  • 81. Data: 2016-06-24 11:30:59
    Temat: Re: Dom do dyskusji
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 21:51:21 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > no szkoda ale przy parterówce i to na wąską działkę ciężko to przeskoczyć

    Znajomy wybudował taki, chyba szerokość podobna.
    http://www.mgprojekt.com.pl/bursztyn

    mniej korytarzy, bo 1) wejście w środku 2) kuchnio-salon zajmuje cały szczyt
    Jak by w tym bluszczu zamienić pom.gosp koło wiatrołapku z pokojem koło łazienki, to
    by można mieć przejście do garazu. Całość można wydłużyć w razie potrzeby.

    --
    bajcik

  • 82. Data: 2016-06-24 12:26:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 09:00, Kris pisze:

    > Moim zdaniem nie rezygnuj z normalnych schodów na strych.
    > znając życie będziecie tam często wchodzić- będzie to taki podreczny magazyn, może
    dodatkowa zamrażarka na przetwory jak np u mojej siostry. tym bardziej że nie masz
    pomieszczenia "gospodarczego" a graty gdzieś trzeba trzymać. Jak lubisz coś tam
    majsterkowac to i jakiś mały warsztacik na strychu zmieścic o regałach na przydasie
    nie wspomneJak zrobisz drabinkę na strych to nikomu tam się nie będzie chciało
    wchodzić. Mój sąsiad w zeszłym roku właśnie w 6 letnim domu wywalił drabinkę i zrobił
    schody. Bo wygodniej to raz a główny powód to taki ze sprężyna od tej drabinki pękła
    i o krok od nieszcześcia było.
    > Samochody w garażu stać nie musza ale np kosiarkę i rowery nie wszedzie można sobie
    pozwolić żeby przed domem stały

    Ja osobiście też bym chyba w tą stronę poszedł. Wygodny jestem i wiem,
    że jakbym miał na taki strych przez wyłaz włazić, to te rzeczy by tam
    lądowały raz na miesiąc pewnie, bo by mi się częściej nie chciało tam
    wchodzić/wychodzić i by gdzieś leżały i zawalały chatę. A i wnoszenie
    czegokolwiek po takich drabinko-schodkach to nic ciekawego i wygodnego.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 83. Data: 2016-06-24 13:23:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-24 o 12:26, Kżyho pisze:

> [...]
    > wchodzić/wychodzić i by gdzieś leżały i zawalały chatę. A i wnoszenie
    > czegokolwiek po takich drabinko-schodkach to nic ciekawego i wygodnego.

    Dołóż bloczek do krokwi ;)

    --
    Pete

  • 84. Data: 2016-06-25 00:34:00
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 24 czerwca 2016 12:26:14 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > wchodzić/wychodzić i by gdzieś leżały i zawalały chatę. A i wnoszenie
    > czegokolwiek po takich drabinko-schodkach to nic ciekawego i wygodnego.

    winda? Ktoś na muratorze się chwalił że ma: przycisk w ścianie, pstryk i kawałek
    sufitu zjeżdża.

    --
    bajcik

  • 85. Data: 2016-06-27 08:26:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.06.2016 11:30, Krzysztof Garus wrote:

    > Znajomy wybudował taki, chyba szerokość podobna.
    > http://www.mgprojekt.com.pl/bursztyn

    Na wizualizacji b. ładny ale realizacje ohydne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 86. Data: 2016-06-27 09:12:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zostało wiec przy wersji takiej:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbEdFOGF
    sSzlVckU/view?usp=sharing

    Schody jedbnak się przydadzą.

    Prawdopodobnie zmieni się troszke bryła - czekamy na wizualizacje - ponieważ dach
    moze bedzie bez "okapników" czyli bedzie troche skrócony by prawie się licował ze
    ścianą - na części zachodniej i południowej bedzie delikatny murek wzdłuż domu, który
    bedzie pełnił funkce zadaszenia. Bedą też ogniomurki.
    O co chodzi widać tu:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATINEh2NHN
    ZMXh5QTA/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIWW5MVVF
    1RTB4WEE/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbWF6NGl
    0dGtpbnc/view?usp=sharing

    Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

    uciu

  • 87. Data: 2016-06-27 09:57:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jun 2016 00:12:02 -0700 (PDT), uciu

    > Zostało wiec przy wersji takiej:
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbEdFOGF
    sSzlVckU/view?usp=sharing
    > Schody jedbnak się przydadzą.

    Wg mnie, jeśli ma tam być tylko strych nieużytkowy, w sensie schowek na
    duperele, to lepiej jednak zrobić wejście drabinkowe z garażu. Do
    gabarytowych rzeczy warto zrobić sobie obok drabiny wyciąg -- żeby z
    ciężarami po drabince nie dymać (bo to rzeczywiście mało komfortowe, a
    czasem nawet niebezpieczne). Ja na strych będę mieć właśnie drabinkę i
    bloczek żeby sobie graty zaczepić i wygodnie wciągnąć/ściągnąć.

    Schody jednak zajmują kupę miejsca -- teraz widzę miejsce na małą szafeczkę
    w wiatrołapie, dwie osoby się zabiją chcąc się ubrać w zimie. Garderobę
    przy łazience powinna zastąpić większa łazienka, a szafa ew. garderoba
    powinna być tam gdzie schody dając więcej przestrzeni w przedsionku. To tak
    się mówi, ale jak wchodzi więcej gości to mały wiatrołap to jest
    przekleńśtwo. Będziesz tego kiedyś żałować... :>

    Czyli jednak zaplanowana "kupa"? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2016-06-27 10:07:43
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 09:56:30 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    ZMXh5QTA/view?usp=sharing

    > Czyli jednak zaplanowana "kupa"? ;)

    czemu od razu kupa? Bedzie troche inaczej niż 99% domów.
    Płaskiego dachu nie można mieć to może tym jakoś unowocześnimy bryłę.

    Mam dostać wizualizacje jak to bedzie wyglądać.

    Dla mnie jedyny plus tradycyjnie schodzącego dachu to to, że nie leci na głowe jak
    pada deszcz przy budynku oraz to ze jakoś tam chroni elewacje od opadów. Minus to to
    ze więcej kasy na dachówke (70cm x ok 84m wiec troche się uzbiera). Choć o redukcji
    kosztów mozna zapomnieć bo dochodzą ogniomurki + ten betonowy okapnik:-)

    uciu

  • 89. Data: 2016-06-27 10:22:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jun 2016 01:07:43 -0700 (PDT), uciu

    > czemu od razu kupa?

    Smieję się, bo jak klasyczny dom ma za mały okap, albo właśnie uniesiony
    strych bez zwiekszenia okapu, to wygląda jak kupa. Tu jest styl nowoczesny
    i takie samo skojarzenie mnie nachodzi, poza tym, że jest to celowe,
    zaplanowane. Co nie zmienai faktu, że nadal mi nie pasują proporcje
    elewacji do dachu i elewacja wygląda bardzo "łyso".

    > Bedzie troche inaczej niż 99% domów.
    > Płaskiego dachu nie można mieć to może tym jakoś unowocześnimy bryłę.

    Spoko, dlatego w "żabach" napisałem. :) Dom ma być dla Ciebie a nie dla
    sąsiadów. Ja wyszedłem z takiego samego założenia i przy elewacji nie będę
    się silić -- pięknie być nie musi, ważne aby było funkcjonalnie w środku.

    --
    Pozdor
    Myjk