  • 391. Data: 2014-03-19 11:11:54
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 10:59:05 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    >Nie ze Cie oszukuje tylko pewnie sama nie wie
    > kiedy w cos kliknela - ale na 100% taka zgode wyrazic gdzies musiala :)

    Na pewno nie. Gdyby tak to by mi zaraz powiedzieli gdzie i kiedy a oni najpierw
    pisali ze sms(w bilingu nie ma sladu po takim smsie) póżniej że w rozmowie tel
    wyraziła (tylko nie chcieli podać kiedy i o której ta rozmowa była
    I na tym się skończyło

  • 392. Data: 2014-03-19 11:24:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 11:10:52 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Ale po co tym ludziom Facebook, Google, chmury i inne takie? Korzystam
    > bardzo aktywnie z komunikacji elektronicznej, ale nigdy w życiu nie przyszło
    > mi do głowy by używać NK, FB czy innych portali. Po co? Są maile, SMS'y,
    > telefon, czy Skype. Mam swoją stronę na której umieściłem kilka zdjęć dzieci

    A chocby po to zeby napisac "Lecimy do Gruzji w czerwcu - kto chetny?" i
    wiedziec, ze dotarlo to do 95% znajomych w pare sekund. Po prostu latwiej
    sie organizuje majac wszystkich w jednym miejscu. SMSem czy mailem tego
    tak prosto nie zalatwisz, a skype'a uzywa jakis nikly procent znajomych.

    > Ale przede wszystkim spotykam się z ludźmi na żywo. Zaraz mi jakiś "no-life"
    > napisze że jestem staroświecki no i dobrze, ale jakoś bardziej mi odpowiada
    > chodzenie ze znajomymi na prawdziwe piwo niż wysyłanie im wiadomości i
    > emotikona ze szklanką :-)

    Nie widze w tym nic staroswieckiego, ale wiadomosc "Warka 20.00" spowoduje,
    ze spotkasz sie w wiekszym gronie znajomych na tym piwie i o to glownie
    w spolecznosciowkach chodzi - o skupienie wszystkich w jednym miejscu i
    ulatwienie komunikacji :)

    > Plus miał jeden raz i od razu dostał po łapach od jakiegoś urzędu. Plus ma
    > inną wadę - wysyła reklamowe SMS'y gdzieś tak raz w tygodniu i ok. raz na
    > miesiąc lub dwa ktoś dzwoni z nową super ofertą. Ale pod względem
    > naciągactwa jest ok.

    Mam Orange na abonament od ponad 12 lat i jedyny SMS reklamowy ktory dostaje
    raz na dwa miesiace to od VISTULI bo wyrazilem gdzies kiedys zgode przy
    zakupach - musze to cofnac :D Ale macie racje - szczegolnie w t-mobile jak
    znajomi maja to tych SMSow maja od groma. Niemniej - wydaje mi sie ze to
    ich wina bo pewnie podaja numer telefonu w jakichs podejrzanych serwisach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 393. Data: 2014-03-19 11:30:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-19 10:59, Adam pisze:
> [...]
    Googgle chce m nie przekonać że kopia moich danych u nich na serwerze to jest to o
    czym marze, praktycznie każdy program który gdzieś w necie chcesz pobrać ma jakiegoś
    asystenta domyślnie czy inny toolbar dodany

    > Hajzer w reklamach wciska Ci vizir, a Dykiel - PUR. To jest jeszcze bardziej
    > nachalne bo jak ogladasz film w TV to nie da sie przewinac, a toolbara
    > w sekunde "odklikujesz" i sie nie zainstaluje :)

    A wlasnie ze sie instaluje. Odklikiwalem nie raz i pozniej musialem
    odinstalowywac. Toolbara albo reklamiarza o ktorym nikt nie wpomina w
    czasie instalacji.

    oprogramowanie mam uczyć. Pewnie racja ale jak dzieciak przechodzi przez ulice to
    przechodzi a zagrożenie da się przewidzieć. A jak instaluje komunikator czy inny
    program to podstępem mu się toolbary czy inny syf dodają.

