  • 11. Data: 2016-06-21 21:57:39
    Temat: Re: Dom do dyskusji
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 18:38:45 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > Można powiedzieć, że ten garaz jest albo na 2 małe samochody (klasa A) lub
    > samochód i motocykl. Brak jest docieplenia sciany wewnętrznej między
    > garażem a domem.

    jutro mam spotkanie z projektantem - zapytam o to ;-)

    > Dyskusyjne są drzwi na klatkę schodową i bardzo wąska klatka schodowa.

    to jest parterówka, klatka schodowa jest tylko na strych:-) Po prostu wole taką wąską
    klatke schodową niż schody wysuwane z sufitu

    > Dziwna konstrukcja ścian zewnętrznych- cześć dwuwarstwowa, część (od
    > salonu) jednowarstwowa??

    ma być ściana 2 warstwowa: gazobeton + styro

    uciu

  • 12. Data: 2016-06-21 22:00:11
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 18:56:36 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > To jest skan z oficjalnego projektu do pozwolenia na budowę?

    to jest tylko wersja koncepcyjna/robocza - po mojej akceptacji bedą rysować wersję do
    pozwolenia

    uciu

  • 13. Data: 2016-06-21 22:07:27
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 20:11:10 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

    > Z rysunku wygląda że masz kocioł na paliwo stałe?

    nie, ma być gaz lub PC... to tesz jeszcze otwarty temat, choć raczej zostane przy
    gazie

    > Powiększyć i zamknąć kuchnię. Dać duży stół do
    > codziennych posiłków. Zlew pod oknem to zły pomysł. Gdzie zmywarka?

    rozkład mebli jest przypadkowy by bylo widać gdzie jest kuchnia a gdzie łazienka

    > Tak
    > samo umywalka, gdzie powiesisz lustro do golenia?

    Tam ma być lustro do wysokości 190cm, nad nim ma być długie okno wysokie na 50cm i
    długie na około 160-200 - ma doświetlac łazienke a nie chce bawić się w dzienne
    zasłaniani rolet

    > I jeszcze nie
    > rozumiem, te schody 1.06 to na górę czy do piwnicy?

    na strych - chce tradycyjne schody a nie wyłaz

    dzięki i pozdrawiam
    uciu

  • 14. Data: 2016-06-21 23:10:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-21 o 21:26, Myjk pisze:

    > Abstrahując od wrzuconych na przypał elemntów kuchni, co jest złego w
    > zlewie pod oknem? Tak z ciekawości pytam, bo sam zaplanowałem zlew pod
    > oknem.

    Osobiście nie mam ale sąsiadka dała się namówić i twierdzi, że to mało
    użyteczne, po pierwsze problem z oświetleniem/doświetleniem jest. Ale
    najbardziej klnie jak ma umyć okno czy wyprać i wymienić firankę, na
    zlewie nie stanie, z podstawionego krzesła/drabinki nie sięga.

  • 15. Data: 2016-06-21 23:46:20
    Od: Yakhub <p...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2016 12:51:20 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIYjVFRGY
    wNkFRRzQ/view?usp=sharing

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbUZvZHh
    JQ1ZDUUk/view?usp=sharing

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIaGlURUt
    FS3NvVGc/view?usp=sharing

    Szczerze?

    Hangar.

    --
    Yakhub

  • 16. Data: 2016-06-21 23:48:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-21 o 22:07, uciu pisze:

    > Tam ma być lustro do wysokości 190cm, nad nim ma być długie okno wysokie na 50cm i
    długie na około 160-200 - ma doświetlac łazienke a nie chce bawić się w dzienne
    zasłaniani rolet

    Po pierwsze jakie wysokie będą stropy, bo 190+50 i dodatkowe marginesy
    na belki, to daje już około 250cm wysokości, zmieścisz się?

    Jak dla mnie powierzchnia tej łazienki jest za duża, ma około 14m2 razem
    tym czymś o numerze "104", czy to ma być prysznic? Wychodzi Ci wtedy
    łazienka o powierzchni od pokoju, po co to?
    W łazience generalnie utrzymuje się wyższe temperatury niż w innych
    pomieszczeniach, duża powierzchnia łazienki+okno na całej ścianie nie
    ułatwiają zadania. Fajnie wygląda doświetlona łazienka ale tam z zasady
    człowiek nie przebywa długo(no chyba że ma tablet i WiFi), więc można z
    okna w ogóle zrezygnować.

