  • Data: 2017-04-27 22:58:10
    Temat: Re: Czym różnią się te wiertła?
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    > To wez teraz podciagnij nacinanie drewna cienkim ostrzem pod skrawanie dajace
    wiory. Jest skrawanie i jest ciecie. Gilotyna tnie a nie skrawa. Przy gilotynie
    wiorow nie ma. Wiertlo do drewna dodatkowym ostrzem nie skrawa tylko tnie. Jak
    wezmiesz kartke papieru i przy linijce przetniesz ja zyletka to skrawales czy ciales?
    Ale temperowanie olowka temperowka na zyletki to bedzie skrawanie. Mozna strzelic z
    palca zyletka. Jesli zyletka wbije sie w drewno to pod skrawanie to podciagniesz?

    Skracajac mysli to skrawaniem jest wszystko co powoduje oddzielenie
    materialu przy pomocy narzedzia. Moim zdaniem kazde ciecie jest
    skrawaniem. W kazdym cieciu mozemy wyroznic zaleznosci ostrza
    skrawajacego i w kazdy cieciu wystepuja sily o podobnych kierunkach. To
    co leci na bok glownie zalezy od struktury materialu oraz stosunku
    wielkosci tego co nas interesuje do wielkosci tego co zostaje
    (wykrojniki). We wszystkich tego typu przypadkach znajdziemy identycznie
    dzialajacy uklad z linku Szczygla. Niezaleznie od tego czy bedzie to
    toczenie, frezowanie, szlifowanie, polerowanie, dlutowanie, wiercenie,
    przeciaganie, przepychanie, wycinanie matrycowe, ciecie gilotyna,
    nozycami, nozem, pilowanie, pilnikowanie. We wszystkich tych przykladach
    spokojnie mozemy wyroznic wszystkie katy ostrza, nazwac powierzchnie,
    wyznaczyc i nazwac katy.

    Pozdro.. TK