  • Data: 2015-05-07 22:03:12
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 7 May 2015 19:52:32 +0200, JBP napisał(a):

    > Podejrzeń się nie ujawnia osobie podejrzanej, a grzeczne i bezpośrednie
    > zapytanie rozmówcy zasługuje na taką samą odpowiedź. Bez osądzających
    > przymiotników.

    No więc OK, nie podejrzenia, a INSYNUACJE to były. Te się ujawnia.
    "Grzeczne zapytanie" nie obejmuje nieuprawnionego zainteresowania czyimiś
    rozliczeniami z fiskusem.
    Wg Ciebie możesz podejść do każdego na ulicy i (choćby najsłodszym tonem)
    zapytać go "Widzę, że wziął pan fakturę - chyba nie wlicza pan sobie tego w
    koszty DG?" - i być uważana przez niego za grzeczną?
    Nieuprawniony zwrot "Chyba nie wlicza pan sobie tego w dg..." jest
    INSYNUACJĄ.

    > OK, rozumiem dlaczego w opisanej sytuacji bierzesz fakturę VAT. Jednak
    > pisałaś, że zmieniasz grzałki średnio dwie w roku. O ile mi wiadomo okres
    > gwarancji na tego typu _części zamienne_ wynosi pół roku.

    Gwarancja w moim konkretnym przypadku - 12 miesięcy. Mam to napisane na
    karcie (a właściwie na karteczce) gwarancyjnej przyczepionej do każdej
    grzałki. Firma Gwarant, ul. Partyzantów 14/16, 420200 Częstochowa:
    http://www.gwarant.czest.pl/

    Niestety ostatnio (kilka mies. temu) mnie uprzedzili, że kończą produkcję
    "moich" grzałek, pozostaje mi teraz już tylko chyba Allegro itp.
    To taka grzałka (na zdj. jest grzałka Selfa - identyczna):
    http://www.fib.poznan.pl/PL-H4/oferta/7576/grzalka-1
    2304-1000w.html

    > Skoro kupujesz
    > jednorazowo więcej, co się dzieje z gwarancją - na przykład - na trzecią lub
    > czwartą grzałkę, używane dopiero w kolejnym roku ? Masz dostawcę części AGD,
    > który wystawia gwarancje kilkuletnie ? (To mnie interesuje, bo w niektórych
    > sytuacjach też wolę kupić kilka sztuk zamiast każdorazowo jednej.)

    Nic się nie dzieje - liczę, że wtedy zadziała rękojmia. W ciągu 2 lat.
    Chyba. Ale nie miałam okazji sprawdzać i to chyba dobrze. No ale już nie
    sprawdzę, bo nie robią.

    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?