  • 81. Data: 2009-04-15 16:38:10
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    "Dociskane" to pojęcie bardzo umowne, gdyż w wielu kostkach te śrubki i gwinty w
    listwie są wyjątkowo gówniane i zrywają się.
    JaC

    -----

    > Tyle, że przed wsadzeniem w kostkę przewodów po prostu razem je z sobą skręcam i
    wszystkie razem są dociskane dwiema śrubkami.

  • 82. Data: 2009-04-15 16:39:39
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jackare <...@s...uk.de.pl> wrote:
    > A co złego jest w kostkach? Zazwyczaj są lepsze od rozety lub
    > płytki z
    > płaskimi stykami.

    Milion razy pisałem, co złego jest w kostkach (stosowanych w sposób
    "defaultowy"): powierzchnia styku przewodu z kostką, to tak realnie
    jest tylko to, co pod czołem wkręta - to po pierwsze. Po drugie -
    wkręt przewód zagniata i jest to jednoczesnie punkt mechanicznego
    mocowania przewodu w kostce. Przy montażu taki przewód zapewne nie
    raz będzie odginany, a uginać się będzie w miejscu osłabienia, przy
    tym zagnieceniu, co powoduje znaczne ryzyko nadłamania juz po kilku
    lekkich przegięciach.
    A rozeta/płytka, jeśli tylko jest porządna a nie z gniazdami pod
    śruby tłoczonymi w cieniutkiej blaszce, uginającej się przy lada
    nacisku, daje idealny kontakt na dużej powierzchni, jest przejrzysta
    w użyciu i właściwie trzebaby tu napisać: a co złego Ty w nich
    widzisz?

    J.

  • 83. Data: 2009-04-15 17:29:00
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > "Dociskane" to pojęcie bardzo umowne, gdyż w wielu kostkach te śrubki i
    > gwinty w listwie są wyjątkowo gówniane i zrywają się.

    Bo kupujesz kostki na wymiar.
    Jak skręcisz z sobą kilka przewodów po 2,5mm2 każdy to nie wsadzisz ich do
    kostki 2,5mm2 lecz musisz użyć 6, 10, a nawet 16mm2
    W takich kostkach nie ma problemów z gwintami, ani zgniataniem przewodów.

  • 84. Data: 2009-04-15 22:13:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 18:04:09 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Wiesz, u nas w Polsce jest dokładnie tak samo.
    > Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że wszelkie doróbki/przeróbki powinny
    > się kończyć wykonaniem pomiarów i sporządzeniem stosownych protokołów przez
    > uprawnioną osobę.

    Ludzie sobie zdają sprawę, że nabijanie kabzy jajakokom to marnowanie
    pieniędzy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 85. Data: 2009-04-16 06:13:30
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > daje idealny kontakt na dużej powierzchni, jest przejrzysta w użyciu i
    > właściwie trzebaby tu napisać: a co złego Ty w nich widzisz?

    Do zwykłych kostek zazwyczaj przewody wkładamy "na zakładkę" aby były
    trzymane dwiema śrubami. W rozetach i listwach milion razy przekręciłem
    gwint - może były nieporządne, ale biorę to co jest w hurtowniach. Dobre
    kostki mają taką samozaciskową blaszkę -praskę i to ona ma styk z przewodem
    a nie śruba. Śruba dociską tą praskę do przewodu i jest OK. Ja te kostki
    "załatwiam" od znajomych z kopalni. W normalnej sprzedaży ich nie widzę a
    nikt mi nie sprowadzi niewielkich w sumie ilości jakie potrzebuję.
    --
    Jackare

  • 86. Data: 2009-04-16 23:02:29
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A tu bym polemizował z prośbą o bliższe wyjaśnienie bo do elektroniki używa
    > się specjalnych silikonów które nie wchodzą w reakcję z komponenntami i
    > ścieżkami druku. Taki silikon kosztuje za kartusz 330 ml od 80 do 130 zł w
    > zleżności od tego czy gęst czy rzadki. Uzycie "zwykłego" silikonu powoduje
    > że płytkę strawi korozja.
    > --
    > Jackare

    Silikony z kwaśnym układem sieciowania zanim nie zrobi się z nich guma
    szczątkowo przewodzą prąd. Dla współczesnych podzespołów prąd upływu liczony w
    nA powoduje że układ może działać nieprawidłowo do czasu zrobienia się gumy. Za
    wcześnie podłączony do zasilania ma dużą szansę się uszkodzić. Dlatego do
    elektroniki używa się tej samej bazy silikonowej co do umywalek ale z innym
    układem sieciowania. Zwykły silikon sanitarny tez by się nadawał ale za długo by
    trwało sieciowanie. A o tej trawiącej płytki korozji to w internecie
    przeczytałeś czy sam sprawdziłeś. Wiele razy stosowałem zwykły silikon, taki
    kwaśno śmierdzący, do unieruchamiania elementów na obwodach drukowanych. Nie ma
    w takim przypadku możliwości żeby nie pobrudzić wszystkiego dookoła takiego
    elementu. Nigdy nie stwierdziłem korozji płytki albo cyny. Czasami się zdarzało
    ze układ nie działał poprawnie po takiej operacji. Ale po kilku dniach wszystko
    wracało do normy. Przy silikonie do elektroniki czegoś takiego nie ma.

  • 87. Data: 2009-04-17 13:06:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:2hm9g4lswrrt$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Ludzie sobie zdają sprawę, że nabijanie kabzy jajakokom to marnowanie
    > pieniędzy.

