  • 151. Data: 2021-03-26 22:29:26
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Majka <k...@g...com>

    niedziela, 21 marca 2021 o 15:26:22 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > Poza tym chyba mało kto już gotuje wodę na kuchence. Znacznie wygodniej
    > i szybciej zrobić to w czajniku elektrycznym, niezależnie od tego, czy
    > kuchenka gazowa, indukcyjna, czy ceramiczna.

    Hej Ewa,
    Zostaję przy czajniku elektrycznym, choćby ze względu na dzieci, które mogą na
    gazówce zostawić czajnik i go spalą, a dom razem z czajnikiem.
    Czajnik elektryczny po prostu się wyłączy. I jest szybszy.
    I mam go też obecnie, gdy w kuchni jest kuchenka na propan-butan.

    Majka

  • 152. Data: 2021-03-26 23:22:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Mar 2021 19:34:57 +0100, Jarosław Sokołowski

    > Ja tylko chciałem ustalić, co z powyższego jest fantazją.

    Nic, po prostu masz coś zbyt ciasny umysł. Tłumaczę, ponownie, bo widze że
    to bardzo istotne dla Ciebie. :P Obecnie, w starym domu, mam termę
    podszafkową która grzeje wodę na potrzeby całej kuchni (i pracuje w G12 bo
    PV nie było, teraz PV jest, ale za mała instalacja wiec większość sprzętów
    jak nie musi, to pracuje w G12), a nie tylko czajnika czy garnka (jak to
    będzie miało miejsce w nowym domu). Terma ta działa od 15 lat bezawaryjnie,
    dłużej niż czajniki i bynajmniej nie są to najtańsze syfy jak sugerujesz
    (po prostu woda jest syfiasta i przy gotowaniu się robi kibel).

    > Nie że to jakoś
    > szczegónie istotne dla mnie, ale skoro już zaczęliśmy o oszczędzaniu...

    No i będzie oszczędzanie, w tę czy w inną stronę. I już, EOT. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 153. Data: 2021-03-26 23:29:37
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 26.03.2021 o 21:43, Majka napisała:

    > Ceny porażają.
    > Seria Gold lub Silver /w uproszczeniu/ to około 10.000,00 za jednofunkcyjny z
    zasobnikiem.
    > Dwufunkcyjne to około 7.000,00 ~ 8.000,00.
    > Już mi ciepło, bez kotła.

    Ceny kotłów Immergas zaczynają się od niespełna 4 tys. zł -
    kondensacyjny Victris Tera 1-funk. 24 kW, 5 lat gwarancji,
    laur klienta 2017. Będziesz mogła chodzić po domu w samych
    majtkach.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 154. Data: 2021-03-26 23:34:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-26 o 21:43, Majka pisze:
> [...]
    66

> [...]
    zasobnikiem.
    > Dwufunkcyjne to około 7.000,00 ~ 8.000,00.

    Nie patrz na cenniki, bo tu są ceny katalogowe i jeszcze z 23% VAT-em.
    Cena katalogowa to jest ta cena sugerowana za jaką można sprzedać kocioł
    dając zarobić pośrednikom.

    Nie szukaj po internetach, bo taniej kupisz u lokalnego instalatora. Po
    pierwsze dostaniesz rabat, a po drugie u instalatora zapłacisz cenę z
    mniejszym 8% VAT-em.

    Realnie taki kocioł będzie Cię kosztował 3,5-4 tys. zł.

    Kocioł ACV czy Thermagen 1-funkcyjny 18kW to koszt 4,5-5 tys. zł. Ale tu
    możesz pozostawić instalację w układzie otwartym. Czyli trzeba odliczyć
    kilka stów z osprzętu potrzebnego do zamknięcia układu. Czyli realnie
    kocioł wyjdzie z 500 zł drożej od Termeta. W zamian dostajesz bardzo
    trwały kocioł.

    Do tego zasobnik ciepłej wody np. najtańszy emaliowany, dwupłaszczowy to
    wydatek rzędu 800zł. Porządny zasobnik typu zbiornik w zbiorniku to
    koszt ok. 2500zł

    Wkład kominowy to koszt 800-1000zł.

    Reszta potrzebnego osprzętu to wydatek góra 2 tys. zł.

    Spokojnie się zmieścisz w 10 tys. zł z całą kotłownią licząc także
    robociznę.

    Przyłącze gazu i wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej nie powinno
    przekroczyć kolejnych 10 tys. zł.

    Całość powinna się zmieścić w 20 tys. zł.

  • 155. Data: 2021-03-27 01:48:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.03.2021 o 21:33, Uzytkownik pisze:
    > Rozwiązanie z zasobnikiem warstwowym, niewątpliwie jest droższe, ale z
    > tego tytułu kocioł nie będzie musiał być o wyższej mocy i nie będzie
    > bardziej taktował. Wręcz przeciwnie, taktowanie będzie mniejsze.
    >
    > Ogólnie rzecz biorąc zasobniki warstwowe są lepszym rozwiązaniem, ale
    > bardziej kosztownym i mniej uniwersalnym w razie jakichkolwiek zmian.

