  • 21. Data: 2015-03-13 01:07:58
    Temat: Re: Czosne co zrobić
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wolim pisze:

    > Ja tam słyszałem, że destylację wymyślono w okolicach czwartego wieku
    > naszej ery. Ale może to tylko pogłoski...

    Do mnie dotarły pogłoski, że w tych tybetańskich klasztorach, to dość
    specyficzny ludek mieszka. Siedzą tam całymi dniami, we własny pępek
    się wpatrują i nic przy tym nie mówią. Może więc i tak było, że oni
    tam już w piątym wieku przed naszą erą destylację wymyślili, ale przez
    prawie pół tysiąclecia udało im się wynalazek utrzymać w tajemnicy.

    Jarek

    PS
    Też tak sobie czasem siądę i dumam. A jeśli przy tym przez czas dłuższy
    się nie odzywam, to mi takie pomysły do głowy przychodzą, że się wcale
    tym mnichom nie dziwię...

    --
    ja od nienawiści
    oraz od hałasu

  • 22. Data: 2015-03-13 07:27:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-12 16:47, FEniks wrote:
    [...]
    > Tak z ciekawości - na czym polega marynowanie bez octu?
    Polega na włożeniu żywności przeznaczonej do marynowania do marynaty
    która nie zawiera octu. :-D Np. mięsiwa przed wędzeniem.

  • 23. Data: 2015-03-13 07:38:25
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    >E tam, nie wierzę. W rozumienie nie wierzę, zupełnie go nie widać.

    dalej blyszczysz, szkoda, ze nie merytorycznie

  • 24. Data: 2015-03-13 11:46:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Przesmiewca pisze:

    > dalej blyszczysz, szkoda, ze nie merytorycznie

    Pocieszam się tym, że nie każdemu w tej sytuacji musi być szkoda.

    Jarek

    --
    W stawie zimna woda
    Trochę będzie szkoda...

  • 25. Data: 2015-03-13 11:49:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > Polega na włożeniu żywności przeznaczonej do marynowania do marynaty
    > która nie zawiera octu. :-D Np. mięsiwa przed wędzeniem.

    Widzę jeszcze taką możliwość, że czosnek włożony będzie do marynaty,
    która octu nie zawiera, ale końcowym efektem będzie czosnek marynowany
    w occie. Tak się stanie w przypadku czosnku w winie, który ktoś wcześniej
    przypomniał -- wino z czosnkiem w trakcie procesu przefermentuje w ocet.

    Jarek

    --
    "My od lat już %%%
    gawędzimy o Maryni %%%

  • 26. Data: 2015-03-13 12:00:58
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Tak z ciekawości - na czym polega marynowanie bez octu?

    Sorry, miałem na myśli kiszenie.

  • 27. Data: 2015-03-13 12:19:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan adam napisał:

    > Sorry, miałem na myśli kiszenie.

    W tej sytuacji można wspomnieć o kolejnym przypadku marynowania bez
    octu -- przy użyciu jako zalewy roztworu kwasu mlekowego, zamiast
    roztworu kwasu octowego. Ktoś będzie mógł nawet nazwać taki czosnek
    kiszonym bez kiszenia.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2015-03-13 13:36:21
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    >Pocieszam się tym, że nie każdemu w tej sytuacji musi być szkoda.

    to pocieszaj sie dalej, powodzenia

  • 29. Data: 2015-03-13 13:39:51
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > przypomniał -- wino z czosnkiem w trakcie procesu przefermentuje w ocet.

    Wtedy to już nie będzie marynowanie, ale marnowanie. Wina.

    Ewa
    --

    Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina.

  • 30. Data: 2015-03-13 13:40:20
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-13 o 00:53, Pszemol pisze:
    > "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Czujna widzę jesteś - też mnie to zaciekawiło!

    Ktoś musi czuwać, żeby spać mógł ktoś.

    Ewa