  • Data: 2010-12-14 06:46:13
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co
    "kanadyjczyki":http://www.domprefabrykowany.com.pl/p
    refabrykacja.html

    Zajrzałem na stronę i szczerze mówiąc uważam ze technologia bardzo
    ciekawa. Ich domy są ciepłe (U=0,14) i dodatkowo dają 30lat
    gwarancji !
    Więc chyba nie robią tandety , bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach
    nie dałby 30lat gwarancji :)

    Ja kilka lat temu sam jak chciałem budować dom to wchodziły w rachubę
    dwie technologie (takie jakby klocki styropianowe zalewane betonem)
    oraz właśnie dom prefabrykowany ...
    Tyle że ten co widziałem to był wykonany z betonu. Widziałem film jak
    chyba w Austrii ? robione są całe ściany domu. Ściany miały wszelkie
    otwory , bruzdy pod przewody i itd. Gotowe kilku (nasto) metrowe były
    wykonywane w gigantycznej fabryce i ich jakość była zawsze w 100%
    identyczna.
    Uważam że takiej jakości o precyzji NIGDY nie uzyska się budując dom
    tradycyjnie ...

    Szansa na fuszerki jest dużo mniejsza , bo sama konstrukcja będzie
    miała idealne kąty proste , nie będzie jakiś "dziur" pomiędzy cegłami
    (bo się murarzowi nie chciało i nie robił dokładnie).

    Osobiście uważam że gotowe całe ściany domu wykonane na maszynach ,
    obrabiane i "wyliczane" przez maszyny i komputerowo zawsze będą lepiej
    wykonane i dokładniej niż nawet przez najlepszego murarza ...