    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Date: Tue, 9 Mar 2021 22:07:19 +0100

    Pan ToMasz napisał:

    > Wiele rodzin żyje tak, że rodzice są w pracy, dzieci w szkole
    > i na dodatkowych zajęciach. A grzanie ma być 24godziny na dobę?

    A jak inaczej? Stałe czasowe budynków liczy się w dziesiątkach
    godzin. O ile da się zaoszczędzić grzejąc weekendowy dom tylko
    w soboty i niedziele, to na przerwach w grzaniu w ciągu doby
    raczej nie. Jasne, spotakłem kiedyś nawet takiego, co był dumny
    z samodzielnego zaprogramowania swojego "inteligentnego domu"
    w ten sposób, że czujnik otwarcia okna zakręcał kaloryfery
    (silniczkem na baterie). Uważał, że mu to przynosi oszczędności,
    bo jak wietrzy, to nie grzeje niepotrzebnie. Ale to tylko dowód
    na to, że suma inteligencji budynku i jego mieszkańców jest stała.

    --
    Jarek