  • Data: 2010-10-14 18:48:06
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i96o2l$j3u$1@mx1.internetia.pl...

    > O jakich stratach piszesz?

    Straty dobowe domu zwiazane z roznica temp. wewn./zewn. Przy obnizonej temp.
    wewn. straty sa mniejsze.
    Straty kominowe to energia w komin. Im wieksza moc kotla tym wyzsza temp.
    spalin, czy proporcjonalnie tego nie wiem.

    > Caly wic jest w tych "twierdza" oraz nieporownywalnych warunkach np. na
    > zewnatrz - to trzeba dobrze mierzyc, zeby miec miarodajne informacje.

    Tylko widzisz, ja obserwuje to samo co ci od "twierdzen". Caly pomiar nigdy
    nie wyszedl na plus obnizenia temp. Nawet gdyby warunki nie byly idealne
    choc byly zblizone to mimo wszystko w ktoryms momencie wyszloby odwrotnie a
    nie wyszlo nigdy mimo, ze kociol przy wiekszych mrozach spalal mniej niz
    przy rozgrzewaniu. Mniej wiecej przez tydzien wlaczania i wylaczania
    spalilem tyle samo gazu co przez kolejne trzy tygodnie ciaglej pracy. W
    czasie wylaczen i wlaczen roznice temp. wewnetrznej to raptem kilka
    dziesiatych stopnia, wiec i oszczednosci z obnizen marne, bo prawie ich nie
    ma. Nie wiem jak by to bylo przy trzaskajacych mrozach, ale nie spodziewam
    innych rezultatow.

    Pozdro.. TK