  • 11. Data: 2015-09-29 11:25:32
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 21:42:41 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:
    > Czym przylepić owe 3cm?
    Ja bym jednak przykleił pianką
    Bez dostępu słońca powinno trzymać.

  • 12. Data: 2015-09-29 17:54:26
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-09-29 o 11:25, Kris pisze:
    > Ja bym jednak przykleił pianką
    > Bez dostępu słońca powinno trzymać.
    > Jak już napisałem wyżej- pianka bez słońca lekkośredniopółprężna z Castoramy, na
    którą osadzili okna po odkryciu
    (odpadły jakieś fragmenty tynku) dość swobodnie odłazi od
    profila.Mowię o tej gładkiej powierzchni ramy

  • 13. Data: 2015-09-29 17:56:24
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-09-29 o 10:58, Adam Sz. pisze:

    > Przeciez je dociepli :)

    od frontu i dołu kasety nic nie pomoze.

    > No ogolnie to jest jeden wielki mostek ;)
    Tak jest. Dużo tu nie powalczę, bardziej istotne jest zlicowanie tego
    wszystkiego z zewnętrzną warstwą ocieplenia

  • 14. Data: 2015-09-29 17:57:33
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-09-28 o 22:21, Borys Pogoreło pisze:

    > Bez przesady z tym mostkiem. To jest 1cm materiału U=0,3, który przecież
    > nie musi się stykać ze ścianą na górze, a przynajmniej zapewni dobre
    > połączenie ze styropianem. Po drugiej stronie masz puste wnętrze kasety,
    > gdzie wiatr hula w najlepsze, a blacha oddaje ciepło. Jeśli autor nie
    > zadbał wcześniej o jakąś izolację tego, to ten centymetr płyty już niczego
    > nie zmieni.

    Obaj macie rację.Najłatwiej byłoby klejem. Tylko jaki???

  • 15. Data: 2015-09-29 18:12:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 29.09.2015 o 17:57, Frez pisze:

    > Obaj macie rację.Najłatwiej byłoby klejem. Tylko jaki???

    Klej polimerowy, rozpuszczalnikiem w nim jest alkohol wcale nie "rusza"
    styropianu.
    http://www.bem.pl/polibem-klej-polimerowy

    --
    Czarek

  • 16. Data: 2015-09-29 18:39:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Frez pisze:

    > Obaj macie rację.Najłatwiej byłoby klejem. Tylko jaki???

    Kleiłem styropian do gładkich powierzchni (niebudowlane zastosowanie),
    użyłem kleju polimerowego "do kasetonów styropisnowych". Mam nawet
    jeszcze napoczęte opakowanie -- firma "Anser". Klej taki w wyglądzie
    jak "wiecznie żywy", czyli zawsze się klei, wysycha długo albo wcale.

    Można by też właśnie przemysłowym klejem wiecznie żywym na gorąco.
    Takim jak się używa między innymi do wklejania insertów do czasopism
    (płyty CD/DVD, jakieś próbki reklamowe itp.). One niby są tak robione,
    by nie zostawiały śladu na papierze i dawały się usunąć, ale całkiem
    dobrze trzymają. A już na pewno nie ma niebezpieczeństwa, że się to
    rozeschnie. Tylko trzeba umieć aplikować (myślę, że bez przemysłowego
    aplikatora też by sie dało).

    Jarek

    --
    Idzie klej i po kolei
    Napotkane rzeczy klei:

  • 17. Data: 2015-09-29 19:17:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 01:41:34 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Chyba pomyliles U z lambda (przewodzenie ciepla).

    Racja, miała być lambda.

    > 3cm styropianu da przegrode o wspolczynniku U = 1,33
    > 3cm plyta KG (podwojne plytowanie) da wspolczynnik U = 10

    Z tego co ja rozumiem, to on chce ten styropian przykleić *z przodu* kasety
    z PCW. Czyli okno -> pusta kaseta -> styro -> tynk. Tu nie ma czego
    ocieplać. Czas na ocieplanie był jak te kasety były montowane kilka lat
    temu, teraz to można tylko przypudrować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2015-09-29 19:34:05
    Od: Frez <f...@g...com>

  • 19. Data: 2015-09-29 20:54:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 10:41:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To miejsce trzeba docieplic wyjatkowo dokladnie, bo jest b. duzym mostkiem.
    Jak duże straty w pln może wygenerować?

  • 20. Data: 2015-09-29 21:13:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 20:54:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jak duże straty w pln może wygenerować?

    jesli ktos buduje tradycyjnie to ma to w nosie, bo całosc jest energozerna. 100zł w
    te czy we w te nie ma znaczenia.
    Jeszcze do ludzi nie dochodzize mozna wybudowac wlasciwie w tych samych pieniadzach
    budynek energooszczedny. Tyle ze to sie go zaczyna na etapie projektu.

    b.