    > Nigdy podstepem - zawsze widzisz, ze sie instaluje. To, ze 90% uzytkownikow
    > nie czyta regulaminow i tego co jest w okienkach instalatora i klika
    > bezmyslnie "dalej" i "ok" to tylko ich wina :)

    Nieprawda. Nie zarzucaj kazdemu ograniczenia intelektualnego, bo
    instaluje sie bez wiedzy mimo przeczytania wszystkiego, albo jest tak
    poukrywane zeby nie mozna bylo tego znalezc.

    > Wiesz co - ja czesto obsluguje moj BOK i ja bym nawet mojej zonie czy dziecku
    > w takich kwestiach nie ufal :-)) Nie ze Cie oszukuje tylko pewnie sama nie wie
    > kiedy w cos kliknela - ale na 100% taka zgode wyrazic gdzies musiala :)

    No i to jest wlasnie to gdzies kiedys. O to w tym chodzi zeby nie
    pamietac. Po co operatorzy daja cos na pierwszy miesiac za darmo? Zebys
    zapomnial zrezygnowac.

    Pozdro.. TK

  • 394. Data: 2014-03-19 11:38:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > sie organizuje majac wszystkich w jednym miejscu. SMSem czy mailem tego
    > tak prosto nie zalatwisz, a skype'a uzywa jakis nikly procent znajomych.

    Mam grupy kontaktów w telefonie i wszelkie zaproszenia tak wysyłam do całej
    grupy. FB mi tego nie ułatwi, bo nie dość że używa go tylko około połowy
    moich znajomych to jeszcze większość z nich loguje się raz na kilka
    dni/tygodni.

    Co do Skype to zgoda ma go jeszcze mniej osób niż FB, ale ja go nie używam
    do doraźnej komunikacji tylko gdy jestem za granicą i ci z którymi chcę się
    kontaktować z daleka go mają.

> [...]
    > ze spotkasz sie w wiekszym gronie znajomych na tym piwie i o to glownie
    > w spolecznosciowkach chodzi - o skupienie wszystkich w jednym miejscu i

    Nie, nie spowoduje bo połowa znajomych tej wiadomości nie dostanie bo nie ma
    FB, kolejna część osób dostanie ją za kilka dni. Natomiast jeśli około
    południa wyślę maila to jakieś 90% odczyta go w pracy, a jeśli wyślę SMS to
    dostaną go wszyscy.

    Rozumiem, że wszyscy Twoi znajomi mają FB i dlatego Tobie jest wygodniej,
    ale _mnie_ nie jest i nie ma powodu bym miał konto gdzieś gdzie mi to nie
    przynosi korzyści.

    A teoretyzowanie "jakby wszyscy mieli" to sobie odpuść, bo nawet w czasach
    świetności NK miała ok 1/3 społeczeństwa zarejestrowanych a aktywnych ułamek
    tego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 395. Data: 2014-03-19 11:45:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 11:30:00 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A wlasnie ze sie instaluje. Odklikiwalem nie raz i pozniej musialem
    > odinstalowywac. Toolbara albo reklamiarza o ktorym nikt nie wpomina w
    > czasie instalacji.

    Nie zauwazyles opcji - norma :)

    > Nieprawda. Nie zarzucaj kazdemu ograniczenia intelektualnego, bo
    > instaluje sie bez wiedzy mimo przeczytania wszystkiego, albo jest tak
    > poukrywane zeby nie mozna bylo tego znalezc.

    No bardzo mi przykro ale nie ma takiej mozliwosci :-)

    > No i to jest wlasnie to gdzies kiedys. O to w tym chodzi zeby nie
    > pamietac. Po co operatorzy daja cos na pierwszy miesiac za darmo? Zebys
    > zapomnial zrezygnowac.

