę?
    Mówić, że ktoś ma jakieś myśli może każdy.
    Ja mam myśli, że lecę na marsa...

  • 369. Data: 2020-08-14 08:32:00
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-14 o 00:33 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > To bądzmy konsekwentni i pozbawmy, lub drastycznie ograniczmy prawo
    > głosu:

    Tu nie chodzi o pozbawianie czy jakiekolwiek sztuczne ograniczanie,
    tylko wyliczenie stosownych proporcji w zależności od wysokości
    kontrybucji.

    > - emerytom
    > - rencistom i innym grupom z niezawinionymi problemami wydajności
    > finansowej
    > - dominującej frakcji beneficjentów 500+

    Te grupy społeczne utrzymują się albo ze swoich dawnych składek (a więc
    ich czas decydowania minął - alternatywnie mogą załapać się jeszcze
    na głosy w zależności od przyjętego okresu rozliczeniowego), albo ze
    składek innych (a w tej sytuacji nie widzę dlaczego mieliby decydować o
    budżecie Państwa, skoro nigdy się do niego nie dołożyli).

    > A jak ktoś postawi, ale tak naprawdę, na wychowywanie dzieci bardziej
    > niż na korpo-karierę, to też nie powinien mieć za dużo do gadania

    Co to znaczy "tak naprawdę"? Można wychowywać dzieci tak na niby?
    Jeśli ten ktoś zamierza utrzymywać się z czyichś pieniędzy, to
    niespecjalnie jest w pozycji by domagać się jakiejkolwiek decyzyjności.

    > przeciez chodzi wyłącznie o forsę.

    Kasa decyduje, tak. Nie ja to wymyśliłem - tak działa współczesny
    świat. Przy czym nie oznacza to, że wszystkie działania muszą być
    czynione w kierunku powiększenia kapitału, spółka nie musi przecież być
    nastawiana na zysk. Ale to ten kto płaci powinien decydować jak zostaną
    rozporządzone jego pieniądze.

    > Innym naturalnym krokiem byłoby pozbawienie obywatelstwa osób, które
    > nie płacą podatków.

    To już twój program, ja się pod tym nie podpisuję. Swoją drogą, co
    chciałbyś robić z takimi nie-obywatelami? Na Madagaskar?

    > Odpowiedzialni za funkcjonowanie spółki narażają się na
    > odpowiedzialność karną działaniami na jej szkodę. Trzymanie takich
    > osób w spółce to zwykle szkoda

    Nie można pozbyć się akcjonariusza spółki ot tak, jakkolwiek mały by
    nie był jego udział.

    > Państwo to nie jest spółka.

    W tym rzecz - i tylko dlatego może pozwolić sobie na takie rzeczy jak
    nieistniejące wybory za 70 mln, maseczki bez atestów, wirtualne
    respiratory, tonącą służbę zdrowia czy pogrążający się ZUS.

    Mateusz

  • 370. Data: 2020-08-14 11:01:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-14, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

> [...]
    > składek innych (a w tej sytuacji nie widzę dlaczego mieliby decydować o
    > budżecie Państwa, skoro nigdy się do niego nie dołożyli).

    Czyli jednak.

    > Co to znaczy "tak naprawdę"? Można wychowywać dzieci tak na niby?

    Tak z 80% pewnie wychowuje z doskoku, lub ma roszczenie w tej kwestii do
    instytucji oświatowych ewentualnie własnych rodziców.

    > Jeśli ten ktoś zamierza utrzymywać się z czyichś pieniędzy, to
    > niespecjalnie jest w pozycji by domagać się jakiejkolwiek decyzyjności.

    Przynajmniej jesteś konsekwentny.

> [...]
    > rozporządzone jego pieniądze.

    > To już twój program, ja się pod tym nie podpisuję. Swoją drogą, co

    To tylko logiczna kontynuacja Twoich postulatów. Mi tam w zakresie
    dyskutowanym status quo, może nie tyle odpowiada co nie mam pomysłu na
    zmianę na coś lepszego.

    > chciałbyś robić z takimi nie-obywatelami? Na Madagaskar?

    Rozumiem, że chodzi o aspekt praktyczny. No da się im czas aby sobie
    sami poszli a jak nie pójdą no to przymusowe roboty chyba, bo jak
    inaczej te pieniądze odzyskać? Konwencje o unikaniu bezpaństwowości
    pewnie można wypowiedzieć.

    > Nie można pozbyć się akcjonariusza spółki ot tak, jakkolwiek mały by
    > nie był jego udział.

    Nawet jeśli działa na jej szkodę? Jakiś przymusowy wykup udziałów czy coś?

    Niestety. Tu pełna zgoda.

    --
    Marcin