    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Date: Thu, 29 Jun 2023 17:29:50 +0200
    <2...@m...lan> <u7jdjr$23lt1$1@dont-email.me>
    <2...@m...lan> <u7k54j$268ui$1@dont-email.me>
    <u7k5kr$125as$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u7k6a2$26bpl$1@dont-email.me>

    W dniu .06.2023 o 17:00 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > O to, ze nie mając PV masz znacznie mniejsze kuszenie na instalację
    > pompy ciepła czy klimatyzacji. Ogólnie, jeśli patrze na okolicę, to
    > samych pomp, bez PV, nie jest za dużo. Za to w tandemie prawie wszystko.
    > To efekt psychologiczny: mam już tani prąd, tera czas zacząć go
    > konsumować. Jak rozmawiam z sąsiadami, to niektórzy monetrzy o tym
    > doskonale wiedzą i przewymiarowują instalacje wiedząc, że delikwent
    > prędzej czy później dokupi pompę ciepła, choć ma gaz i nie marznie. Więc
    > efektem ubocznym PV jest konsumpcja bazująca na komforcie życia.

> [...]

    Statystycznie prosument ma instalację 7,5kW (9475,36 MW/1 253 832
    instalacji).
    Ja mam 21, Ty masz z tego co pamiętam koło 10kW. Kilka osób na tej grupie
    też ma koło 10.
    Zawyżamy średnią.
    U mnie na osiedlu większość ma 3-5kW, pompa ciepła na kilkadziesiąt domów
    jest tylko jedna - moja.
    Mieszkasz w bogatej dzielnicy, statystyczny prosument nie wychodzi na "0"
    - płaci za prąd i na fanaberie pozwala sobie tylko do pierwszej faktury,
    która stawia go do pionu.

    TG