    Zawsze mozesz skorzystac z uslug innego operatora jak ten Ci nie pasuje:-)
    Orange mi nic nie wciska na sile i mam zawsze lepsze ceny niz konkurencja.
    To jest wolny rynek - kazdy oferuje co chce a klient wybiera co mu pasuje.
    Nie widze w tym nic zlego. Nie chcesz korzystac - nikt Cie nie zmusza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 396. Data: 2014-03-19 11:51:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 11:38:01 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > grupy. FB mi tego nie ułatwi, bo nie dość że używa go tylko około połowy
    > moich znajomych to jeszcze większość z nich loguje się raz na kilka

    Hehehehe no wez przestan - i wysylasz tak np. 200 SMSow? ;) Zaleta FB jest
    taka ze odrazu mozesz pokazac gdzie, za ile, podyskutowac o terminach etc.
    Zalatwianie tego SMSem jest po prostu niewygodne i nieefektywne.

> [...]
    > południa wyślę maila to jakieś 90% odczyta go w pracy, a jeśli wyślę SMS to

    No coz - widac w Twoim wypadku tak to dziala. Moja wiadomosc dostanie
    wiekszosc znajomych w ciagu sekundy, dlatego chetnie z tej mozliwosci
    korzystam. Czesc odczyta na kompie, wiekszosc pewnie na telefonie.

    BTW. Mam wiecej znajomych na FB niz w telefonie - ot czesc to znajomi
    znajomych z ktorymi czesto zamieniam pare slow w knajpie, a ktorzy np.
    do wspomnianej Gruzji akurat sie wybieraja :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 397. Data: 2014-03-19 12:09:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-19 11:45, Adam pisze:

    > Nie zauwazyles opcji - norma :)

    Ale jakiej opcji?
    W czasie instalacji pokazuje sie eklran z opcjami i ptaszkami w
    kwadratach. Odptaszkowuje toobary itp. a one i tak sie instaluja.

    > No bardzo mi przykro ale nie ma takiej mozliwosci :-)

    Oczywiscie...

> [...]
    > Nie widze w tym nic zlego. Nie chcesz korzystac - nikt Cie nie zmusza :)

    Kiedy mi pasuje operator, tylko nie pasuje mi polityka przy zawieraniu
    umow. Orange jest z reka w nocniku na dzien dzisiejszy. Poczekaj jak sie
    bardziej urynkowia.

    Pozdro.. TK

  • 398. Data: 2014-03-19 12:45:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 12:09:09 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > W czasie instalacji pokazuje sie eklran z opcjami i ptaszkami w
    > kwadratach. Odptaszkowuje toobary itp. a one i tak sie instaluja.

    Udowodnij. Nigdy mi sie nie zdarzyla taka sytuacja :)
    Daj linka, sprawdze.

    > Kiedy mi pasuje operator, tylko nie pasuje mi polityka przy zawieraniu
    > umow. Orange jest z reka w nocniku na dzien dzisiejszy. Poczekaj jak sie
    > bardziej urynkowia.

    Ale to ten Operator ma taka polityke. To jest jego siec, jego firma i jego
    sposob zawierania umow. Wrzuca haczyki do oferty to znaczy ze zlodziej i
    takiego sie unika.

    Dlaczego orange jest z reka w nocniku?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 399. Data: 2014-03-19 13:07:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Hehehehe no wez przestan - i wysylasz tak np. 200 SMSow? ;)

    Nie, nigdy do głowy mi nie przyszło iść na piwo z 200-osobami. Zanim
    zdążyłbym się przywitać ze wszystkim już by zamknęli bar...

    Po drugie nie mam 200 znajomych w jednym mieście z którymi miałbym ochotę
    spontanicznie pójść na piwo.

    Przesadziłeś tak gdzieś o rząd wielkości. A 20 sms'ów to i owszem wysyłam,
    ale częściej jest to kilka.

    > Zaleta FB jest
    > taka ze odrazu mozesz pokazac gdzie, za ile, podyskutowac o terminach etc.

