  • 1. Data: 2010-05-04 17:04:40
    Temat: Czym owinac rury instalacij wodnej pred mrozem?
    Od: Tati <m...@g...com>

    Po ostatniej zimie rozsadzilo zawor kulowy i wodomierz ,a oblozony byl
    taka wata ,moze czyms innym sprawdzonym?

  • 2. Data: 2010-05-04 17:28:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Po ostatniej zimie rozsadzilo zawor kulowy i wodomierz ,a oblozony byl
    > taka wata ,moze czyms innym sprawdzonym?

    samo owiniecie jezeli nie ma zrodla ciepla nie spowoduje, ze w srodku bedzie
    cieplej.

    Ja zakrecam zawor w srodku, odkrecam na zewnatrz i spuszczam wode.

    Icek

  • 3. Data: 2010-05-04 18:05:43
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Tati" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Po ostatniej zimie rozsadzilo zawor kulowy i wodomierz ,a oblozony byl
    > taka wata ,moze czyms innym sprawdzonym?

    Zadne ocieplenie, chocby nie wiem jak grube nie zapewni ci dodatniej
    temperatury w srodku, bo i co by ta temperature mialo utrzymac?
    Kup przewód grzejny, chocby taki do terrariów w sklepie zoologicznym, okrec
    ta rure wraz z licznikiem i zaworem, owin czymkolwiek ocieplajacym i... i w
    siarczyste mrozy najwyzej módl sie, zeby pradu na dluzej nie wylaczyli ;-)

    J.

  • 4. Data: 2010-05-04 18:58:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > okrec ta rure wraz z licznikiem i zaworem, owin czymkolwiek ocieplajacym
    > i... i w siarczyste mrozy najwyzej módl sie, zeby pradu na dluzej nie

    A do tego mozna dokoptowac jakis modul GSM z telefonem komórkowym i
    czujnikami temperatury mierzacy temperature i w razie spadku temperatury
    ponizej temperatury krytycznej np. ponizej 5stC wysle SMS-a lub zadzwoni na
    telefon komórkowy, ze cos jest nie tak. Moze tez wysylac raporty o stanie
    systemu i temperaturach co ustalony czas np. co godzine, raz dziennie, itd.
    Przy okazji mozna dolaczyc czujki ruchu i juz mamy najprostszy system
    alarmowy, który zaalarmuje w razie wlamania, a w razie potrzeby mozna
    podsluchac co sie dzieje w budynku - czy faktycznie ktos sie wlamal.

  • 5. Data: 2010-05-04 19:21:06
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    1. Wyrzuc swiadectwo z podstawówki (i pózniejsze takze).
    2. Zauwaz, ze ocieplenie to nie ogrzewanie.
    3. Jezeli masz tam doprowadzona energie elektryczna, to zalóz przewód
    grzejny.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-05-04 20:20:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Wyrzuc swiadectwo z podstawówki (i pózniejsze takze).
    > 2. Zauwaz, ze ocieplenie to nie ogrzewanie.

    Panowie , nie przesadzajcie. Żródłem ciepła jest woda. Pic polega na tym, ze
    należy tak zaizolowac rury/zawór (o to pytają) aby woda okresowo
    przepływajaca przez to miejsce zapobiegła zamarzaniu poprzez nagrzanie do
    tych 10st które ma.

    > 3. Jezeli masz tam doprowadzona energie elektryczna, to zalóz przewód
    > grzejny.

    To juz skrajnosc, w koncu ile tych rur zamarza, bo zwykle przecież rury
    wystarczy dobrze ogacić. Co innego jakis domek letniskowy gdzie wiadomo ze
    poboru wody nie bedzie.

    b.

  • 7. Data: 2010-05-04 20:38:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > wystarczy dobrze ogacić. Co innego jakis domek letniskowy gdzie wiadomo ze

    A niby jak się ta woda ma tam dostać i jak ma cyrkulować ?
    W cienkiej rurze 25 czy nawet 32mm nie uzyskasz na tyle dobrej cyrkulacji, a
    zamarzniecie rury, kiedy dom nie jest ogrzewany przez dłuzszy czas nie jest
    niczym trudnym.
    Ja dla przykładu robiąc podłączenie wodne puściłem obok drugą taką samą rurę
    i w tę rurę po prostu mam wsadzony kabel grzewczy sterowany termostatem.
    Termostat mogę sterować tzn. właczyć/wyłaczyć/ustawić wysyłając SMS-a. Także
    wysyłając SMS-a mogę sprawdzić aktualną temperaturę wewnątrz rury,
    temperaturę głównego kolektora wodnego, temperaturę wewnątrz budynku w 2
    miejscach oraz temperaturę na zewnątrz. Ponadto termostat w razie zaniku
    zasilania lub obniżenia się temperatury w przyłaczu wodnym poniżej 5stC
    wysyła do mnie powiadomienie o tym fakcie SMS-em, podając aktualne
    temperatury.
    I wcale nie uważam tego za przesadne. Tak się składa, że obecnie planuję
    zakup kamienicy, w której tej zimy zamarzła rura od wody.
    Dopóki był mróz, wszystko było OK, ale kiedy przyszła odwilż to zalało
    pomieszczenia użytkowe, wszystkie piwnice pod tą kamienicą oraz pod
    sąsiednimi kamienicami i to tak, że trzeba było wzywać straż pożarną, żeby
    odpompowali tę wodę. Woda przesiąkła ziemią do piwnic sąsiednich kamienic.

  • 8. Data: 2010-05-05 07:49:10
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2010-05-04 22:38, użytkownik Plumpi napisał::

> [...]
    > sąsiednimi kamienicami i to tak, że trzeba było wzywać straż pożarną,
    > żeby odpompowali tę wodę. Woda przesiąkła ziemią do piwnic sąsiednich

    Niezla jazda ...
    :-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 9. Data: 2010-05-05 07:52:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To juz skrajnosc, w koncu ile tych rur zamarza, bo zwykle przecież rury
    > wystarczy dobrze ogacić.

    nie wystarczy, chociażby dlatego, ze nawet w domu ciągle zamieszkałym
    nie używasz w zasadzie wody w nocy... :-)
    miałem problem w rura wewnątrz budynku, dom drewniany, a hydraulik
    ułożył tak, że rura szła w pobliżu styku dachu ze ścianą, bezpośrednio
    na drewnie, pod wiatroizolacją i warstwą ocieplenia, po sezonie
    zrobiły się mikroszczeliny w balach i gdzieś ciągnęło bezpośrednio po
    rurze, dopiero przy minus 20 zaczynał się problem, w dzień jeszcze ok,
    ale po mroźnej nocy już zamarzało i trzeba było czekać aż do odwilży
    (na szczęście rury plastik, więc nie popękały), dopiero kabel grzejny
    samoregulujący rozwiązał sprawę, włączam go po prostu na stałe, gdy
    temp spada poniżej 20

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2010-05-05 08:08:02
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    (na szczęście rury plastik, więc nie popękały), dopiero kabel grzejny
    samoregulujący rozwiązał sprawę, włączam go po prostu na stałe, gdy
    temp spada poniżej 20

    jaki jest pobor mocy takiego kabla?