  • 1. Data: 2016-08-11 18:22:34
    Temat: Do palacych.................. peletem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na rynku sporo marek. Czy sa jakies lepsze marki peletu i czy sa takie ktorych nalezy
    unikac? Markowy pelet jest w granicach tysia za tone. Bez nazwy i po 650 da sie
    kupic. Warto lepszy i drozszy czy wszystko to samo a gorka placi sie za nazwe?

  • 2. Data: 2016-08-19 11:30:55
    Temat: Re: Do palacych.................. peletem
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-08-11 18:22, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    sie kupic. Warto lepszy i drozszy czy wszystko to samo a gorka placi sie za nazwe?

    w pellecie powinna cie interesowac ilosc popiolu (mniej niz 1%)
    wilgotnosc (ponizej 8%, zawilgocony pellet sie rozpada wiec da sie
    ocenic na oko) kalorycznosc (do 20MJ/kg)

    kupujac drogo u duzego producenta kupujesz w zasadzie tylko gwarancje ze
    trzyma parametry

    popatrz tez na pestki z wisni - kalorycznosc minimalnie nizsza niz
    pelletu ale sucha workowana pestka to koszt rzedu 400-450 pln za tone

  • 3. Data: 2016-08-19 12:25:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Juz po temacie. Kupilem po worku kazdego i mniej wiecej wiem.