    > na strych - chce tradycyjne schody a nie wyłaz

    Jak to będzie strych nieużytkowy, to będziesz go używał raptem 2-3 razy
    w roku. Lepiej wtedy zamontować wyłaz nawet w innej części domu, na
    przykład w garażu. Możesz wtedy inaczej zagospodarować przedsionek i
    całą powierzchnię po klatce schodowej, na przykład powiększyć ten
    klaustrofobiczny kibelek, wypadałoby w czymś takim zamontować umywalkę,
    przyda się gdy zasadnicza łazienka będzie zajęta.

    Generalnie zrobiłbym dwie mniejsze łazienki, niż jedną duża stodołę i
    małego tojtoja.
    A jeżeli już muszą być schody, to zamieniłbym wszytko w ten sposób:
    1. kotłownia w pomieszczeniu "104" z wejściem od strony garażu
    2. klatka schodowa na wprost drzwi, obecnie to pomieszczenie "103",
    Brak jest ściany i drzwi na wprost wejścia, powiększa się optycznie i
    fizycznie powierzchnia przedsionka.
    3. w miejsce obecnej klatki schodowej prysznic+WC i jest druga łazienka.

  • 17. Data: 2016-06-22 06:58:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 21:51:21 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    gdy 1/3 domu jest pokojem dla samochodu - musisz ty go kochac :)

    > kocham go:-) a w dodatku tam bedzie kanał wiec bede miał zajęcie:-)

    > no szkoda ale przy parterówce i to na wąską działkę ciężko to przeskoczyć

    > pralnia, ma tam być pralka i szafki/półki na ręczniki itp

    > elewacja klasyczna, dwu spadowy dach, piętro to mega wielki strych i będzie tam
    nisko...choć rozwazam czy nie podnieść domu o 2 pustaki (gazobeton) by w razie
    potrzeby strych można było zaadoptować na mieszkalny.

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIYjVFRGY
> [...]

    sie musisz zdecydowac -albo strych (wtedy moze lekki strop, cieniutkie schody) albo
    potencjalne mieszkanie. I elewacje rysowane z podwyższoną scianą - bo ona zmienia
    proporcje budynku i czasem wychodzi kupa
    http://cdn20.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/25144
    /scianka-kolankowa_1695120.jpg

    b.

  • 18. Data: 2016-06-22 07:56:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-21 o 23:10, nadir pisze:

> [...]
    > najbardziej klnie jak ma umyć okno czy wyprać i wymienić firankę, na
    > zlewie nie stanie, z podstawionego krzesła/drabinki nie sięga.

    Ja mam zlew pod oknem. Jest fajnie, bo myjąc naczynia można sobie przez
    okno świat pooglądać. Gorzej się robi, jak trzeba okno na oścież
    otworzyć, bo chyba bym musiał baterię demontować. Jak ktoś chce jakąś
    wypaśniejszą baterię do zlewu, to musi się z tym, niestety, liczyć, że
    okno tylko uchylne :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 19. Data: 2016-06-22 08:04:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-06-21 21:26, Myjk wrote:
    > Abstrahując od wrzuconych na przypał elemntów kuchni, co jest złego w
    > zlewie pod oknem? Tak z ciekawości pytam, bo sam zaplanowałem zlew pod
    > oknem.

    Niektórzy lubią mieć nad zlewem szafkę z ociekaczem. Co z oczywistych
    powodów wyklucza "manie" tamże okna.

    Piotrek

  • 20. Data: 2016-06-22 08:05:27
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-22 o 06:58, Budyń pisze:

> [...]
    potencjalne mieszkanie. I elewacje rysowane z podwyższoną scianą - bo ona zmienia
    proporcje budynku i czasem wychodzi kupa

    Wystarczy przy podniesieniu ścianki wydłużyć okapy i już się proporcje
    zachowają. Oczywiście wszystko z umiarem.

    Co zaś o strych chodzi, to nie patrzyłbym raczej na to, że w przyszłości
    może się adaptuje na powierzchnię mieszkalną, bo jak teraz nie jest
    potrzebna, to tym bardziej jak dzieci wyfruną nie będzie. Ale ja bym tam
    sobie np. zrobił jakąś siłownię, piłkarzyki, plac zabaw dla dzieci, stół
    do bilarda - wtedy warto podnieść o pustaka/dwa.

    Pozdrawiam,
    MW