    Piłem bardziej do kotła 2F niż zasobnika.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 156. Data: 2021-03-27 01:49:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.03.2021 o 19:53, Marek pisze:
    > po eksploatację, bo będzie musiał
    >
    > Bo?

    Bo kocioł 2F z założenia musi mieć te 24 kW przynajmniej.
    A 1F może sobie spokojnie 14 kW założyć i będzie aż nadto.

    > Bo?

    Bo ma o wiele za dużą moc w stosunku do zapotrzebowania, a takie 24 kW
    nie zmoduluje tak nisko mocy, jak np. kocioł 14 kW.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 157. Data: 2021-03-27 01:54:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.03.2021 o 19:57, Marek pisze:

    > Mijasz się  lekkoz prawdą. W dwufunkcyjnym można podłączyć cyrkulację,
    > włączyć tryb komfort i woda ciepła jest od razu.

    LOL... Cyrkulację, której nie ma zrobionej.
    Zejdź na ziemię i czytaj to co jest napisane, a nie coś sobie swojego w
    głowie wymyślaj.
    Ja mówię o konkretnej opisanej sytuacji, a Ty sobie jakieś cyrkulacje
    dorzucasz.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 158. Data: 2021-03-27 07:39:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 01:49, Kżyho pisze:

> [...]
    >
    > Bo ma o wiele za dużą moc w stosunku do zapotrzebowania, a takie 24 kW
    > nie zmoduluje tak nisko mocy, jak np. kocioł 14 kW.

    To nie jest tak, że kocioł 2-f ma większą moc. On ma tylko większą
    wydajność, ponieważ podgrzewa czynnik o dużo niższej temperaturze i
    dlatego przyrost temperatury jest większy. Moc grzewcza palnika kotła
    jest większa np. 26-28kW, ale podgrzewając wodę CWU uzyskuje on
    maksymalnie 24kW, zaś podgrzewając CO uzyska on maksymalnie 17-18kW. Moc
    palnika w kotle musi zostać zredukowana do maksymalnej wartości mocy
    jaką jest w stanie odebrać obieg wodny. Moc obiegu wodnego zależy zaś od
    prędkości przepływu czynnika oraz różnicy temperatur o jaką ten czynnik
    może być podgrzany.

    Woda z sieci ma temperaturę ok. 10'C i ta temperatura się nie zmienia
    przez cały rok. Natomiast woda z obiegu CO zawsze wraca o temperaturze
    wyższej od oczekiwanej temperatury grzewczej pomieszczeń, czyli nie
    mniej jak 21-23'C w przypadku podłogówek i ok. 30 w przypadku
    grzejników. Maksymalna delta temperatury w obiegu CO wynosi ok. 20-25'C,
    zaś w przypadku CWU 40-45'C.

    Dodatkowo Cię zaskoczę. Kocioł podgrzewając wodę CWU przepływowo (2-f),
    uzyskuje wyższą sprawność i zawsze pracuje w maksymalnej możliwej
    kondensacji.

    Kocioł 1-f zaś podgrzewając CWU pracuje tylko częściowej w kondensacji,
    czyli z mniejszą sprawnością jak kocioł 2-f.

    Stąd też podgrzewanie ciepłej wody w zasobniku warstwowym jest
    oszczędniejsze od podgrzewania wody kotłem 1-f w standardowym zasobniku.
    Także kocioł 2-f podczas podgrzewania zasobnika warstwowego mniej
    taktuje od kotła 1-f podgrzewającego standardowy zasobnik.

    Kotły 2-f jak i 1-f mają taki sam zakres modulacji i dokładnie taką samą
    maksymalną moc dla CO.

  • 159. Data: 2021-03-27 07:39:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 01:48, Kżyho pisze:

    > Piłem  bardziej do kotła 2F niż zasobnika.
    >
    > Pzdr

    Chyba wiem o co Ci chodzi, że kocioł 2-f ma wyższą moc. Niestety kotły
    2-f nie mają większej mocy i pod tym względem nie różnią się od kotłów
    1-f, ale mają większą wydajność grzejąc CWU przepływowo..

  • 160. Data: 2021-03-27 08:55:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Mar 2021 01:54:09 +0100, Kżyho<k...@c...pl>
    wrote:
> [...]
    > swojego w
    > głowie wymyślaj.
    > Ja mówię o konkretnej opisanej sytuacji, a Ty sobie jakieś

    Co Ty paplasz, że tak zacytuję klasyka. Majkę, jak sama opisała,
    czeka REWOLUCJA. Nowy piec, nowe przyłącze i w związku z tym nowa
    instalacja. Potencjalne koszty całości wykazał już Użytkownik, koszt
    instalacji cyrkulacji w tym to pikuś a skazywanie kobiety na
    instalację bez cyrkulacji podchodzi pod znęcanie się i przemoc
    domową.

    --
    Marek