  • 21. Data: 2016-06-22 08:10:31
    Temat: Re: Dom do dyskusji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 08:04:44 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Niektórzy lubią mieć nad zlewem szafkę z ociekaczem. Co z oczywistych
    > powodów wyklucza "manie" tamże okna.
    W momencie gdy kupiłem zmywarkę zmieniłem duży zlew na niewielki jednokomorowy(40na40
    chyba). A ociekacz z szafki wyleciał i pojawiły się normalne polki na kubki itp.
    Teraz żałuję tylko że nie przewidziałem miejsca na 2 zmywarki.

  • 22. Data: 2016-06-22 08:17:19
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.06.2016 16:03, uciu wrote:

    > Cześć
    >
    > Doradzcoe co byście tu zmienili.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    > Może coś ulepszyć?

    Sam dom wewnątrz jest ważny ale równie ważne jest jak jest on usytuowany
    na działce. Strony świata, jak przebiega droga, ile jest miejsca na
    zewnątrz bo sporą część roku będziesz spędzał właśnie na zewnątrz. Bez
    tego kontekstu omawianie wnętrza jest bezcelowe.

    Ze względów energooszczędnych nie robiłbym garażu w bryle. Osobny
    budynek nieogrzewany + łącznik, ewentualnie ogrzewanie nadmuchowe.
    Choć dla mnie wystarczyłaby wiata.
    Twój garaż jest na jedno auto.

    Nie robiłbym też pokoi sąsiadujących z sypialnią.
    No i w ogóle piętro całe do kasacji.

    ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2016-06-22 08:17:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jun 2016 08:04:44 +0200, Piotrek

    > Niektórzy lubią mieć nad zlewem szafkę z ociekaczem.
    > Co z oczywistych powodów wyklucza "manie" tamże okna.

    Są na taką okazję ociekacze podblatowe, dużo wygodniejsze
    niż szafka z ociekaczem nad zlewem, która wyklucza jej
    używanie w przypadku mneijszych osobników.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2016-06-22 08:19:10
    Od: quent <x...@x...com>

    i kominka też nie robiłbym ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2016-06-22 08:21:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jun 2016 23:10:48 +0200, nadir

    > Osobiście nie mam ale sąsiadka dała się namówić i twierdzi, że to mało
    > użyteczne, po pierwsze problem z oświetleniem/doświetleniem jest. Ale
    > najbardziej klnie jak ma umyć okno czy wyprać i wymienić firankę, na
    > zlewie nie stanie, z podstawionego krzesła/drabinki nie sięga.

    Tylko że przy zmywarce zlew jest praktycznie nieużywany do mycia naczyń.
    ew. do gabarytowych naczyń. Ja dla przykładu mam dodatkowo zaplanowane
    miejsce na dwie zmywarki, więc podejrzewam że już nic nie będę zmywać w
    zlewie. Ale i tak zlew będzie duży, ceramiczny, kompaktowy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2016-06-22 08:27:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jun 2016 07:56:29 +0200, wolim

    > Gorzej się robi, jak trzeba okno na oścież
    > otworzyć, bo chyba bym musiał baterię demontować.

    To mnie akurat dotyczyć nie będzie. Okna i tak będą nieotwieralne, a nawet
    jeśli miałyby być, to blaty mam mocno poszerzone. Swoją drogą skoro już
    jesteśmy przy kuchni, to może "zjedzcie" moją _wstępną_ aranżację... trochę
    uwag już poszło i niebawem będą zmiany, ale uwagi miłe mile widziane. ;)

    http://cadviewer.cadprojekt.com.pl/webGL/?rid=21255
    Wtyk trzeba doinstalić jakby co.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2016-06-22 08:28:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jun 2016 08:19:10 +0200, quent

    > i kominka też nie robiłbym ;-)

    Nocośty, kominek jest trendyqloszczędny. :>
    Tak w ogóle to wygląda na jakąś adaptację gotowego projektu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2016-06-22 08:35:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jun 2016 13:07:27 -0700 (PDT), uciu

    > choć raczej zostane przy gazie

    Bez sensu. Komin trzeba zrobić (bo bocznego w tak położonej "kotłowni"
    raczej się chyba nie da), przyłącze i kocioł (w sumie średnio wychodzi koło
    13 tys. zł -- i to tylko jeśli gaz jest pod działką), potem opłaty stałe
    (nawet poza sezonem CO), stosunkowo wysoki koszt kWh (0,22 zł a prąd można
    mieć za 0,28 zł przy inwestycji 3x mniejszej). Przy takich gabarytach domu
    grzeje się czystym prądem w 2T, bo zwrot gazu to > 12 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2016-06-22 09:27:22
    Od: m...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 16:03:09 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Cześć

> [...]

    Schody bez sensu. To taki "przydaś" którego nigdy nie wykorzystasz.
    Samochody mogą "mieszkać" na ulicy, Ty nie. W garażu możesz sobie zrobić swoją
    jaskinię.
    Na 200% brakuje drugiej łazienki (nie tylko wc). Jak masz 2 córki to na 1000%.
    Z kominka będziesz korzystał rok "góracy".

  • 30. Data: 2016-06-22 09:31:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 23:46:20 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

> [...]
    FS3NvVGc/view?usp=sharing

    > Szczerze?
    >
    > Hangar.

    dzięki:-)
    taka działka (wąska i z wjazdem od zachodu) miała być parterówka ze względów nazwijmy
    to zdrowotnych... wiec jest tak :-) Ale nam się podoba:-)

    uciu