    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Date: Tue, 9 Mar 2021 23:30:57 +0100

    > A jak inaczej? Stałe czasowe budynków liczy się w dziesiątkach
    > godzin. O ile da się zaoszczędzić grzejąc weekendowy dom tylko
    > w soboty i niedziele, to na przerwach w grzaniu w ciągu doby
    > raczej nie. Jasne, spotakłem kiedyś nawet takiego, co był dumny
    > z samodzielnego zaprogramowania swojego "inteligentnego domu"
    > w ten sposób, że czujnik otwarcia okna zakręcał kaloryfery
    > (silniczkem na baterie). Uważał, że mu to przynosi oszczędności,
    > bo jak wietrzy, to nie grzeje niepotrzebnie.

    może miał racje, a moze nie.

    > Ale to tylko dowód
    > na to, że suma inteligencji budynku i jego mieszkańców jest stała.
    nie. to nie jest dowód niczego... chyba ze Twojej.... złośliwości? To na
    razie jest teoria. może nie potweirdzona ale też nie obalona.

    ja to widzę tak. jak zimą otwierasz okna i załączasz kaloryfery, to
    zimne powietrze od razu "spada" na kaloryfer, ewentualnie ciepłe z
    kaloryfera od razu ucieka oknem zamiast grzać mieszkanie. ON to zrobił i
    był dumny. ja to sobie tak tłumaczę. Ty się nabijasz. czyja inteligencja
    a bardziej kultura jest niska?

    powiedzmy ze piec załącza się na 15 minut w godzinie. powiedzmy ze
    potrzebuje 60 (4x15) minut grzania, aby zagrzać wyziębione mieszkanie.
    więc jeśli wychodzę z domu, na dłużej niż 5 godzin, to według tych
    obliczeń, wyłączenie pieca się opłaca. gdzie popełniłem błąd?

    nie wiem jak Ty liczysz stałe czasowe itp. ale wiem, że teraz mam
    ciepło. ale jak czasem wstaję w nocy... wiadomo po co, to mam zimno. z
    radością wskakuję pod ciepłą kołdrę. Dziesiątki godzin potrzeba na co?
    Na schłodzenie mieszkania wystarczą 2 godziny, na piździawice - 4godź.
    budynek 1920 rok, grube mury i max 10cm styro na ścianach.
    1136,58 zł (październik 2020) za gaz na co, zupę, i wodę użytkową dla 4
    osób. w tym dwie baby. znak zodiaku topielec :)

    ToMasz