    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci,pl.rec.dom
    Subject: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 06 Mar 2015 21:59:16 GMT

    Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

    > A tu z komentarzy:
    >
    > "Ja urodzilem sie w 85 roku. Jako dziecko przeszedlem Swinke, Odre i
    > Rozyczke to bylo normalne trzeba to bylo przejsc jak dojrzewanie i
    > nocne polucje nigdy nie slyszalem zeby ktos od tego umarl. Ostatni raz
    > chorowalem chyba 3 lata temu i to tylko dlatego ze poprostu
    > przeliczylem mozliwosci swojego ukladu odpornosciowego ze tak powiem i
    > poszedlem po bandzie i nie rozwalila mnie tyle grypa co jej
    > powiklania, mialem zapalenie zatok, nikomu nie zycze no ale wyleczylem
    > sie bez jakis wiekszych inwestycji w leki. Obloznie chory tak ze
> [...]

    To wszystko prawda - zwykły rachunek prawdopodobienstwa, o ktorym pisałem w
    tym watku kilka razy ale który Tobie Ikselko jest chyba obcy, skoro
    powołujesz się na pojedyncze przypadki.

    Powikłania w przebiegu odry występują u ok. 30% osób chorych, większość z
    nich występuje u dzieci do 5 r.ż. oraz dorosłych powyższej 20 lat.

    Do powikłań w przebiegu odry należą:

    o biegunka i silne odwodnienie organizmu występują u 80 osób na 1000
    chorych,
    o zapalenie ucha środkowego występuje u 70-90 osób na 1000 chorych,
    o zapalenie płuc występuje u 10-60 osób na 1000 chorych,
    o zapalenie mózgu występuje u 1 na 1000 chorych,
    o drgawki występują u 5 na 1000 chorych,
    o zgon występuje u 0,7-2 na 1000 chorych,
    o podostre stwardniające zapalenie mózgu występuje u od 1 na 1700 do 1 na
    3300 chorych.

    http://szczepienia.pzh.gov.pl/main.php?p=3&id=27&sz=
    54&to=