  • Data: 2009-04-27 06:34:07
    Temat: Re: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gt3j8d$1q0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > 1. jak coś mówią w reklamie, to należy podejrzewać, że jest dokładnie
    > odwrotnie. Jak słyszę "nowa lepsza formuła" to szlag mnie trafia.
    "Formuła"
    > może brzmi uczenie dla kogoś po 4 klasach (ale to obraża pozostałych
    > odbiorców). Nie da się powiedzieć "skład" "receptura"? qr...a mać?

    Można, ale to tłumacze tak tłumaczą.

    > 2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta
    > z dodatkiem antykorozyjnym.

    Nie jest zła. Choć nasze szare farby z pyłem cynkowym, bodajże z Mińska
    do dzisiaj (po 30, latach trzymają się na moim maszcie antenowym niezgorzej.
    Hammerite jest farbą reaktywną. Dzięki czemu podczas malowania reagują z
    rdzą powodując jej neutralizację. Dlatego wystarczy usunąć szczotką luźne
    kawałki rdzy. Taka farba reaguje tez z rdzą międzykrystaliczną.

    > 3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic
    > tylko pędzel i maluję, jak leci.

    Żle odczytałeś - szczotkowanie to etap przygotowawczy przed malowaniem.

    > 4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy
    > przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to
    > można pomalować

    Dokładnie - farba jest reaktywna, są i polskiej produkcji podobnie
    działające farby.