  • Date: Mon, 27 Sep 2010 09:12:08 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom za 20 000 zł
    <o...@l...dom> <i7b1np$m0s$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom>
    <4c99b835$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99da7a$1@news.home.net.pl>
    <4c99eba7$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99f63c$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99f84b$0$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c9a0746$1@news.home.net.pl>
    <4c9a1320$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c9c8f75$1@news.home.net.pl>
    <4c9c9818$0$27028$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4c9dd5bd$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 25.09.2010 12:57, Jan Werbiński pisze:

    > Gwarancji nie ma, ale jest statystyka.
    > Statystycznie kulkę w łeb dostaje się niezwykle rzadko.

    Która mówi, że prędzej dostaniesz kulkę w łeb niż stracisz na
    nieruchomości kupowanej w Polsce w miarę porządnej okolicy do 2006 roku.
    [ciach]

    > No to już masz 2/3 na IKE, a co do reszty, to na pewno coś znajdziesz.

    Aha. Kilkadziesiąt (jeśli nie kilkaset) kont/lokat "antybelkowych".

    Swoją szosą - czy czasem z konta emerytalnego nie można wypłacić bez
    uiszczenia belkowego przed osiągnięciem wieku emerytalnego, hmm?
    [ciach]

    > Mogę tych lokat mieć chyba nieograniczoną ilość. Sprawdź w Inteligo.

    Liczbę, nie ilość. To po pierwsze. Po drugie nikt zdrowy psychicznie nie
    będzie się męczył z kilkudziesięcioma (albo i więcej) lokatami. Po
    trzecie - fiskus czuwa. Zasadniczo jest to unikanie opodatkowania i
    wykorzystywanie przepisów niezgodnie z ich intencją.

    > Bo błędnie założyłeś istnienie tych ograniczeń.

    Błędnie? To są ograniczenia prawne.

    > Umiem. A Ty?

    Lepiej od ciebie najwyraźniej.

    > Nie będę analizował Twojej sytuacji rodzinnej. Nie moja sprawa. Nie moje
    > problemy.

    No tak, ty masz swoje. Biedaku.

    Moim jedynym problemem jest to, że nie pochodzę z rodziny milionerów i
    nie miałem na początek życia kilkuset tysięcy złociszy w prezencie na
    budowę domu. Ale sobie poradziłem bez czekania do emerytury.

    [ciach]

    > Kiedy ceny idą gwałtownie w górę, to zawsze gwałtownie spadają.
    > http://stooq.pl/q/?s=wig20&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    > http://stooq.pl/q/?s=cl.f

    Jakoś w mojej okolicy za chiny ludowe nie chcą.

    > Poszukaj sobie indeksów cen i odnieś do inflacji.
    > Nie będę pracował za darmo dla Ciebie.

    Czyli twoje dane są z sufitu.

    > Ceny nie są stałe. Zmieniają się w zależności od inflacji, kosztów i
    > koniunktury.

    Dokładnie. W mojej okolicy jest spore wzięcie na ziemię i małe parcie
    właścicieli na sprzedaż.

    > Ale ja nie zbieram na mieszkanie.

    No tak, ty postąpisz "mądrze" i do emerytury będziesz mieszkał z
    rodzicami. Ewentualnie się szarpiesz na wydatek i kupisz pudło do
    zamieszkania pod mostem.

    No to jedź.