  • 31. Data: 2014-10-03 21:29:44
    Temat: Re: Czy już grzejecie ?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:m0lvfs$860$...@s...aioe.org...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    news:542e808b$0$12631$65785112@news.neostrada.pl...

    >bo lubi. Jego prawo.

    Może nie wie, że da się inaczej?

  • 32. Data: 2014-10-03 21:42:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 października 2014 21:28:35 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Ryli?

    W duzej / glownej mierze - tak wlasnie jest :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2014-10-03 21:54:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >W duzej / glownej mierze - tak wlasnie jest :)

    W zyciu bym nie przypuszczal. Masz na mysli sam naped?

  • 34. Data: 2014-10-03 22:04:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-03 21:29, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Może nie wie, że da się inaczej?

    Tez nie widze w tym nic, ze wychodzac na dwor zima zaklada sie
    cieplejsze ubranie niz latem, tak samo zima w domu mozna siedziec w
    dlugim rekawie.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2014-10-03 22:38:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-03 21:29, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Może nie wie, że da się inaczej?

    A może stać go na to, żeby we własnym domu mieć temperaturę jaką lubi?
    Jakiś czas temu był wątek o tym, że ktoś lubi mieć 7 stopni w nocy w
    sypialni i dlatego śpi przy otwartym oknie. Raczej nikt się nie dziwił,
    choć to dość skrajne upodobanie. Dlaczego krytykować kogoś, kto uważa za
    komfortową temperaturę 22, czy nawet 24 stopni? Równie dobrze mógłbym
    napisać, że Ty twierdząc, że niższa temperatura jest optymalna,
    zwyczajnie oszczędzasz na opale.

    U mnie w domu, na przykład, nawet w zimie mocno wietrzy się dom, bo żona
    lubi świeże powietrze, ale za to cały czas mam praktycznie temperaturę w
    granicach 22 lub więcej stopni. Bo tak lubię. Mam i rześko i ciepło.
    Póki co, stać mnie na to, żeby puszczać w atmosferę ciepło. Jak nie
    będzie mnie stać, to będę myślał o zamykaniu okien. Ale, jak na razie,
    nie zanosi się na to, bo palę węglem, a wygląda na to, że węgiel w końcu
    wróci do łask, o czym coraz częściej zaczyna mówić się tu i ówdzie.
    Zwłaszcza w obliczu kryzysu energetycznego związanego z niepewną
    sytuacją za wschodnią granicą.

    Mam takiego wujka, który za każdym razem jak do mnie przyjeżdża, to
    narzeka, że mam gorąco i rozbiera się do podkoszulka. Jak się pojedzie
    do niego, to ma 17-18 stopni. Mi jest zimno, a dla dzieci zawsze
    zabieram dodatkowe bluzy, żeby je ubrać, jak się rozgrzeją bieganiem i
    przysiądą na moment. Fakt, pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale nie
    narzekam, żeby moje dzieci były specjalnie chorowite. Syn praktycznie od
    kilku lat nie był ani razu na zwolnieniu (to na wypadek, jakby mi ktoś
    zarzucił, że trzymam dzieci pod kloszem). W zeszłym roku jako jedyny w
    klasie nie opuścił ani jednej godziny lekcyjnej przez cały rok szkolny.
    Wujek twierdzi, że temperatura w jego domu jest idealna, ale przed
    telewizorem siedzi w grubym swetrze, ciepłych spodniach i góralskich
    kapciach. Do tego każda wizyta zaczyna się od tematu ile ja wydaję na
    ogrzewanie i jak tanio wychodzi jemu. Ja, mając 22 stopnie, takiego
    tematu raczej nigdy nie poruszam. Wiem, że jeśli chcę mieć ciepło, to
    muszę spalić odpowiednią ilość opału. Ale dla niektórych zapłacić 200
    złotych mniej na sezon to jest sprawa honoru. Ja mam inne, w/g mnie
    ważniejsze, problemy.

    Pozdrawiam,
    MW (piszący siedząc w koszulce z krótkim rękawkiem i z ciepłym
    kaloryferem, choć na dworze zaledwie 10 stopni, bo tak lubi) :)

  • 36. Data: 2014-10-03 22:39:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 października 2014 21:29:44 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Mo�e nie wie, �e da si� inaczej?

    Da się.
    Ja chyba nie mam koszulki z długim rękawem.
    Cały rok w krótkim;)

  • 37. Data: 2014-10-03 22:41:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-03 22:04, Maniek4 pisze:

    > Tez nie widze w tym nic, ze wychodzac na dwor zima zaklada sie
    > cieplejsze ubranie niz latem, tak samo zima w domu mozna siedziec w
    > dlugim rekawie.

    Jak się lubi, to można. Jak kogoś stać i lubi siedzieć w podkoszulku, to
    nie musi siedzieć w swetrze.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 38. Data: 2014-10-03 23:05:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jak się lubi, to można. Jak kogoś stać i lubi siedzieć w podkoszulku, to
    >nie musi siedzieć w swetrze.

    Sa tacy, ktorzy twierdza, ze to niezdrowo.

  • 39. Data: 2014-10-03 23:09:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >Dlaczego krytykować kogoś, kto uważa za komfortową temperaturę 22, czy

    Gdzie widzisz krytykę?

    >Równie dobrze mógłbym napisać, że Ty twierdząc, że niższa temperatura jest
    >optymalna, zwyczajnie oszczędzasz na opale.

    Pewnie tak, ale nie do końca, ja np. w lato lecę na klimie, bo są
    temperatury przy których nie da się pracować. Wiec nie przesadzaj z ta
    oszczędnością.

  • 40. Data: 2014-10-03 23:28:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 października 2014 21:54:26 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > W zyciu bym nie przypuszczal. Masz na mysli sam naped?

    Co ogolnie niszczy sprezarke? Nagle / szybkie zmiany roznicy cisnien i
    drgania ktore sa szczegolnie duze przy uruchomieniu. Po ustabilizowaniu to
    sobie moze chodzic i chodzic i spiralna sie zuzywa bardzo powoli bo
    tam praktycznie nie ma tarcia :) Nie bez powodu producent podaje ilosc
    cykli on/off na ok 25-30 tys, co przy trzech wlaczeniach sprezarki na dobe
    przez caly rok daje zywotnosc ~27 lat. Natomiast przy zlym wymiarowaniu
    jezeli sprezarka wlacza i wylacza sie np. 30 razy (oj jest sporo
    takich instalacji) zywotnosc okreslona przez producenta spada juz tylko
    do ~3 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.