    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 4 Nov 2017 10:54:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dom z kontenerów morskich do Adama i Krisa
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 16:21:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > nie wybudowałem domu. całego, nigdy sam. ale kiedyś chciałbym. dlatego
    > interesuje mnie ten temat. Niestety z wielu względów, domy są drogie.
    > budowanie domów jest drogie. A mnie zdrowie nie pozwala nosić worków i
    > cegieł. stąd szukam tanich rozwiązań. na razie takich nie znalazłem.

    Bo samochodu też nie kupisz za 5 tys pln. To po prostu musi kosztować i
    tyle. Skupiłeś się na jakimś kontenerze - Kris zaproponował zbić budkę
    z drewna - klimat takiego mikro domku będzie dużo lepszy niż mieszkanie
    w puszce i układ można zrobić z sensem.

    > łapiecie? Dom dla przeważającej większości to musi być skrzyżowanie
    > bunkra z Bentleyem.

    I co widzisz złego w tym, że ktoś ma ambicje mieszkać w ładnym budynku?

    > Drzwi takie jak w żabce, dach jak najtańszy, nie przeciekający, odporny
    > na wiatr, ściany - mało ważne, żeby sie nie zawaliły i były przeszkodą
    > na drodze wymiany ciepła. koniec. Tu narazie niema mowy o kontenerach.
    > ale jak pytałem czy neie można by wybudować muru z 2 scian pustych w
    > środku - nie, bo tak się robiło za Gomułki.

    Ale po co skoro postawienie z jednej ściany + ocieplenie styropianem będzie
    tańsze i cieplejsze?

    > czy dach płaski nie będzie
    > tańszy? - sam sobie policz, i tak nie dostaniesz pozwolenia. czy warto
    > zmienić 20 cm styro na 40cm styro i kiedy sie to zwróci? - na te pytania
    > nie podajecie odpowiedzi, ael nie dlatego ze Wam się niechce, tylko jej
    > nie znacie.

    Chyba od dwóch dni jesteś na tej grupie bo przykłady różnych ociepleń
    i zwroty w różnych scenariuszach podawaliśmy tu setki razy.

    [...]
    > czego. w każdym razie nie Wy. Może za 20 lat, domy będą powstawać z
    > klocków styropianowych, moze będą drukowane na drukarkach 3d- nie wiem.
    > z dużą jednak pewnością mogę powiedzieć, że na takie technologie polacy
    > są tak samo otwarci jak na uchodźców z syrii.

    Technologia klocków styropianowych ma ze 20 lat i jest powszechnie stosowana
    (szalunek tracony). A co to za argument o Polakach? Niemcy drukują domy
    w 3D? :-) Materiał na te domy do drukarki myślisz, że będzie za darmo? ;)

    > wracając do kontenerów. nie umiem teraz znależć tego filmu, ale
    > znalazłem coś podobnego:
    > https://www.zbudujsamdom.pl/budowa-domu-krok-po-krok
    u/
    > To taniej niż mieszkanie. Wasze domy też wyszły tak tanio? Nie.

    Przeliczając na metraż - to niewiele drożej. Ale mój dom nie ma 65m2, bo
    65m2 to mogą mieć dla mnie 2-3 pokoje w bloku, a nie dom.

    > A ja bym
    > chciał zeby mój dom był taki tani.

    To buduj jaki chcesz, nikt Ci nie zabrania :D

    > dlatego że to ma być dom, a nie
    > schron przeciwatomowy. jak będę chciał mieć schron, to zakopie go pod
    > ziemią. Nie mam zamiaru _przekonywać_ Was do tego ze nie macie racji.

    Racji w stosunku do czego? Bo się trochę pogubiłeś.

    > PRawdopodobnie jest tak, że mówimy o czymś podobnym ale nie tym samym.
    > Ja to widzę w ten sposób, że postawienie kontenera daje mi ściany dach,
    > podłogę. za 5 tyś. szybkie googlowanie

    Zimną podłogę. Nieustawne ściany. Zimny dach. Kłopot w zamontowaniu
    okien i drzwi. Fakt, jest tanie. I to koniec zalet.

    > http://ladnydom.pl/budowa/56,106572,19750540,ile-to-
    kosztuje,,2.html
    > i wychodzi że to samo klasyczną metodą (Bez podłogi i sufitu) kosztuje
    > 12 tyś. i to jest najtańsza wersja!

    12 tys za same mury dla pomieszczenia wielkości garażu? Jaja robisz :)

    [...]
    > Ocieplenie. tak czy siak,
    > wyjdzie podobna ilośc styropianu. ale jeszcze raz powtarzam. zewnętrzny
    > styropian jak będzie źle położony, to wejdzie wiatr w szczeline, i
    > będzie dupa z ocieplenia.

    Jak można źle położyć styropian? :-) Kleiłeś kiedyś? Małpa to zrobi bez
    problemu (może conajwyżej będzie krzywo :D Nakładasz piankę i przyciskasz
    do muru. Co tu można spieprzyć? :D

    > wejdzie wicher w szczeline - styro odfrunie.
    > a od wewnątrz?

    Od wewnątrz obawiałbym się odklejania się kleju od blachy. Nie wiem jaki
    klej chciałbyś stosować - jeżeli piankę to nie jestem wcale pewien, czy
    stale nagrzewająca się do +50-60stC w lato i chłodzona do -20stC w zimę
    blacha się nie odspoi od takiej pianki. A wybór kleju do styro masz
    ograniczony - nie można stosować niczego mocniejszego opartego na
    rozpuszczalnikach, bo rozpuszczają styro.

    > Jak wiatr? jak pierdne chyba. jaka siła odszczepi styro
    > od blachy, jak jeszcze konstrukcja płyt GK będzie to trzymać?

    Nie będzie trzymać, tylko będzie ciążyć :)

    > A pokrycie
    > zewnętrzne styropianu w klasycznym domu to jest gratis?

    Tak od wewnątrz jak od zewnątrz nie jest gratis.
    Ale od zewnątrz przynajmniej powierzchni pomieszczenia nie zabiera ;)

    Argument, że na zewnątrz jest trudniej bo jest różna pogoda jest po
    prostu dziecinny :D Skoro nie wiesz, żeby robić, jak nie pada i to jest
    dla Ciebie problemem, to rzeczywiście lepiej postaw kontener :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.