  • 11. Data: 2010-06-03 07:01:29
    Temat: Re: Dom mansardowy rok bud 1934 !! Warto?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:

> [...]
    > dachu zaltwily stropy (wszystsko w drewnie bylo) .Izolacji napewno
    > brakuje .do tego stropy .instalacje ..Generalnie srodek i tak do
    > przrobienia bo masa malych pokoikow ...do tego na srodku ogromna klatka
    > schodowa ....
    > Budynek jest naprawde solidnie zrobiony na stropach byly 20 cm belki co
    > metr !!!sciany trzymaja konty,piony .po tylu latach !!! No i fakt na
    > calej ulicy sa 2 takie domy ...a reszta to wspolczesne modele z katalogu
    > Poza tym mam gdzie mieszkac wiec budowa moze potrwac ....Pytanie tylko

    Po zapoznaniu się z pierwszym Twoim postem i początkiem dyskusji
    myślałem sobie, że nie warto, ale... skoro dochodzi wątek darowizny :-)
    pod warunkiem odremontowania, to zmienia całkowicie postać rzeczy.
    Dodatkowo skoro masz taką lokalizację i... masz gdzie mieszkać, zatem
    się nie spieszy, to weź sobie jakiegoś fachmajstra, który fachowym okiem
    rzuci na tę budowlę i może się okazać, że zrobisz na tym doskonały
    interes :-).

    Nawet gdybyś nie miał ochoty tam zamieszkać, a sprzedać też byś nie mógł
    ze względu na uwarunkowania rodzinne - darowizna może być takim
    obostrzeniem obwarowana :-), to zawsze możesz to odpowiednio odszykować
    i przeznaczyć pod wynajem. Na pewno się zwróci. Jak będziesz tę
    nieruchomość utrzymywał w dobrym stanie technicznym i użytkował, to jak
    przyjdzie chwila, kiedy będziesz już mógł to sprzedać, to też ładny
    grosz możesz szarpnąć.

    Myślę, że o ile stan techniczny pozwala na odremontowanie willi w
    rozsądnych kosztach, to bierz. Jeśli jednak Twój 'biegły rzeczoznawca'
    uzna, że remont wymaga duuużych nakładów, to oblicz sobie, czy będzie Ci
    się to opłacać :-).

    Ja potraktowałbym to jako inwestycję, nie jako zaspokojenie doraźnych
    potrzeb, bo i mieszkać chyba bym w takim domu za bardzo nie chciał, ale
    to już rzecz gustu.

    pozdr,
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-06-03 07:26:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dom jest w pod warszawskim Konstancinie .(teren ok 600 _ m2) in plus jest
    > to ze moge go od rodziny dostac Ale warunkiem jest aby go odremontowac

    Konstancin to jest spore miasto. Czy to jest może strefa uzdrowiskowa A?
    Podaj może ulicę. Jeśli strefa uzrowiskowa lub równie atrakcyjna to można
    pomyśleć nad jego remontem.

  • 13. Data: 2010-06-03 07:49:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Po zapoznaniu się z pierwszym Twoim postem i początkiem dyskusji myślałem
    > sobie, że nie warto, ale... skoro dochodzi wątek darowizny :-) pod
    > warunkiem odremontowania, to zmienia całkowicie postać rzeczy.

    sie zgadzam, niech bierze , zrobi dach zeby dalej nie niszczało - a potem
    sie zobaczy :)

    b.

  • 14. Data: 2010-06-03 08:30:45
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Wszelkie rady mile widziane ....dziekuje Marcin

    Generalnie, to od takich domów z daleka, ale tu, jesli to konstancin i jesli
    w grę wchodzi darowizna albo prawie darowizna - może i warto się zastanowić.
    jednak:
    - należałoby jasno i bez niedomówień wyjasnić z zainteresowanymi członkami
    rodziny, na jakich zasadach to byłoby przekazane. Bo rodzina... to rodzina.
    No sorry, ale mnóstwo przysłów na ten temat nie powstało bez powodu. Ktoś
    będzie się spodziewał "odstępnego", ktoś stwierdzi, że to w takim razie on
    też, ale dwa razy więcej, bo on tam kiedyś pomagał obrazki wieszać, ktoś
    inny stwierdzi, że on to tak wogóle by tego nie oddawał, a może by to
    sprzedać, bo to pewnie kupę pieniędzy warte i za nie byś sobie coś zbudował
    (a w domyśle: a może byś ty choć z połowę tej kupy zapłacił)
    - wziąć rzeczoznawcę i zapłacić mu za rzetelną ekspertyzę domu. Łącznie z
    dokopaniem się do fundamentów, oceną, czy aby nie będzie potrzebne
    odtwarzanie izolacji poziomych itp.
    - brać pod uwagę, że każda praca, którą potem tam będziesz chciał robić
    będzie przez wykonawców ceniona nie po stawkach normalnych, ale...
    powiedzmy, że Konstancińskich.
    - no i na końcu - przy remoncie starego domu należy się liczyć z absolutnie
    wszystkim. Poczytaj na forum muratora o remontach takich domów, było tego
    sporo, w tym "dzienniki budowy", czytało się je zwykle jak dość fascynującą
    powieść przygodową, niestety nie zawsze dobrze się kończącą.

    J.