  • Data: 2010-12-15 12:25:43
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Gru, 08:15, "Zbyszek Wiśniewski" <k...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    > Tak jak pisa em z mojej strony jest zrobienie ogrodzenia , pomalowanie cian
    > wewn trz , wstawienie drzwi wewn trznych , po o enie paneli i kafli (cho te
    > nie wsz dzie bo w kot owni i gara u b d ) , kupno armatury (kabina , wanna,
    > umywalki, sedes) i to wszystko i mog si wprowadza ...

    No wlasnie. Ale czy zdajesz sobie sprawe ile to kosztuje? Bo to jest
    przeciez dokladnie CALA wykonczeniowka :) A jak wszyscy wiemy -
    wykonczeniowka wykancza, glownie finansowo ;-) Mnie np. sama lazienka
    kosztowala dobre 15k pln. Drzwi 8-10k pln. Panele? Sredniej klasy po
    35 pln /m2 razy + listwy wykonczeniowe i podklad = nastepne 6-7k pln.
    Same farby to pare tys pln chyba ze bedziesz malowal tanim dziadostwem
    - mnie np. czerwona farba lateksowa z tikurilli na pomalowanie
    niecalych 20m2 sciany w salonie kosztowala 150 pln ;-) A scian mam w
    sumie 700m2 + poddasze :D Kominek z obudowa - 3-4k pln minimum. Do
    tego "pierdoly" jak chocby listwy progowe, karnisze, lampy, rolety/
    zaluzje (u mnie -> 2,5k pln), firanki, czy zabudowanie szaf. Wczoraj
    za dwa zestawy do dwoch kiblow (wiszacy pojemnik na mydlo x2 + 3 x
    wieszaki + szczotka do kibla + 2 x uchwyt na papier i zapas)
    zaplacilem w markecie 500 pln! :D Przyznaj sie - remontowales kiedys
    np. mieszkanie w takim surowym stanie ? Ja zrobilem "remont" doslownie
    kosmetyczny w moim wynajmowanym uprzednio mieszkaniu (tylko dwa
    pokoje, bo reszta juz byla wygipsowana - lazienka i kuchnia - gotowe w
    b. dobrym standardzie) - ot wykladziny, przemalowanie scian, szafa,
    rolety, zaslony. Poszlo dobre ponad 7k pln.. Na ~30m2, samych pokoi :)
    Gdzie wykonczenie lazienki i kuchni jest kilkukrotnie drozsze.

    Takze w tej cenie 30 tys pod klucz co zaproponowal wykonawca to chyba
    wszystko z totalnie najnizszej, marketowej polki - takie rzeczy sie
    rozsypuja po paru miesiacach, max 2-3 latach i trzeba wymieniac.. IMHO
    dobrze zrobiles, ze to chcesz kupowac sam, bo najekonomiczniej kupowac
    rzeczy klasy sredniej, no chyba ze sie jest milionerem ;-)

    > NIC wi cej nie musz robi ...

    Nie.. Ty niestety WSZYSTKO musisz zrobic ;-) To co dostaniesz to
    wytynkowane mury i goly beton posadzek z otworami do podlaczenia
    armatury :) Modl sie zeby tynkarze mieli fach w reku bo jeszcze
    wszystko gipsowac bedziesz musial przed malowaniem.

    > Jak dla mnie cena jest bardzo dobra. Nic ta szego o podobnym standardzie i z
    > dzia k tak blisko miasta nie znalaz em. Znalaz em za to oferty du o du o
    > dro sze ...

    No sytuacje masz specyficzna - jakbys mial gotowke albo mial gdzie
    mieszkac (po sprzedazy aktualnego mieszkania) na czas budowy to pewnie
    rozwazalbys inne mozliwosci.. Ale spoko - nie martw sie, ja tez
    myslalem na poczatku ze dom wyjdzie mnie max 200 tys a juz wpakowalem
    500 i konca nie widac :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.