  • 1. Data: 2010-05-10 10:13:43
    Temat: Czy warto przeeabiać nadproże?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja zastana:
    - otwór wjazdowy do garażu ma szer. = 242 (bez tynków)
    - brama ma światło w szer. = 250cm
    - krótkie posadownienie nadrporża (jedna cegła)
    Zdj:
    http://roman.na11.pl/zdj/garaz/nadproze.jpg
    "Marnuje" mi się wiec 8cm. Przez bramę 242cm wjeżdża się dosyć ciężko.

    Pytanie do osób długo korzystającyhc z garazu różnymi samochodami:
    czy warto walczyc o te 4cm z kazdej strony
    kosztem rozkuwania obecnego i wstawiania szerszego nadproża?

  • 2. Data: 2010-05-10 11:01:19
    Temat: Re: Czy warto przeeabiać nadproże?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > "Marnuje" mi się wiec 8cm. Przez bramę 242cm wjeżdża się dosyć ciężko.
    >
    > Pytanie do osób długo korzystającyhc z garazu różnymi samochodami:
    > czy warto walczyc o te 4cm z kazdej strony

    nie warto. Nie wiem jaki masz samochod, ale nawet Mercedes S przejdzie
    (212cm szerokosci z lusterkami). Jest w prawdzie ciasno, ale da rade.
    "Normalne samochody" sredniej klasy maja do 2m szerokosci, wiec minimum 20cm
    z kazdej strony, a to juz sporo. 4cm nic tu juz nie zmieni.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-10 13:08:46
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 10 Maj, 12:13, "P" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > czy warto walczyc o te 4cm z kazdej strony
    > kosztem rozkuwania obecnego i wstawiania szerszego nadproża?

    Owszem samochód powinien się zmieścic ale musisz wiedziec ze bedziesz
    czuł brak każdego cm o który zwęzisz wjazd.
    Możliwe ze bedziesz chcial ocieplic również otwór garażowy i stracisz
    kolejne cm na styropian.
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-05-11 17:36:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "P" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > czy warto walczyc o te 4cm z kazdej strony
    > kosztem rozkuwania obecnego i wstawiania szerszego nadproża?

    To nadproże i tak ma za wąskie punkty podparcia. Belka powinna tu nachodzić
    z każdej strony 20-25cm.
    Co do szerokości to nie zapomnij że dojdzie po bokach styropian i na to
    nadproże od dołu.
    nigdy nie jest za szeroko ale nadproże to chyba nie ma jak rozebrać skoro
    jest na nim strop