  • Data: 2010-10-15 09:35:58
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i97j94$35u$1@news.onet.pl...

    > Straty dobowe domu zwiazane z roznica temp. wewn./zewn. Przy obnizonej
    > temp. wewn. straty sa mniejsze.
    > Straty kominowe to energia w komin. Im wieksza moc kotla tym wyzsza temp.
    > spalin, czy proporcjonalnie tego nie wiem.

    Aaa, chodzi Ci po prostu o sprawnosc kotla, ze maleje przy wiekszej mocy?
    Bo, ze straty wylatuja glownie kominem to dosc oczywiste.

> [...]
    > nigdy nie wyszedl na plus obnizenia temp. Nawet gdyby warunki nie byly
    > idealne choc byly zblizone to mimo wszystko w ktoryms momencie wyszloby
    > odwrotnie a nie wyszlo nigdy mimo, ze kociol przy wiekszych mrozach spalal
    > mniej niz przy rozgrzewaniu. Mniej wiecej przez tydzien wlaczania i
    > wylaczania spalilem tyle samo gazu co przez kolejne trzy tygodnie ciaglej
    > pracy. W czasie wylaczen i wlaczen roznice temp. wewnetrznej to raptem
    > kilka dziesiatych stopnia, wiec i oszczednosci z obnizen marne, bo prawie
    > ich nie ma. Nie wiem jak by to bylo przy trzaskajacych mrozach, ale nie

    No dobrze, ale co bylo najpierw dlugie przerwy czy ciagla praca, czy dom byl
    tuz po zamknieciu (suszenie), , jak czesto otwierales okna i drzwi w obu
    sytuacjach itp itd. Trzeba by naprawde wszystko uwzglednic.