  • 21. Data: 2011-04-22 08:41:45
    Temat: Re: Czy idzie stare?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup

    > oczywiście, że widzę!
    > ale nie dam łapówki i już....

    Sami daliśmy urzędnikom prawo do wtykania nosa w niemal każdy aspekt naszego
    życia. Państwo powinno być malutkie, silne wojsko, policja, sądy i niewielka
    konieczna administracja.

    "Kiedy obywatele boją się państwa, wtedy mamy tyranię. Kiedy państwo boi się
    obywateli, wtedy mamy wolność" -Thomas Jefferson

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2011-04-22 09:24:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-04-2011 o 10:07:25 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > niepełnym...
    > w całum urzedzi gminy jest tylko jedna osoba w wyższym wykształceniem
    > (nie wójt)...
    > dla nich nie jest problemem wydać CZWARTY raz taką sama decyzję o
    > warunkach,
    > mimo ze poprzednie TRZY udało mi się skutecznie zaskarżyć w SK...
    > pewnie liczą, że kiedyś nie zdążę albo popełnię jakiś błąd formalny...
    > głupie babska w twarz się śmieją, że prawo to one i zrobią co im się
    > podoba
    >
    > i pozwólcie teraz takim decydować bez prawa odwołania...

    No to wypada tylko wspóczuć, najgorsze jest to, że nie widać w najbliższej
    przyszłości "światełka w tunelu"
    Żadne PO/PIS/SLD/PSL/UPR nic z tym nie zrobi. To są ci sami ludzie o
    takich samych mentalnościach ubrani w różne kolory. Musi wymrzeć to
    pokolenie polityków i wyborców aby była szansa na jakieś zmiany.
    Na szczęście nie wszędzie w gminach są tacy ludzie jak u Ciebie.
    Ja w swojej gminie wiele spraw mogę załatwić na "gębę", przez telefon -
    papierki zasze można dograć w dogodnym DLA MNIE terminie.

    Pzdr
    TG

  • 23. Data: 2011-04-22 09:34:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    > Żadne PO/PIS/SLD/PSL/UPR nic z tym nie zrobi. To są ci sami ludzie o
    > takich samych mentalnościach ubrani w różne kolory.

    Akurat UPR jest jedyną programowo nie-korytową partią, więc nie wiem
    dlaczego w tym zestawieniu się znalazła.
    Jeszcze gdyby mieli okazję się skompromitować rządząc...
    Skompromitowali się ludzie, którzy w UPR byli a teraz np. budują socjalizm w
    PO, vide p. Tomczykiewicz czy p. Pitera.
    Słusznie, że już w UPR ich nie ma.
    Prawo budowlane jest takie jak wszystkie inne prawa regulujące inne sfery
    naszego życia. Nic tu nowego ani specjalnie bardziej/mniej absurdalnego.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2011-04-22 10:56:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-04-2011 o 11:34:09 quent <x...@x...com> napisał(a):

> [...]
    > Prawo budowlane jest takie jak wszystkie inne prawa regulujące inne
    > sfery naszego życia. Nic tu nowego ani specjalnie bardziej/mniej

    Swoimi radykalnymi "recaptami na wszystko" JKM daje nadzieję, że on jest
    inny niż pozostali.
    Za długo jednak żyję na tym świecie i wiem, że rewolucją w naszym kraju
    niczego się nie zbuduje.
    W realnym życiu nic nie jest białe ani czarne, jest od pyty odcieni
    szarości :-)
    Potrzebna jest praca u podstaw, małe kroczki (często wbrew
    "sprawiedliwości społecznej") usprawniające to co jest.
    Potrzebni są managerowie z doświadczeniem w prywatnym biznesie a nie
    politycy. Profesjonali politycy powinni jedynie reprezentować państwo na
    zewnątrz i dbać o jego interesy.
    Człowiek, który od 20 lat zajmuje się tylko polityką nic nie jest wart.
    Nie ma zielonego pojęcia o realnym życiu.
    W większości przypadków nie nadaję się nawet do zarządania swoim budżetem
    domowym.

