  • 1. Data: 2011-09-01 16:28:14
    Temat: Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Witam
    Poradźcie mi proszę jakiś mało destrukcyjny sposób
    na usuniecie z mebli kuchennych zabezpieczeń szafek
    kupionych w IKEI i przyklejonych oryginalną taśmą dwustronną
    do frontów mebli alby zniechęcić dzieci do otwierania ?

    Miałem akcję zrywania po najmniejszej linii oporu naklejek
    naklejonych przez dzieci na szafkę w pokoju - co prawda gorszą jakościowo
    od mebli kuchennych - ale fornir w niektórych miejscach zszedł razem z
    naklejką
    "Dzielny pacjent". :((((

    Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
    a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
    oderwanym od mebla.

    Dzięki z góry

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 2. Data: 2011-09-01 17:11:50
    Temat: Re: Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Artur Dębski wrote:
    > Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
    > a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
    > oderwanym od mebla.

    generalnie wszelkiego rodzaju tasmy i naklejki bardzo dobrze usuwa wd40,
    ale przy zwyklych tasmach moze byc problem z posmarowaniem z racji
    nieprzepuszczalnej powierzchni tasmy

    za to namoczone nim tasmy piankowe i papierowe naklejki da sie odkleic
    bardzo latwo

  • 3. Data: 2011-09-01 17:16:30
    Od: "Rycho" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
    > a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru

    WD-40

  • 4. Data: 2011-09-01 17:16:50
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Artur Dębski" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
    > a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru

    Witam!

    Mozna podgrzac tasme np: suszarka - tak zmiekczony klej powinien latwiej
    puscic.
    Ewentualnie pozostaja srodki chemiczne np: wysoko neutralny dla wiekszosci
    powierzchni izopropanol , ew typowy zmywacz do etykiety - do kupienia w
    kazdym sklepie komputerowym, w sklepie dla elektronika. Ceny od kilku zl w
    zaleznosci od pojemnosci opakowania.

    Pozdrawiam
    KM

  • 5. Data: 2011-09-01 19:31:44
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-09-01 18:28, Artur Dębski pisze:
    > Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
    > a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
    > oderwanym od mebla.

    Podgrzej suszarką klej powinien się uelastycznić i ułatwić usunięcie resztki
    usuniesz za pomocą alkoholu.
    Na bardzo oporne resztki możesz zastosować zmywacz płynu hamulcowego ale nie
    wiem jak zadziała to na meble.

  • 6. Data: 2011-09-02 05:32:06
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Można spróbować terpentyną.

  • 7. Data: 2011-09-06 19:52:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 07:32:06 +0200, jagr napisał(a):

    > Można spróbować terpentyną.
    Wszystkie label removery jakie mi wpadły w łapy były na terpenach.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2011-09-08 06:21:01
    Od: gary <g...@c...pl>

    Tak jak już inni proponowali podgrzać suszarką i POMAŁU odklejać
    jeżeli się porwie to nic nie szkodzi, można pomóc sobie np plastikowym
    nożykiem. To co pozostało usunąć szmatką i benzyną ekstrakcyjną,
    Rozpuszcza wszystkie kleje od naklejek, plastrów, etykiet, a nie
    uszkadza przy tym lakierów i tworzyw sztucznych.
    Ostateczność to nitro, ale trzeba uważać na lakiery plastiki i najlepiej
    zrobić próbkę w niewidocznym miejscu.