  • Data: 2009-11-18 09:24:17
    Temat: Re: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hdv1lg$1to$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
    > różnymi instrukcjami?

    150-190cm w zależności od przeciętnego wzrostu użytkowników. Generalnie
    nieco powyżej głowy. CO jest minimalnie lżejszy od powietrza, w praktyce
    można przyjąć że ma ten sam ciężar i gęstość. Jeżeli umieści się czujnik pod
    sufitem, może niepotrzebnie alarmować o stężeniu czasem naturalnym (np
    uwolnienie się CO z odwracacza ciągu piecyka łazienkowego czy kotłą z
    otwartą komorą spalania przy zapłonie gazu) podczas gdy poradzi sobie z nim
    wentylacja. Jeżeli stężenie większe niż 30 ppm jest wykrywane na wysokości
    głowy, mamy już realne zagrożenie zaczadzeniem i należy się ewakuować.
    --
    Jackare