    Pzdr
    TG

  • 25. Data: 2011-04-22 11:20:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    > Za długo jednak żyję na tym świecie i wiem, że rewolucją w naszym kraju
    > niczego się nie zbuduje.

    Rewolucje to będziemy mieli jak będziemy bankrutami, paliwo będzie wtedy po
    10zł a przeciętna wypłata wystarczy ledwie na psie jedzenie.

    > W realnym życiu nic nie jest białe ani czarne, jest od pyty odcieni
    > szarości :-)

    To jest aluzja - jestem tego pewien! ;-)

    > Potrzebni są managerowie z doświadczeniem w prywatnym biznesie a nie
    > politycy. Profesjonali politycy powinni jedynie reprezentować państwo na
    > zewnątrz i dbać o jego interesy.

    W naszej rodzimej demokracji możesz się ich nie doczekać.

> [...]
    > Nie ma zielonego pojęcia o realnym życiu.
    > W większości przypadków nie nadaję się nawet do zarządania swoim budżetem

    Milton Friedman będąc kiedyś w naszym kraju powiedział, że aby Polska była
    bogata powinna robić to co dziś bogate kraje robiły wtedy, kiedy były
    biedne. Z URP sympatyzuje w Polsce jeszcze kilka innych uznanych ekonomistów
    poza JKM, m.in. Gwiazdowski, Rybiński. Oni tak jak JKM od lat mówią to samo
    co cytowany tu Milton Friedman.

    Ja tam głosuje na UPR/WiP. Głos na partie korytowe uważam za zmarnowany.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2011-04-22 14:53:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 09:47:55 +0200, qlphon napisał(a):

    > Pewnie. O ile tylko będzie normalne sądownictwo i klient bedzie musiał
    > zapłacić za szkody, jakie tym spowodował.

    > cieszę się, że nie miałeś okazji na skórze przekonać się jak jest z tym
    > sądownictwem...

    Miałem, dlatego dałem takie zastrzeżenie.
    To, że nasz 'wymiar' 'sprawiedliwości' to patologia jednak nie implikuje,
    że mamy tą patologię konserwować i się do niej dopasowywać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2011-04-22 15:43:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-04-2011 o 13:20:39 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    > W naszej rodzimej demokracji możesz się ich nie doczekać.
    To nie jest tylko właściwość naszej demokracji. Prawie wszędzie w Europie
    (może poza skandynawią) u władzy są partie korytowe.
    Dlatego napisałem, że na razie nie widzę "światełka w tunelu".

    > (...)
    > Ja tam głosuje na UPR/WiP. Głos na partie korytowe uważam za zmarnowany.

    "Waga" głosu każdego wyborcy powinna zależeć od wartości płaconych
    podatków.
    Nic nie płacisz (nie dokładasz się do wspólnej kasy) - nie masz głosu.
    Inaczej każde głosowanie jest zmarnowane.
    Ostatni rok dobitnie pokazuje, że gdzieś tak połowa społeczeństwa nie
    powinna mieć prawa głosu, można nimi manipulować jak 4-latkami.

    Pzdr
    TG

  • 28. Data: 2011-04-22 16:20:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 17:43:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > "Waga" głosu każdego wyborcy powinna zależeć od wartości płaconych
    > podatków.

    Poprawię - minus to, co otrzymujesz z budżetu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2011-04-22 16:40:56
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-22 17:43, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > "Waga" głosu każdego wyborcy powinna zależeć od wartości płaconych
    > podatków.

    W normalnym systemie ma to sens.

> [...]
    > Ostatni rok dobitnie pokazuje, że gdzieś tak połowa społeczeństwa nie
    > powinna mieć prawa głosu, można nimi manipulować jak 4-latkami.

    Wszysc płacą choćby dlatego, że cała masa podatków ukryta jest w
    towarach, usługach, działaniach cywilnych itp.

    Pozdr.

  • 30. Data: 2011-04-22 17:05:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 18:40:56 +0200, quent napisał(a):

    > Wszysc płacą choćby dlatego, że cała masa podatków ukryta jest w
    > towarach, usługach, działaniach cywilnych itp.

    Owszem nie. Cała budżetówka nie płaci ani grosza. To inni opłacają ich
    podatki.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356