  • Data: 2017-10-24 15:51:40
    Temat: Re: Cyrkulacja czy mały bojler w kuchni
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 24 października 2017 13:55:37 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Która wersja najrozsądniejsza?
    > Wszelkie rady mile widziane :-)

    Kwestia odległości "odbiorników" od bojlera.
    Ja np mam taki układ że bojler w kotłowni, łazienka nad kotłownią(więc do wanny i
    umywalki długości rurek od bojlera są minimalne) wc na parterze za ścianą kotłowni(ze
    2 metry rurki od bojlera do umywalki/ prysznica)) więc u mnie cyrkulacja zbędna bo
    ciepła woda jest szybko.
    Szybka dostępność ciepłej wody ważna jest przy umywalce i ew prysznicu. Przy wannie
    nie ma to znaczenia bo jak nalewasz wody do wanny to te pierwsze kilka sekund gdy
    zimna leci w niczym nie przeszkadza.
    Kuchnia- jeśli w domu jest zmywarka(zlewozmywak wtedy używany sporadycznie) to tez
    jakoś specjalnie nie jest problemem jeśli do zlewozmywaka przez chwilę zimna woda
    poleci
    W moim rozkładzie pomieszczeń cyrkulacja była więc zbędna i nie robiłem.