    Mogłeś się uczyć. Nie był byś teraz taki sfrustrowany, oszukiwany i dymany
    przez wszystkich, zarówno twoich pracodawców jak i zleceniobiorców :)
    Wracajac do meritum to zapewne właściciel i administrator hotelu socjalnego
    spalonego w Kamieniu Pomorskim także nie marnowali pieniędzy nabijająć kabzę
    jajakokom, a teraz płaczą, bo jak skończy się dochodzenie to ktoś z nich
    pójdzie do pierdla.
    Znając życie w takich sytuacjach, gdy "nóż na gardle" (czytaj prokurator) to
    zaczyna się bieganie po jajakokach z pieniążkami w zębach i błaganie o lewe
    protokoły i przeglądy. Tacy jak ty dopiero wtedy zaczynają rozumienć swój
    błąd.

  • 88. Data: 2009-04-18 22:47:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 15:06:43 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Mogłeś się uczyć. Nie był byś teraz taki sfrustrowany, oszukiwany i dymany

    Jacusiu, obiecałeś, że nie będziesz pierdolił.

    > przez wszystkich, zarówno twoich pracodawców jak i zleceniobiorców :)

    Nie jestem, to Ty płaczesz, nie ja.

> [...]
    > jajakokom, a teraz płaczą, bo jak skończy się dochodzenie to ktoś z nich

    Ich problem. W Constarze mieli wszystkie papierki w porzadku. I co z tego?

> [...]
    > protokoły i przeglądy. Tacy jak ty dopiero wtedy zaczynają rozumienć swój

    No widzisz, i dostają protokoły i przeglądy.
    Papierki. Nic więcej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 89. Data: 2009-04-19 09:48:35
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:b8bb92humjs2.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jacusiu, obiecałeś, że nie będziesz pierdolił.

    A ty uważałeś się za inteligentnego, ale jak widać nie jesteś.

    > Nie jestem, to Ty płaczesz, nie ja.

    Ja nie płaczę, tylko uświadamiam swoich klientów zgodnie z obowiązującym
    prawem, uprawnieniami, które do tego mnie obligują oraz z własnym sumieniem.
    Czy ktoś skorzysta z moich rad to jego sprawa. Idioci tacy jak ty zawsze
    będą idiotami "rąbanymi w tyłek" i nie zdającymi sobie sprawy z tego, że
    lansują nieprawdę. Tak Adasiu piszesz głupoty niezgodnie z prawem i wbrew
    zdrowemu rozsądkowi i to jest złe, bo w ten sposób krzywdzisz ludzi, którzy
    tobie uwierzą.

    > Ich problem. W Constarze mieli wszystkie papierki w porzadku. I co z tego?

    No i co z tego ?
    Jeżeli chodzi o mnie to bardzo lubię kabanosy i o dziwo kupuję tylko i
    wyłącznie Constaru lub Krakusa, tylko dlatego, że są dobrej jakości i zawsze
    świeże. Jakoś pomówienia nie wpłynęły na moją ocenę tej firmy.

    > No widzisz, i dostają protokoły i przeglądy.
    > Papierki. Nic więcej.

    Nie widzę, to są tylko twoje domysły, albo też piszesz na podstawie własnych
    doświadczeń, które stosujesz wobec klientów.
    Jeżeli faktycznie ktoś daje protokoły "na ładne oczy" lub pisane "z sufitu"
    to dokonuje przestępstwa, choć osobiście w to wątpię, żeby ktokolwiek brał
    na siebie odpowiedzialność nie będąc pewnym stanu technicznego i
    bezpieczeństwa, a już nie wyobrażam sobie, aby ktoś sporządził taki protokół
    po takiej tragedii z datą wsteczną.

  • 90. Data: 2009-04-19 10:26:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 11:48:35 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Ja nie płaczę, tylko uświadamiam swoich klientów zgodnie z obowiązującym
    > prawem, uprawnieniami, które do tego mnie obligują oraz z własnym sumieniem.

    Niedawno płakałeś, jaki to biedny byłeś.

> [...]
    > zdrowemu rozsądkowi i to jest złe, bo w ten sposób krzywdzisz ludzi, którzy

    Mhm. I to ja płaczę jak Ty, albo jak Kiki :D

    Widzisz Jacusiu - Ty masz w głowie normy i przepisy. Szkoda tylko, że na
    myslenie brakło już miejsca.

> [...]
    > wyłącznie Constaru lub Krakusa, tylko dlatego, że są dobrej jakości i zawsze
    > świeże. Jakoś pomówienia nie wpłynęły na moją ocenę tej firmy.

    To znaczy, Jacusiu jajakoko, że papierki i dupki którzy je wystawiają są
    zbędne.
    Jedynym efektem wymogu posiadania papierka jest to, że budowa jest droższa
    o koszt zdobycia papierka, a sam fakt, że papierek 'ma być' nie ma żadnego
    przełożenia na jakość i bezpieczeństwo tego, co jest w rzeczywistości.
    Kto ma głowę na miejscu, to zrobi bezpiecznie bez papierków, a kto ma
    nasrane, to sobie papier załatwi, a i tak będzie do dupy.

    > Nie widzę, to są tylko twoje domysły, albo też piszesz na podstawie własnych
    > doświadczeń, które stosujesz wobec klientów.

    Ja wiem, że zapamiętanie co było dwa akapity wcześniej przerasta Twoje
    zdolności umysłowe.

    CONSTAR, Jacusiu jajakoko. Papierki w porządku.

> [...]
    > na siebie odpowiedzialność nie będąc pewnym stanu technicznego i
    > bezpieczeństwa, a już nie wyobrażam sobie, aby ktoś sporządził taki protokół

    Masz bardzo małą wyobraźnię, Jacusiu jajakoko.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356