  • 1. Data: 2019-09-23 11:39:43
    Temat: Dom odporny na wiatr
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Potrafią w Usa taki zrobić, w co nigdy nie wątpiłem :)
    https://img.joemonster.org/i/upload/2019/09/demoty-3
    64-180.jpg

    i pewnie swoje kosztuje.
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2019-09-23 14:56:32
    Temat: Re: Dom odporny na wiatr
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2019 o 11:39, Janusz pisze:

    > Potrafią w Usa taki zrobić, w co nigdy nie wątpiłem :)
    > https://img.joemonster.org/i/upload/2019/09/demoty-3
    64-180.jpg

    > i pewnie swoje kosztuje.

    No, szczególnie to okrągłe UFO na patykach, wyglądające na
    latające skrzydło. Jemu nie potrzeba Humberto, by poleciało.

  • 3. Data: 2019-09-24 01:40:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-09-23 14:56, collie pisze:

    64-180.jpg

    > No, szczególnie to okrągłe UFO na patykach, wyglądające na
    > latające skrzydło. Jemu nie potrzeba Humberto, by poleciało.

    Jakby miał turbinę i łopatki to zamiast latać jeszcze prądu by naprodukował.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2019-09-24 07:05:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 11:39, Janusz pisze:
    > Potrafią w Usa taki zrobić, w co nigdy nie wątpiłem :)
    > https://img.joemonster.org/i/upload/2019/09/demoty-3
    64-180.jpg

    > i pewnie swoje kosztuje.

    Przyjrzałem się temu, co jest na stronie producenta.
    Ściany typowe 'two-by-six', czyli na nasze 38 x 140 mm.
    O stropach piszą, że mają stalowy szkielet, ale na obrazkach wygląda
    standardowo.
    Nietypowa jest konstrukcja dachu: 'nożycowa'. Nie wiem, jak to po naszemu:

    https://x7e6w2g4.stackpathcdn.com/wp-content/uploads
    /2016/04/basic-deltec-shell.jpg

    Słowem: poza nietypowym zaokrąglonym kształtem - to nie widać, żeby
    konstrukcja była istotnie wzmocniona. Może te płytki kolczaste warte są
    uwagi.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-09-24 08:05:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2019 07:05:34 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Słowem: poza nietypowym zaokrąglonym kształtem - to nie widać, żeby
    > konstrukcja była istotnie wzmocniona. Może te płytki kolczaste warte są
    > uwagi.

    bo sprawe załatwia wlasnie kształt

    b.

  • 6. Data: 2019-09-24 08:10:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2019 o 11:39, Janusz pisze:
    > Potrafią w Usa taki zrobić, w co nigdy nie wątpiłem :)
> [...]
    to nie jest problem zbudować dom odporny na wiatr. wystarczy
    "odpowiednik" kontenerów, przysypany ziemią. Problem jest jak przekonać
    władze do tego aby wydały pozwolenie na taką budowę i klientów aby
    chcieli w nim mieszać.

  • 7. Data: 2019-09-24 10:19:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kratownicowa?

    -----

  • 8. Data: 2019-09-24 10:21:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie widzę płytek kolczastych, ale pewnie zamieniają przepływ laminarny (i duże ssanie
    - wiatr zwykle nie przewraca domów naporem,
    wiatr je zasysa wytworzonym podciśnieniem - prawo Pascala) na zakłócony przepływ
    turbulentny

    -----

  • 9. Data: 2019-09-24 10:34:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2019 08:10:18 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > "odpowiednik" kontenerów, przysypany ziemią. Problem jest jak przekonać
    > władze do tego aby wydały pozwolenie na taką budowę i klientów aby

    prawo budowlane sie dostosowuje do potrzeb. Natomiast ludków na florydzie namówic aby
    mieszkali pod ziemią to rzeczywiscie spory problem - zwłaszcza ze przy huraganach są
    też powodzie, jak cie nie zwieje to zaleje :)

    b.

  • 10. Data: 2019-09-24 15:48:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 września 2019 03:34:09 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:

    > prawo budowlane sie dostosowuje do potrzeb. Natomiast ludków na florydzie namówic
    aby mieszkali pod ziemią to rzeczywiscie spory problem - zwłaszcza ze przy huraganach
    są też powodzie, jak cie nie zwieje to zaleje :)

    Hint:
    Mozna mieszkac pod ziemia ale nad poziomem gruntu.
    Wiem, wyobrazni moze nie starczyc.