  • 11. Data: 2015-09-30 11:07:42
    Temat: Re: Dom szkieletowy- nadproża - czym wypełniać szczelinę?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.09.2015 Marcin N <m...@o...pl> napisał/a:

    > Skąd Twoja pewność, że powietrze zamknięte w drewnianej skrzynce - hula?

    Słowa-klucze: konwekcja, prąd konwekcyjny.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2015-09-30 11:14:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 11:07, Dominik & Co pisze:

    > Słowa-klucze: konwekcja, prąd konwekcyjny.

    Chętnie posłucham, co mi powiesz o konwekcji w szczelinie o wymiarach
    4x120x20 cm (20 to wysokość). Jakież to prądy tu powstaną?

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-09-30 11:15:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 08:47, Budyń pisze:

    > konstrukcja z opakowaniem musi byc szczelna
    >
    > Co więcej - wełna skalna też nie jest
    >
    > bzdura :-)

    Argumenty?

    --
    MN

  • 14. Data: 2015-09-30 11:20:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 11:15:36 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Argumenty?

    wyklad na temat dyfuzji pary wodnej w przegrodach budowlanych mam ci robic? Mógłbym -
    gdybys chcial sluchac. Ale wyglada na to ze wiesz lepiej :-)

    b.

  • 15. Data: 2015-09-30 11:27:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

> [...]
    > np pozbycia się wilgoci.

    "Skąd Twoja pewność, że powietrze zamknięte w drewnianej skrzynce -

    to zamknięta czy nie?
    sorry, ale nie masz zielonego pojęcia o ruchach powietrza

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2015-09-30 11:39:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 11:20, Budyń pisze:

    > wyklad na temat dyfuzji pary wodnej w przegrodach budowlanych mam ci robic? Mógłbym
    - gdybys chcial sluchac. Ale wyglada na to ze wiesz lepiej :-)

    Rób. Ja słucham. Zwłaszcza argumentów. Na razie nie padły.

    --
    MN

  • 17. Data: 2015-09-30 11:39:29
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.09.2015 Marcin N <m...@o...pl> napisał/a:

    > Chętnie posłucham, co mi powiesz o konwekcji w szczelinie o wymiarach
    > 4x120x20 cm (20 to wysokość). Jakież to prądy tu powstaną?

    Zależy, choćby od różnicy temperatur.

  • 18. Data: 2015-09-30 11:40:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 11:27, masti pisze:
    > to zamknięta czy nie?
    > sorry, ale nie masz zielonego pojęcia o ruchach powietrza

    Ty w ogóle wiesz, jak wygląda nadproże w domu szkieletowym?

    --
    MN

  • 19. Data: 2015-09-30 11:54:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 11:39:25 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    Mógłbym - gdybys chcial sluchac. Ale wyglada na to ze wiesz lepiej :-)

    > Rób. Ja słucham. Zwłaszcza argumentów. Na razie nie padły.

    "membrana ma umożliwiać ruch" - bzdura bo membrana ma własnie zatrzymac ruch
    powietrza. Usuwanie wilgoci moze sie odbywac poprzez wietrzenie czyli ruch powietrza
    i to stosujemy w pomieszczeniach. Natomiast nie zyczymy sobie ruchu powietrza
    wewnatrz przegród bo pełnią one funkcje izolacji cieplnej - a ruch powietrza ta
    izolacujnosc zmniejsza.
    Wewnatrz przegród powietrze ma być nieruchome - a wilgoc jest usuwana dyfuzją czyli
    wyrównywaniem cinien parcjalnych pary.

    Czyli napchaj tę wełne tam w to nadproze. Od strony pomieszczenia daj paroizolacje.
    Od zewnetrznej wiatroizolacje jesli masz wełne na elewacji- jesli styropian to
    wiatroizolacji nie trzeba - i nie daj sie namówic na styropian ryflowany od spodu, bo
    to wynalazek medrków o wiedzy równej twojej.

    b.

  • 20. Data: 2015-09-30 12:01:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 11:54, Budyń pisze:
    > Od zewnetrznej wiatroizolacje jesli masz wełne na elewacji- jesli styropian to
    wiatroizolacji nie trzeba - i nie daj sie namówic na styropian ryflowany od spodu, bo
    to wynalazek medrków o wiedzy równej twojej.

    Rozwiniesz?
    Nie o tej "wiedzy równej twojej", ale jakim cudem "nie daj się namówić
    na ryflowany"?

    Czyżbyś nie znał opracowań z USA, które dowiodły, że styropian klejony
    bez szczeliny wentylacyjnej bezpośrednio do płyty poszyciowej - powoduje
    zagrzybienie? W USA taki montaż jest zabroniony.

    Znam teorie kilku osób z forum, którzy nie dadzą się przekonać byle
    naukowcom z USA i swoje wiedzą.

    Ciekawe jest też to, że nie trzeba wiatroizolacji pod styropianem.
    Powiedzmy, że przy płycie na pióro - wpust i bez szczeliny
    wentylacyjnej. Ale ZGODNIE ZE SZTUKĄ?

    --
    MN