  • 1. Data: 2016-06-21 16:03:08
    Temat: Dom do dyskusji
    Od: uciu <a...@g...com>

    Cześć

    Doradzcoe co byście tu zmienili.

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    Może coś ulepszyć?

    Dzięki

  • 2. Data: 2016-06-21 16:41:47
    Temat: Re: Dom do dyskusji
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 16:03:09 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Cześć
    >
    > Doradzcoe co byście tu zmienili.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    > Może coś ulepszyć?

    ten garaz tylko w teorii jest na 2 auta. Jak zwykle niezbyt mi pasuje koncepcja gdy
    1/3 domu jest pokojem dla samochodu - musisz ty go kochac :)
    Kolejne 1/3 to komunikacja. Moze i nie da rady inaczej ale szkoda troche miejsca.

    co to jest 1.04? Pomieszczenie za łazienką?

    daj widoki elewacji i rzut pietra

    b.

  • 3. Data: 2016-06-21 18:38:48
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Cześć

    Doradzcoe co byście tu zmienili.

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    Może coś ulepszyć?

    Można powiedzieć, że ten garaz jest albo na 2 małe samochody (klasa A) lub
    samochód i motocykl. Brak jest docieplenia sciany wewnętrznej między
    garażem a domem.
    Dyskusyjne są drzwi na klatkę schodową i bardzo wąska klatka schodowa.
    Dziwna konstrukcja ścian zewnętrznych- cześć dwuwarstwowa, część (od
    salonu) jednowarstwowa??
    T.

  • 4. Data: 2016-06-21 18:56:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-21 o 16:03, uciu pisze:

    > Cześć
    >
    > Doradzcoe co byście tu zmienili.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    To jest skan z oficjalnego projektu do pozwolenia na budowę?

  • 5. Data: 2016-06-21 18:56:48
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-21 o 18:38, Tomek pisze:

> [...]
    > Dyskusyjne są drzwi na klatkę schodową i bardzo wąska klatka schodowa.
    > Dziwna konstrukcja ścian zewnętrznych- cześć dwuwarstwowa, część (od

    Ta część "jednowarstwowa", to okna :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2016-06-21 20:11:10
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Cześć

> [...]

    Skoro się prosisz :)
    Zlikwidować 1.03 i 1.04. Powiększyć 1,01, na tej powierzchni to butów
    nie założysz. Z rysunku wygląda że masz kocioł na paliwo stałe? To
    kotłownie bym zrobił w miejscu 1.04 z wejściem z zewnątrz coby syfu po
    chałpie nie nosić. Powiększyć i zamknąć kuchnię. Dać duży stół do
    codziennych posiłków. Zlew pod oknem to zły pomysł. Gdzie zmywarka? Tak
    samo umywalka, gdzie powiesisz lustro do golenia? Ten korytarz z
    pokojami, jak w hotelu. Ale może być funkcjonalne. W tą scianę można
    wkomponować jakieś szkło coby doświetlenie było. I jeszcze nie
    rozumiem, te schody 1.06 to na górę czy do piwnicy? Okno w garażu jest
    niepotrzebne. Więcej krytyki jak zobaczę gotowy dom, wtedy widać co
    zepsute :)
    Wojtek

  • 7. Data: 2016-06-21 20:12:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 18:38:45 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > Można powiedzieć, że ten garaz jest albo na 2 małe samochody (klasa A) lub
    > samochód i motocykl.

    Na samochod i motocykl jest zdecydowanie za szeroko :) Ja mam szerokosc
    4,5m i parkuje wlasnie samochod + motocykl i miejsca jest jeszcze od groma ;)

    > Brak jest docieplenia sciany wewnętrznej między
    > garażem a domem.

    Tez nie mam i nie zaluje. Moze idzie te pare dych na dogrzewanie za to
    dzieki temu w garazu panuje zawsze temperatura dodatnia, no i sciana jest
    twarda, a w garazu to dosc wazne (u mnie obecnie na obu scianach wisza
    regaly).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-06-21 21:19:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jun 2016 18:38:48 +0200, Tomek

    > Można powiedzieć, że ten garaz jest albo na 2 małe samochody
    > (klasa A) lub samochód i motocykl.

    Bez przesady. Szału nie będzie, ale dwa auta dlasy C/D się zmieszczą. Ja co
    prawda zaplanowałem na dwa auta 6,25 szerokości i poszerzałem w trakcie (bo
    mogłem). ;)

    > Brak jest docieplenia sciany wewnętrznej między
    > garażem a domem.

    Nie musi przecież być. Ja też ostatecznie nie zrobię -- po policzeniu OZC
    wyszło, że "straty" na rzecz garażu to tylko 1MWh/rok czyli przy grzaniu PC
    niecałe 150 zł/rok więcej, a jednak będzie nieco cieplej i to bez
    inwestowania w ogrzewanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-06-21 21:26:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jun 2016 20:11:10 +0200, wowa

> [...]
    > nie założysz. Z rysunku wygląda że masz kocioł na paliwo stałe? To
    > kotłownie bym zrobił w miejscu 1.04 z wejściem z zewnątrz coby syfu po

    Kto w ogóle robi kotłownię z kotłem na paliwo stałe w takim małym domu...
    Litości. Przecież taki dom to się suszarką do włosów ogrzewa. :P

    > Zlew pod oknem to zły pomysł.

    Abstrahując od wrzuconych na przypał elemntów kuchni, co jest złego w
    zlewie pod oknem? Tak z ciekawości pytam, bo sam zaplanowałem zlew pod
    oknem.

    > Gdzie zmywarka?

    Albo zmywarki może...

    > Okno w garażu jest niepotrzebne.

    Zgoda. Ja też wy pieprzyłem wszystkie okna na ścianie północnej, w tym do
    garażu, "kotłowni" i pomieszczenia gospodarczego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-06-21 21:51:20
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 16:41:48 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ten garaz tylko w teorii jest na 2 auta. Jak zwykle niezbyt mi pasuje koncepcja gdy
    1/3 domu jest pokojem dla samochodu - musisz ty go kochac :)

    kocham go:-) a w dodatku tam bedzie kanał wiec bede miał zajęcie:-)

    > Kolejne 1/3 to komunikacja. Moze i nie da rady inaczej ale szkoda troche miejsca.

    no szkoda ale przy parterówce i to na wąską działkę ciężko to przeskoczyć

    > co to jest 1.04? Pomieszczenie za łazienką?

    pralnia, ma tam być pralka i szafki/półki na ręczniki itp

    > daj widoki elewacji i rzut pietra
    elewacja klasyczna, dwu spadowy dach, piętro to mega wielki strych i będzie tam
    nisko...choć rozwazam czy nie podnieść domu o 2 pustaki (gazobeton) by w razie
    potrzeby strych można było zaadoptować na mieszkalny.

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIYjVFRGY
    wNkFRRzQ/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbUZvZHh
    JQ1ZDUUk/view?usp=sharing