  • 1. Data: 2012-05-21 20:20:49
    Temat: Czym usunąć ślady po robotach budowlanych
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    Fachowcom się chlapnęło, a to betonem, a to klejem do siatki na okno, na
    drzwi, na blachę na dachu itp. Czym to sczyścić? Na razie stosuję ciepłą
    wodę z ludwikiem i pomału zeskrobuję, ale to mozolne, zwłaszcza że
    powierzchnia drzwi czy ram okien ma swoją "fakturę" i w tych maleńkich
    porach trudno wyczyścić. Są jakieś środki do tego, ale niezbyt
    agresywne, żeby nie zniszczyć powierzchni?

    Adam

  • 2. Data: 2012-05-21 21:33:27
    Temat: Re: Czym usunąć ślady po robotach budowlanych
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Fachowcom się chlapnęło, a to betonem, a to klejem do siatki na okno, na

    czym usunąć? ano własnie tymi fachowcami....

    b.

  • 3. Data: 2012-05-22 14:47:33
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > czym usunąć? ano własnie tymi fachowcami....

    dziękuję, u Ciebie zapewne nawet szyby pomyli po robocie.
    Nie zacząłem postu po to żeby zacząć kolejną dyskusję o wyższości
    inwestorów nad majstrami, ale może udałoby się zebrać kilka porad jak
    usuwać takie rzeczy. Przyda się na pewno Tobie i wielu innym, takie
    pobrudzenia nie są rzadkością.
    Po za Ludwikiem wypróbowałem też wodę z octem, pół na pół, idzie trochę
    szybciej.

    Adam

  • 4. Data: 2012-05-22 15:11:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > czym usunąć? ano własnie tymi fachowcami....

    Dobrze napisane :-)

    U siebie "fachowców" nie wpuszczam na teren budowy, ale nawet u znajomych i
    rodziny którzy z musu korzystają z usług fachowców jeszcze nie słyszałem o
    takich którzy po sobie nie posprzątali, bo by nie mieli zapłacone :-)

    A skoro już wątkotwórca chce koniecznie posprzątać za innych to polecam
    Atlas Szop - dobrze zmywa resztki różnych gładzi, zapraw i klejów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-05-22 16:42:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > inwestorów nad majstrami, ale może udałoby się zebrać kilka porad jak
    > usuwać takie rzeczy. Przyda się na pewno Tobie i wielu innym, takie

    zdaje sobie sprawe że tobie moja uwaga niewiele nie pomogła -ale moze ktos w
    umowie z firma wprowadzi zapis "posprzątać po sobie" co samo w sobie
    spowoduje ze fachowcy będą sie ograniczać w robieniu syfu wszędzie dokoła.

    b.

  • 6. Data: 2012-05-23 09:36:23
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > A skoro już wątkotwórca chce koniecznie posprzątać za innych

    Jakoś tak wyczuwam założenie że większość fachowców to bałaganiarze i
    trzeba ich traktować z góry. A chyba nie jest tak źle, u mnie było już
    kilka ekip i na takich jeszcze nie trafiłem. Może mam szczęście, a może
    czasy się zmieniły i to tylko obiegowa opinia. A coś zachlapać zdarzy
    się każdemu, nawet jak sam coś robię, to też coś znajdę po sobie.

    Ekipa po której zamierzam posprzątać też jest w porządku. Wyjeżdżają co
    jakiś czas za granicę i teraz też musieli wyjechać. Jesteśmy już niemal
    zaprzyjaźnieni i razem uzgodniliśmy, że zostawią robotę tak jak jest, a
    ja cieszę się że mogę coś im pomóc, gdyby byli na miejscu na pewno razem
    byśmy to posprzątali.

    A wczoraj przyszło dwóch nowych ludzi, żeby kontynuować niektóre prace,
    i już na samym początku mnie zaskoczyli, bo wyciągnęli swoje worki na
    śmieci.

    Adam

  • 7. Data: 2012-05-23 17:28:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-23 09:36, adamw777 pisze:
> [...]
    > czasy się zmieniły i to tylko obiegowa opinia. A coś zachlapać zdarzy
    > się każdemu, nawet jak sam coś robię, to też coś znajdę po sobie.
    Coś w tym jest. Do mnie przyszła porządna ekipa do montażu okien.
    Pozamiatali po sobie i przetarli okna, ale nie zrobiliby tego, gdybym
    nie udostępnił im szczotki z szufelką i szmaty do przetarcia ram ("tylko
    najlepiej, żeby była biała") :->

    Maciek

  • 8. Data: 2012-05-24 13:45:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Ergie* napisał(-a):

    > Atlas Szop - dobrze zmywa resztki różnych gładzi, zapraw i
    > klejów.

    Do zmycia pozostałości pianki montażowej z malowanej metalowej
    powierzchni jeszcze niczego nie znalałem :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2012-05-24 15:56:10
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 24 May 2012 13:45:46 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Do zmycia pozostałości pianki montażowej z malowanej metalowej
    > powierzchni jeszcze niczego nie znalałem :/

    W tym przypadku zostaje... druciak ;-)

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    "Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z
    zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett