  • 1. Data: 2023-07-13 01:31:23
    Temat: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?o
    Od: a a <m...@g...com>

    Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie
    0,1 kWh ?

    Urządzenie ma status urządzenia pomiarowego, gdy wykazuje dokładnośc, powtarzalność
    pomiaru

    Licznik energii elektrycznej , który nie mierzy zużycia energii elektrycznej z
    dokladnością do 0,1 kWh
    nie ma statusu urządzenia pomiarowego certyfikowanego, bo pomiar jest niedokladny i
    zaokrąglany

  • 2. Data: 2023-07-13 06:56:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 01:31 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > elektrycznej z dokladnością do 0,1 kWh
    > nie ma statusu urządzenia pomiarowego certyfikowanego, bo pomiar jest

    nie patrz co wyświetla, ile ma liczy impulsów na 1kWh?
    Na każdym jest to napisane.

    TG

  • 3. Data: 2023-07-13 12:30:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 06:56:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > nie patrz co wyświetla, ile ma liczy impulsów na 1kWh?
    > Na każdym jest to napisane.
    >
    > TG
    Teraz zes wymyslił. Gdyby liczniki były zerowane po każdym odczycie to jedni by mieli
    mniejszego a inni większego farta. Za to dostawca zawsze by miał pecha. Ale nie sa.

  • 4. Data: 2023-07-13 13:00:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Teraz zes wymyslił. Gdyby liczniki były zerowane po każdym odczycie to
    > jedni by mieli mniejszego a inni większego farta. Za to dostawca zawsze
    > by miał pecha. Ale nie sa.

    Nie wiem o czym piszesz, ale na każdym liczniku jest info o jego
    rozdzielczości, łatwe do rozpoznania dla laika.
    Laik nie wie co to jest klasa a czy b ale może sprawdzić jaką
    rozdzielczość ma wynik.
    Ta rozdzielczość to liczba impulsów na 1kWh. Są liczniki, które przy 1kWh
    naliczą 300, 400, 1000, 1600, 2500 i więcej impulsów.
    Czyli gdy przy zużyciu 1 kWh licznik zliczy 1000 impusów to ma
    rozdzielczość 1Wh.
    To co wyświetla na wyświetlaczu to mniej znacząca informacja - są takie co
    nic nie wyświetlają a liczą zużycie bardzo dokładnie, mają odczyt tylko na
    wyjściu cyfrowym.
    Na wyświetlaczu nie muszą być pokazane liczby po przecinku, co nie znaczy,
    że licznik ich nie zlicza.
    Do tego oczywiście dochodzą klasy dokładności licznika i przekładnika.
    Ale aa pisze o rozdzielczości odczytu.

    TG

  • 5. Data: 2023-07-13 14:14:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 July 2023 at 13:00:39 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > że licznik ich nie zlicza.
    > Do tego oczywiście dochodzą klasy dokładności licznika i przekładnika.

    Licznik energii elektrycznej jest urządzeniem pomiarowym i certyfikowanym tylko
    wtedy, gdy mierzy aktualne zużycie energii elektrycznej.

    A obecne liczniki nie sa certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi, ponieważ
    zaokrąglają, b ez uzasadnienia ilośc zużytej energii do pełnych kWh.

    Nie wiem kto w ogóle dopuścił takie liczniki do użytku, gdy konsument używa noca
    jedynie lodówki
    i chce wiedzieć, czy ilośc zużytej energii jest prawidlowo zliczana.
    \
    Moc lodówki to 200-300W
    i załącza się rzadko
    i nie jest możliwe odczytanie zużycia energii przez lodówkę w cyklu nocnym, gdy tylko
    lodówka jest załączona.

    Ilośc zliczanych impuslów nie jest istotna, bo ich liczba nie jest dostępna dla
    konsumenta.

    Podobnie z odczytem cyfrowym.,

    jak go dokonac i jaka jest jego dokladność ?>
    do 1/10 kWh ?
    do 1/100 kWh ?

    Ponieważ cena energii jest liczona z dokladności do 1/100 złotego
    to tak samo musi być liczone zużycie energii

    A jeżeli licznik zaokrągla to narusza ustawę o urządzeniach pomiarowych
    i nie ma statusu certyfikowanego urządzenia pomiarowego i podlega wymianie.

  • 6. Data: 2023-07-13 14:25:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:14 a a <m...@g...com> pisze:

    > A jeżeli licznik zaokrągla to narusza ustawę o urządzeniach pomiarowych
    > i nie ma statusu certyfikowanego urządzenia pomiarowego i podlega
    > wymianie.

    Jak zwykle pierdzielisz jak potłuczony, podałem Ci instrukcję jak
    zweryfikować z jaką rozdzielczością liczy licznik a Ty wiesz lepiej. Niech
    tak będzie.

    Wrzuć tu model licznika.

    TG

  • 7. Data: 2023-07-13 14:28:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak zwykle pierdzielisz jak potłuczony, podałem Ci instrukcję jak
    > zweryfikować z jaką rozdzielczością liczy licznik a Ty wiesz lepiej.

    Ze zwykłej ciekawości zapytam: nie ma jeszcze apki do licznika,
    albo do sprzedawcy? Taka apka, która to pokazuje dokładnie ile prądu
    schodzi online?

  • 8. Data: 2023-07-13 14:35:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:28 cef <c...@i...pl> pisze:

    > Ze zwykłej ciekawości zapytam: nie ma jeszcze apki do licznika,
    > albo do sprzedawcy? Taka apka, która to pokazuje dokładnie ile prądu
    > schodzi online?

    Są ale nie u wszystkich dystrybutorów.
    Ja mam podlicznik dwukierunkowy zamela i mam podgląd online w apce.

    TG

  • 9. Data: 2023-07-13 14:40:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 July 2023 at 14:25:04 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jak zwykle pierdzielisz jak potłuczony, podałem Ci instrukcję jak
    > zweryfikować z jaką rozdzielczością liczy licznik a Ty wiesz lepiej. Niech
> [...]
    spierdzielaj w buraki

    Licznik nie jest certyfikowanym urządzeniem pomiarowym, gdyż wadliwie wykazuje
    zużycie energii elektrycznej,
    a zatem podlega wymianie na niewadliwy.

    Koniec kropka.

    Nie wiem gdy zamówil wadliwe liczniki, kto je dopuścił do użytkowania, kto za to
    zaplacił, kto certyfikował,
    ale są ewidentnie wadliwe jako urządzenia pomiarowe i podlegają wymianie na
    niewadliwe, dokladne.

    I jestem zainteresowany aby Tauron zainstalował dokładny licznik od producenta
    dokładnych liczników.

    Woda jest licznikowana analogowo, ale też mogą być liczone impulsy i pomiar zużycia
    nie jest zaokrąglany do m3, ale jest dokladny.

    I takie też musza byc liczniki energii elektrycznej, czyli dokladne, bez zaokrąglania
    zużycia do pełnych kWh

    bo cena za 1kWh jest 0,55 zł , 0,26 zł netto
    i nie jest zaokrąglana do pełnych złotych

    Niech każdy sam sprawdzi czy nocą zużycie energii przeskakuje o 1 kWh gdy jest
    załączona jedynie lodówka o mocy 200-300W
    zalaczająca się na pół godziny

    czyli zużycie 0,1 - 0,15 kWh
    i ono nie jest prawidlowo naliczane i wyświetlane

  • 10. Data: 2023-07-13 14:43:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 13:00:39 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > że licznik ich nie zlicza.
    > Do tego oczywiście dochodzą klasy dokładności licznika i przekładnika.

    Ja pierdole jaki ty beton jestes. Na rachunku sa pełne liczby , bez tego co po
    przecinku. https://i.iplsc.com/jak-czytac-otrzymany-rachunek-by
    -wyciagnac-z-niego-wnioski/000G95DFYAIP28VQ-C122-F4.
    jpg
    A ty ze jakies impulsy. Licznik nie jest zerowany po odczycie i miejsca po przecinku
    nie maja zadnego znaczenia dla uzytkowników ani dostawcy pradu. Temat jest z dupy a
    ty się madrujesz rozgrzebujac gowno patykiem.