eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?o › Re: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?o
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa
    do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?o
    Date: Thu, 13 Jul 2023 13:00:35 +0200

    W dniu .07.2023 o 12:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Teraz zes wymyslił. Gdyby liczniki były zerowane po każdym odczycie to
    > jedni by mieli mniejszego a inni większego farta. Za to dostawca zawsze
    > by miał pecha. Ale nie sa.

    Nie wiem o czym piszesz, ale na każdym liczniku jest info o jego
    rozdzielczości, łatwe do rozpoznania dla laika.
    Laik nie wie co to jest klasa a czy b ale może sprawdzić jaką
    rozdzielczość ma wynik.
    Ta rozdzielczość to liczba impulsów na 1kWh. Są liczniki, które przy 1kWh
    naliczą 300, 400, 1000, 1600, 2500 i więcej impulsów.
    Czyli gdy przy zużyciu 1 kWh licznik zliczy 1000 impusów to ma
    rozdzielczość 1Wh.
    To co wyświetla na wyświetlaczu to mniej znacząca informacja - są takie co
    nic nie wyświetlają a liczą zużycie bardzo dokładnie, mają odczyt tylko na
    wyjściu cyfrowym.
    Na wyświetlaczu nie muszą być pokazane liczby po przecinku, co nie znaczy,
    że licznik ich nie zlicza.
    Do tego oczywiście dochodzą klasy dokładności licznika i przekładnika.
    Ale aa pisze o rozdzielczości odczytu.

    TG