  • 71. Data: 2010-10-11 17:38:31
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:i8vge4$2p1$1@news.onet.pl...

    > wydaje sie mrozna dla golej stopy :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Oops, sorry.

    TK

  • 72. Data: 2010-10-11 20:25:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 13:32:11 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > bo ciepla to jest wtedy kiedy dosc mocno grzeje. A grzeje wtedy kiedy
    > dom ma straty ciepla. U mnie podłogoa była przyjemnie ciepła az pewnego
    > czasu dołożyłem na elewacje 5cm styropianu. Od tej pory podłoga jest
    > zimna, w domu ciepło :)

    He he he, tak to jest jak się robi prostą instalację.
    Ja mam osobny mieszacz na łazienki i grzeje mi je niezależnie od reszty
    tak że nie muszę domu przegrzewać aby w łazienkach mieć ciepło.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 73. Data: 2010-10-11 21:24:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >He he he, tak to jest jak się robi prostą instalację.
    >Ja mam osobny mieszacz na łazienki i grzeje mi je niezależnie od reszty
    >tak że nie muszę domu przegrzewać aby w łazienkach mieć ciepło.

    trzymasz na piecu wyższą temperature to mozesz miec mieszacz. Przyniektórych
    piecach nie wspominajac o PC spada sprawnosc. Oczywiscie moge podniesc
    temperature wody i przymknąć obwody poza łazienką, ale jakos mi sie to nie
    widzi.

    b.

  • 74. Data: 2010-10-11 21:49:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >Ja mam osobny mieszacz na łazienki i grzeje mi je niezależnie od reszty
    >tak że nie muszę domu przegrzewać aby w łazienkach mieć ciepło.

    Znaczy masz dwa mieszacze i sterownik do trzech obiegow? Nie wystarczy Ci
    jeden mieszacz jak u ludzi? :-)

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2010-10-12 06:21:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "kiki" <k...@k...net> napisal w wiadomosci

    > "RadekNet" <w...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > Zly pomysl. Nigdy z wiekszosci funkcji nie skorzystasz, a wiele bedzie dla
    > ciebie utrapieniem. Wiekszosc kabli jakie polozylem jest na marne i nigdy
    > ich nie uzyje.
    > Te kontaktrony kiedys ci sie zepsuja, silniki od kaloryferów to glupota do
    > kwadratu. Zreszta sam sie przekonasz.

    Ja juz mam kilka lat silniki przy kaloryferach i cigale nie wiem na czym
    polega glupota do kwadratu. Ale kiki ktory tego nie ma pewnie wie lepiej i
    mnie oswieci.

  • 76. Data: 2010-10-12 06:26:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jasne, że Twoje prawo i sam decydujesz kiedy uznać pieniądze za dobrze, a
    > kiedy za źle wydane.
    >
    > Zapytam jednak...
    >
    > Czy budujesz dom w technologii lekkiej o małej akumulacyjności cieplnej,
    > czy tradycyjny murowany...?
    >
    > Odpowiedź na to pytanie jest absolutnie kluczowa jeżeli chcesz koniecznie
    > mieć sterowanie ogrzewaniem 'yntelygientne'.

    Rozumiem, ze murowany ma tak zacisniete posladki, ze i w 12 godzin nie
    ucieknie zen nawet pol stopnia ciepla, nie wspominam o dluzszych
    _nieregularanych_ nieobecnosciach.

  • 77. Data: 2010-10-12 06:28:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > co wydajesz pieniądze, ale zauważ, że o ile w domu szkieletowym da się w
    > cyklu dobowym regulować temperaturę, to w domu o sporej akumulacyjności
    > cieplnej już nie za bardzo.
    >
    > Było o tym juz nie raz i jak przeszukasz archiwom grupy, to znajdziesz moc
    > informacji na ten temat. Były nawet dokładne wyliczenia w oparciu o
    > konkretne obserwacje.
    >
    > Nie pamiętam dokładnych wartości, ale dla dobrze ocieplonego murowanego
    > domu spadek temperatury po wyłączeniu ogrzewania w całym domu byl tak
    > nieznaczny, że nie warto się w coś takiego bawić,

    Uwielbiam takie konkrety.

    > zwłaszcza, że potem musisz i tak dostarczyć stosunkowo sporą ilość ciepła,
    > by uzyskać to, co było przed wyłączeniem źródła ciepła.

    Juz wszystko rozumiem, ponoweni wychodza braki podstawowego kursu fizyki.

  • 78. Data: 2010-10-12 06:41:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...
    On 10 Paź, 19:40, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:

    >Cyrkulacja to najwiekszy wysysacz ciepla i jej stanowczo nalezy uzywac
    >tylko i wylacznie jak jest potrzebna.

    Latem, zima to cieplo przeciez nie jest tracone.

  • 79. Data: 2010-10-12 07:20:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Uwielbiam takie konkrety.

    Za bardzo emocjonalnie podchodzisz do dyskusji... :-P

    > Juz wszystko rozumiem, ponoweni wychodza braki podstawowego kursu fizyki.

    Chyba jednak nie wszystko rozumiesz...

    Jeżeli by wychłodzić dom przykładowo o 1 st C musisz wypuścić 100 MJ
    energii cieplnej dla domu murowanego, to w przypadku przykładowego domu
    szkieletowego o masie, a co za tym idzie akumulacyjności w przybliżeniu
    dziesięć razy mniejszej, zeby taki sam dom wychłodził się o tenże 1 st
    C, musisz wypuścić z niego już tylko 10 MJ.

    O ile w przypadku pierwszego, ciężkiego domu, żeby temp w hipotetycznych
    wyliczeniach wruciła do stanu początkowego, trzeba dostarczyć te
    stracone 100 MJ - ok 5 kg węgla, to w drugim przypadku wystarczy
    uzupełnić tylko 10 MJ - 0,5 kg węgla...

    I tak oto duże wahania temperatury w cyklu dobowym w domu murowanym mogą
    okazać się bardzo kosztowne, gdyby na siłę wychładzać ten dom, a w
    szkieletowym już nie, bo wszystko odbywa się stosunkowo małym kosztem.

    I gdzie tu jakieś braki podstawowego kursu fizyki...??? Tylko konkretnie
    proszę bez ozdobników o uwielbieniach...

  • 80. Data: 2010-10-12 07:24:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Musiałbyś mieś co najmniej dwa zawory sterowane, aby nie robić tego
    >ręcznie.

    eeee? podnosze temperature wody, kryzuje na rozdzielaczu pozostałe obwody i
    zapominam o temacie a w łazience cieplej. Po co sterowanie? No chyba ze
    podgrzewać okresowo tylko - ale przy dużej inercji nie ma to wiekszego
    sensu.

    b.