  • 1. Data: 2016-08-10 22:06:59
    Temat: Kąt pomiędzy połaciami
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    Dach czterospadowy/kopertowy. Nachylenie 35 stopni. Razem z okapami 4,4 x 3,4m. Mam
    przybite deskowanie. Jestem przed położeniem gontów. Chciałem kalenicę i narożniki
    obić blachą bo krawędź wyszła nie do końca idealnie. Będzie to po prostu ocynkowany
    kątownik 10cm x 10cm. Jaki powinien mieć kąt ? Wydawało by się, że 4 krawędzie czyli
    360 stopni / 4 = 90 stopni ale to nie jest prawda.

  • 2. Data: 2016-08-11 08:11:59
    Temat: Re: Kąt pomiędzy połaciami
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 22:07:00 UTC+2 użytkownik Melwinek napisał:
> [...]
    kątownik 10cm x 10cm. Jaki powinien mieć kąt ? Wydawało by się, że 4 krawędzie czyli
    360 stopni / 4 = 90 stopni ale to nie jest prawda.

    powrót do gimnazjum cie czeka http://matematyka.pisz.pl/strona/2045.html
    liczysz dla krótszego boku i swój kąt musisz użyć

    b.

  • 3. Data: 2016-08-11 08:51:38
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 11.08.2016 o 08:11, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > powrót do gimnazjum cie czeka http://matematyka.pisz.pl/strona/2045.html
    > liczysz dla krótszego boku i swój kąt musisz użyć

    a nie prościej zrobić wzornik z dwóch desek i dać ten wzornik
    operatorowi giętarki?
    dodatkowo tym wzornikiem można przelecieć przez wszystkie krawędzie i
    sprawdzić czy jest wszędzie tak samo...
    jak będzie 2..3 stopnie różnicy to i tak nie zrobi to żadnego znaczenia..

  • 4. Data: 2016-08-11 09:33:41
    Od: z...@g...com

    W kalenicy to będzie 110 stopni.
    Tak mi się widzi

  • 5. Data: 2016-08-11 09:44:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 08:51:40 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:

    > a nie prościej zrobić wzornik z dwóch desek i dać ten wzornik
    > operatorowi giętarki?

    pewnie ze łatwiej i majstrowie od dach sobie poradzą :-) Ale policzenie tego też
    ciekawe by sobie przypomnieć szkółkę.

    Troche to przypomina innych budujących którzy naczytali sie teorii różnych, kąty
    połaci liczyli z wielopietrowego wzoru i tym podobne podejście - a potem ładują
    niepotrzebną kase w szczelinę powietrzną albo struganą więźbę.

    Gdzies jest granica miedzy zdoktoryzowaniem sie w budowlanych tematach tak by
    wykonawcy cie nie oszukali, a błędami wynikającymi ze znajomosci teorii bez
    znajomosci praktyki.

    b.

  • 6. Data: 2016-08-12 00:25:11
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 11.08.2016 o 09:44, Budyń pisze:

> [...]
    wykonawcy cie nie oszukali, a błędami wynikającymi ze znajomosci teorii bez

    Jakby Ci to powiedzieć, może nie doktorat ale mgr z konstrukcji
    drewnianych zrobiłem i Twoje teorie z poziomu konstruktora linii
    energetycznych itp. wydają mi się nieco ograniczone siłowym podejściem
    do sił natury. Nie masz szans wygrać.

    Poza tym EOT to dość szerokie pojęcie.

    --
    M.

  • 7. Data: 2016-08-12 07:05:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 00:25:11 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > drewnianych zrobiłem i Twoje teorie z poziomu konstruktora linii
    > energetycznych itp. wydają mi się nieco ograniczone siłowym podejściem

    no ale ja wlasnie to pisałem - nie projektujemy linii zeby przetrwac wszystko ale
    wiekszosc. Bo nie mamy szans wygrac.

    No ale jak masz wiedze z konstrukcji to ocen co napisal marcin, ze budowanie wiezby z
    mokrego drewna jest idiotyzmem bo to gowniany material itd.

    Miałem oferte na wiezbe suszoną struganą prefabrykowaną za 29tysiecy. Zrobilem z
    mokrego za jakies 5tys. Gdybym przyjał ze tylko suche itd stracilbym 24tys.

    Nie sztuka wybudowac drogo :)

    b.

  • 8. Data: 2016-08-12 23:47:32
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 12.08.2016 o 07:05, Budyń pisze:

    > no ale ja wlasnie to pisałem - nie projektujemy linii zeby przetrwac wszystko ale
    wiekszosc. Bo nie mamy szans wygrac.

    zastosuj tą wiedzę do ocieplenia

> [...]
    mokrego za jakies 5tys. Gdybym przyjał ze tylko suche itd stracilbym 24tys.

    Nie mam zdania, jeśli niezbyt wielkie przekroje i szybko powiązane w
    konstrukcji to może być mokre.

    > Nie sztuka wybudowac drogo :)

    Nie sztuka spierdolić po taniości ;)

    --
    M.

  • 9. Data: 2016-08-13 08:20:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 23:47:31 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    wiekszosc. Bo nie mamy szans wygrac.

    > zastosuj tą wiedzę do ocieplenia

    ale tu chyba nie ma zgrozen katastrofalnych? A jak sa (woooda w scianie) to tez
    trzeba to potraktowac statystycznie - i zabezpieczyc by wytrzymalo 200lat (z załozoną
    technologicznie konserwacją) a nie milion.
    Gdyby cos padło po 5-10latach to by oznaczało ze był błąd w sztuce budowlanej.

> [...]
    mokrego za jakies 5tys. Gdybym przyjał ze tylko suche itd stracilbym 24tys.

    > Nie mam zdania, jeśli niezbyt wielkie przekroje i szybko powiązane w

    jasne. Ale wiele mozna spier... równiez drogo.
    A budowac nalezy, chyba ze ktos jest bogatym bogaczem, efektywnie.
    Dajmy na to sciany zewnetrzne budynku. Mają być w sposób odpowiedni:
    wytrzymałe konstrukcyjnie
    ciepłe
    sprawdzone wilgotnosciowo (dotyczy wlasciwi tylko drewniakow)
    akustyczne
    z dostępem do lokalnych wykonawców

    i tylko tyle. Reszta opowiadanek marketingowych sprzedawców to zwykle brednie.
    Dasz sie naciac na ocieplenie silki wełną (bo otwarta dyfuzyjnie) to przepłaciłes.
    Dasz super-hiper styropian zamiast zwykłego - to samo.

    b.

  • 10. Data: 2016-08-13 14:44:30
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    technologicznie konserwacją) a nie milion.
    > Gdyby cos padło po 5-10latach to by oznaczało ze był błąd w sztuce budowlanej.

    Artykuł który zalinkowałem w poprzednim wątku odnosił się właśnie do
    tego że tam budują takie domy kilkadziesiąt lat dłużej niż my i mają
    wielokrotnie większe doświadczenie niż my. A Ty wyśmiewasz ich wnioski
    jako bełkot marketingowy.
    Poza wszystkim okres użytkowania drewniaka to przeciętnie 50 lat, 100
    jest dla budynków murowanych krytych dachówką.
    Na 200 lat projektowano domy partii i kościoły ;)

    A tutaj pełna zgoda
    --
    M.