    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Newsgroups: pl.rec.dom
    <q...@4...net> <mi4igr$qf1$1@dont-email.me>
    <1sdmbybaj2p62.1oy9ogbozz045$.dlg@40tude.net>
    <mi63ne$mgm$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <sqhybf5tbrtf$.o81z0o130o9j$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16ujin8s1fl96$.1alf2tskjdl6x.dlg@40tude.net>
    <mi8njb$g4a$1@dont-email.me>
    <ybanym9dr4ty$.1ibjnis2e7ffa$.dlg@40tude.net>
    <mia8p0$2r4$1@dont-email.me> <p...@4...net>
    <mifs7s$t6o$1@dont-email.me>
    Date: Thu, 7 May 2015 17:10:42 +0200

    Dnia Thu, 7 May 2015 09:19:39 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Zapomnij o cytrynowym zatem - użyj octu.
    > Będzie skutecznie, bezpiecznie i bez trucizn.

    Jak kilka(naście) razy użyję słabszego roztworu kwasu, to skutek i tak
    będzie podobny, bo kamienia jest dużo i musiałabym długo gotować z tym
    kwasem (sprawdzałam przecież). Za którymś razem wreszcie odsłoni się miedź,
    a nikiel zjem w siarczanie. Tylko pytanie, za którym razem JESZCZE jest
    bezpiecznie? Okiem tego nie dojrzę.
    Wolę więc wymieniać grzałki i kieruję się przy tym stopniem zakamienienia.
    Już to pisałam.
    Raz w roku (od lat) kupuję "hurtem" kilka grzałek.

    > To rozpuszczaj go dwa razy do roku, będzie git :-)

    Grzałka raczej tego nie wytrzyma, bo przez ten czas będzie na niej ze 2 cm
    kamienia, o ile się do tej pory z jego powodu nie przegrzeje=spali, więc
    musiałabym odkamieniać znacznie częściej.
    Powtarzam więc - wolę wymieniać grzałki w momencie, kiedy jest już na tyle
    dużo kamienia, że dłużej niż zwykle trwa granie wody do wrzenia, przy czym
    zakamienienie powłoki jeszcze nie powoduje przepalenia grzałki.
    Jednak jak pisałam w początkach wątku, kilka razy się przepaliły, gdyż
    przegapiłam moment i/albo woda się wygotowała. W końcu nikt nie jest
    doskonały :->
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?