  • 1. Data: 2009-08-29 11:54:49
    Temat: Dom pasywny
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Cześć.
    Czy ktoś z Was mieszka w takim domu ?
    Jakie wrażenia? Podobno nie ma ogrzewania i okien się nie powinno otwierać.
    Coś to nie za dobrze wygląda, jak jest w praktyce ? Zastanawiam się nad
    czymś takim, ale chyba dla alergika nie jest to dobre rozwiązanie...
    Pzdr
    owp

  • 2. Data: 2009-08-29 20:40:26
    Temat: Re: Dom pasywny
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otwierać. Coś to nie za dobrze wygląda, jak jest w praktyce ? Zastanawiam
    > się nad czymś takim, ale chyba dla alergika nie jest to dobre

    imo dobre dla hard core'owcow.
    przyrost korzysci = x
    przyrost kosztow = x do potegi n
    typowe technologie = kompromis miedzy cena a komfortem, niskie ryzyko bledow
    wykonania
    nietypowe technologie = wysoka cena i duze ryzyko, ze wykonawca cos spitoli

    co nie znaczy, ze nie nalezy korzystac ze wskazowek, np. okna projektowane
    tak, ze w zimie naslonecznione, w lecie zacienione itp, jak najwiecej okien
    od poludnia, jak najmniej od polnocy itp.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-08-31 07:42:07
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jakie wrażenia? Podobno nie ma ogrzewania

    Są takie śpiwory, że można w nich spać na śniegu. Pewnie się przydadzą...

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-31 09:18:06
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > imo dobre dla hard core'owcow.
    > przyrost korzysci = x
    > przyrost kosztow = x do potegi n

    A czytaliscie ostatniego muratora? Gostek wydal 1 milion na dom, ktory
    wyglada jak obora, a koszty utrzymania obnizyl o 300 pln miesiecznie. Lol.

  • 5. Data: 2009-09-08 10:58:47
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Są takie śpiwory, że można w nich spać na śniegu. Pewnie się przydadzą...

    szczególnie że żarówki wychodzą z użycia ;P

  • 6. Data: 2009-09-23 15:56:58
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Gonzo pisze:

    > A czytaliscie ostatniego muratora? Gostek wydal 1 milion na dom, ktory
    > wyglada jak obora, a koszty utrzymania obnizyl o 300 pln miesiecznie. Lol.

    To jak z samochodami. Wydasz 5x więcej żeby m.in. zwiększyć ekologię
    (obniżyć spalanie). Z tego mało kto się śmieje, bo dostrzega inne zalety
    takiego samochodu jak np. prestiż + wygoda.

    Dom pasywny to to samo - na swój sposób to prestiż, jeżeli dobrze
    wykonany to równnież zdrowie, wygoda i niskie koszty (ekologia).

    Z tą różnicą, że dom raczej nie traci na wartości a samochód zaraz po
    wyjeździe.

    I teraz skąd ta różnica?

    Czy aby nie z tego, że samochodem można mega poszpanować (i można kupić
    starego grata który dobrze wygląda i zadawać szyku) a z domem się tak
    nie da?

    To są dokładnie te same wybory, a różnicuje ją tylko ochota na szpanerstwo.

    Szczerze wolę jak goście buduja domy pasywne, które gdyby faktycznie
    budowało sie w polsce tylko domy 1,5 - 3 litrowe, to bylibyśmy
    energetycznie chyba niezależni.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 7. Data: 2009-09-23 18:28:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 13:54:49 +0200, owp napisał(a):

    > Czy ktoś z Was mieszka w takim domu ?

    Sa tylko dwa takie domy w calej Polsce, wiec watpie zebys kogos takiego tu
    znalazl :)

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-09-24 12:07:55
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 23 Wrz, 20:28, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Nie wiem, czy słyszałeś o projekcie Libeskind-Villa
    http://pl.rheinzink.de/Libeskind_Villa_z_RHEINZINK_t
    ytan-cynk.aspx ? W
    przyszłym tygodniu jest planowane otwarcie tego obiektu, a w
    międzyczasie trwało podłączanie wszelkich urządzeń, które mają
    potwierdzić założenia energooszczędnosci tego budynku. Jak wyjdzie w
    rzeczywistości, poinformuję :)
    Z reszta założenia tego projektu sa podane na www.libeskind-villa.com
    Pozdrawiam,
    IP

  • 9. Data: 2009-09-24 13:21:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    scream pisze:

    > Sa tylko dwa takie domy w calej Polsce, wiec watpie zebys kogos takiego tu
    > znalazl :)

    Naprawdę...? A krzyku koło nich, jakby w co drugim mieście powyżej 100
    tyś mieszkańców było średnie osiedle takich domków :-))).

    Ja jakoś nie bardzo wierzę w tę ideę. Ale... znowu się ktoś przyczepi,
    że mam uzasadnić :-))). Mój dom pasywny raczej nie będzie... ot
    zwyczajny dom na miarę dzisiejszych czasów.

    pozdr.
    robercik-us

  • 10. Data: 2009-09-24 15:19:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 05:07:55 -0700 (PDT), Igor Pilutkiewicz napisał(a):

    > Nie wiem, czy słyszałeś o projekcie Libeskind-Villa
    > http://pl.rheinzink.de/Libeskind_Villa_z_RHEINZINK_t
    ytan-cynk.aspx ? W

    Nie słyszalem. Ale tak czy inaczej - to nie w Polsce :)

> [...]
    > międzyczasie trwało podłączanie wszelkich urządzeń, które mają
    > potwierdzić założenia energooszczędnosci tego budynku. Jak wyjdzie w

    W rzeczywistości wywalą na ten dom tyle kasy, że możnaby zbudować małe
    osiedle zwyczajnych dobrej jakości domów, ze średnimi kosztami ogrzewania
    :)

    --
    best regards,
    scream