  • Data: 2019-08-20 16:42:16
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 06:59:54 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:

    > a jakieś inne mody są. Ja mam szkieletora ale budowalem inaczej niz amerykance.
    Takiego amerykanskiego szkieletora to bym nie chciał.

    Amerykance tez zaczynaja rozumiec i doceniac ceramike.
    Kiedys fundamenty to byly tylko bloczki wkopane w ziemie.
    Potem robili sciany fundamentowe, ale bez zbrojenia.
    Teraz leja cale wanienki albo zbrojona plyte fundamentowa, ale cienka nawet tam gdzie
    grunty miekkie.

    Widzialem pare budow gdzie podnosza poziom domu o metr lub wiecej.
    Wody sie boja.

    Aktualnym standardem jest wanienka na 30-40cm powyzej gruntu.
    Pod wanienka jest zbiornik zeby wode wypompowywac spod niej.

    Na nasze standardy mozna by te podejscia nazwac prosto: odwalanie maniany.

    Mowie ludkom, drenaz dokol domu. To slepia wywalaja jak 5pln.
    O ile w miastach czy gestej zabudowie to bez sensu jest o tyle w luznej wioskowej
    zabudowie calkiem dobry pomysl. Ale nie czaja...