    Rozumiem, ale te zalety ujawniają się tylko gdy wszyscy zainteresowani są
    on-line. Czyli w moim przypadku nigdy.

    > No coz - widac w Twoim wypadku tak to dziala. Moja wiadomosc dostanie
    > wiekszosc znajomych w ciagu sekundy, dlatego chetnie z tej mozliwosci
    > korzystam. Czesc odczyta na kompie, wiekszosc pewnie na telefonie.

    Ale to nie zasługa FB. Gdyby wszyscy mieli GG, ICQ, Skype czy dowolny inny
    komunikator tez tak by to zadziałało. Po prostu ważne jest by wszyscy z
    danej grupy używali tego samego i byli on-line. Ale do tego nie potrzebujesz
    FB wystarczy jego meessager, najprościej przerzucić się na WhatsApp'a, który
    jest multi-platformowy .

    > BTW. Mam wiecej znajomych na FB niz w telefonie - ot czesc to znajomi
    > znajomych z ktorymi czesto zamieniam pare slow w knajpie, a ktorzy np.
    > do wspomnianej Gruzji akurat sie wybieraja :-)

    Ok, ale co z tego wynika? Masz więcej informacji do filtrowania. Właśnie z
    tego powodu przestałem używać dawno temu GG, a moja żona NK i FB. Bo jakiś
    znajomy- kuzyna-sąsiadki-innego_znajomego ma ochotę podzielić się z całym
    światem jakimś łańcuszkiem. Albo jakiś nastolatek bije rekord w ilości
    znajomych i wysyła do wszystkich prośbę a zaznajomienie. W szczytowym
    okresie moja żona dostawała po kilka zaproszeń dziennie od zupełnie obcych
    osób które ją wypatrzyły na liście niby "wspólnych znajomych".

    Bo co mi baza ludzi których nie znam a których kiedyś w życiu raz spotkałem?
    Ja mam w telefonie gdzieś koło setki kontaktów z czego pewnie 1/3 to
    służbowe, a kolejna część to dentysta, mechanik itd. Natomiast pozostali to
    rodzina i znajomi i o każdym jestem w stanie powiedzieć ile ma lat, gdzie
    mieszka jak ma na imię jego mąż/żona/partner/partnerka ile mają dzieci i
    jakie są ich imiona, a po chwili zastanowienia pewnie i rok urodzin tez bym
    sobie przypomniał z dokładnością do +/- jednego roku. To są _znajomi_ ja ich
    znam oni znają mnie. Mamy o czym razem pogadać i z nimi chodzę na
    piwo/bilard/cokolwiek.

    Jakbym miał listę znajomych-znajomych to i tak nigdy bym do nich nie wysłał
    zaproszenia na piwo bo po co? Żeby robili tłum? Tak samo na wakacje nie
    pojadę z kimś obcym z kim tylko raz w życiu zamieniłem trzy słowa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 400. Data: 2014-03-19 13:18:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-19 12:45, Adam pisze:

    > Udowodnij. Nigdy mi sie nie zdarzyla taka sytuacja :)
    > Daj linka, sprawdze.

    Prosze Cie...
    Nie zalezy mi na tym zebys wierzyl.

    > Ale to ten Operator ma taka polityke. To jest jego siec, jego firma i jego
    > sposob zawierania umow. Wrzuca haczyki do oferty to znaczy ze zlodziej i
    > takiego sie unika.

    Oczywiscie ze tak i o tym pisze. Sek w tym, ze po malu brakuje opcji.

    > Dlaczego orange jest z reka w nocniku?

    Bo zdaje sie, ze drugi rok jedzie na stracie z niektorymi uslugami.
    Wprowadza nowe modele zarzadzania bo zmuszony jest ciac koszty i takie
    tam. Jak sie ogarna to zadziala strategia maksymalizacji zyskow, a te
    "standardy" juz sa znane. :-)

    Pozdro.. TK