  • 11. Data: 2020-06-19 19:00:03
    Temat: Re: Drewniane zadaszenie ogrodowe / wiata
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > To pilnuj powierzchni 35 m2.

    Maks połowa tego bedzie. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 12. Data: 2020-06-20 10:47:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.06.2020 16:13, collie wrote:

    > To pilnuj powierzchni 35 m2.

    50m2 teraz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-06-20 11:06:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    > 50m2 teraz.

    Dzięki, dobrze wiedzieć, że nowe przyszło.

  • 14. Data: 2020-06-21 11:19:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.06.2020 11:06, collie wrote:
    > Dzięki, dobrze wiedzieć, że nowe przyszło.

    Można większą tylko że doszło, że nie więcej niż jedną na 500m2 działki
    czy suma kilku nie może być większa...jakoś tak. Jak robisz jedną to nie
    ma to znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2020-06-23 16:06:34
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Można większą tylko że doszło, że nie więcej niż jedną na 500m2 działki
    > czy suma kilku nie może być większa...jakoś tak. Jak robisz jedną to nie
    > ma to znaczenia.

    Ogranicznik, że ileś na daną powierzchnię to był zawsze moim zdaniem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2020-06-24 22:49:36
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Na dwóch scianach moge dac dodatkowe belki podpierajace bo tam i tak
    > bede sciany zabudowywał deskami.
    > Dac? Ile? 1 na krótszym boku i dwie na dłuzszym?
    Ponieważ jest to jeszcze w fazie projektu, wspomnę tylko o rzeczach, o której się
    nie mówiło.
    Jak będzie podstawa, czy fundament? Cały ciężar będzie się przenosił na cztery
    słupy. Właśnie dlatego powinny być mocniejsze niż się wydaje. 12x12 szlifowane będą
    wystarczające, ale jeśli byś je strugał, to proponował bym 14X14. Po ostruganiu 1 cm
    odejdzie.
    Również dlatego warto dawać słupy pośrodku belek. Wprawdzie przy rozpiętości 4m
    jeszcze by to wytrzymało, ale jeśli przyjdzie mocny śnieg, mogą trochę się ugiąć. A
    po co?
    Oprócz śniegu bywają jeszcze wiatry. Właśnie dlatego warto dawać podbitkę , a potem
    folię, łaty i jakie coniebądż. Sama blacha może polecieć, podbitka rozkłada
    obciążenia. A jeśli będzie słońce, w środku będzie miły chłodek (o ile boki zasłonisz
    jakim zielem).Również dlatego nie polecam przezroczystych plastyków, choć ładnie to
    wygląda.
    Może jednak polecieć cała altamka. Są dwie szkoły: albo się przykręca płaskownikami
    czy kątownikami konstrukcją do podłoża (żeby mnie poleciała)albo (ja tak stosowałem)
    w belkach od spodu wierciłem otwory śr 14-15 mm i głębokości około 30-40 cm. W
    fundamencie wierciłem otwory podobnej średnicy i głębokości, mocowałem tam kotwami
    chemicznymi pręty 12mm. Na nie (i przekładki izolacyjne) nadziewałem słupy, na
    których mocowałem murłaty. Dało radę we dwóch.Jeśli jest naprawdę duży wiatr, wiata
    się czasami unosi, a potem na drutach wraca na miejsce. Ale to był wyjątkowo słaby
    fundament, a nie można było dawać belek na dole. Bo można i tak.
    Pozdro. abomito

  • 17. Data: 2020-06-24 23:09:05
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2020 o 16:06, Kżyho pisze:

    > Ogranicznik, że ileś na daną powierzchnię to był zawsze moim zdaniem.
    >
    > Pzdr

    2c) wiat o powierzchni zabudowy do 50 m2, sytuowanych na działce, na
    której znajduje się budynek mieszkalny lub przeznaczonej pod budownictwo
    mieszkaniowe, przy czym łączna liczba tych wiat na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 1000 m2 powierzchni działki;

  • 18. Data: 2020-06-25 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abomito a...@w...pl ...

> [...]
    > niż się wydaje. 12x12 szlifowane będą wystarczające, ale jeśli byś
    > je strugał, to proponował bym 14X14. Po ostruganiu 1 cm odejdzie.

    Slupów łącznie będzie 7, 4 narozne, jeden srodkowy na długiej scianie,
    jeden srodkowy na bocznej scianie i jeden na długiej scianie, okolo
    metra od naroznikowego.

> [...]
    > potem na drutach wraca na miejsce. Ale to był wyjątkowo słaby
    > fundament, a nie można było dawać belek na dole. Bo można i tak.

    Słupy beda mocowane na tego typu kotwach:
    https://allegro.pl/oferta/podstawa-slupa-kotwa-wspor
    nik-typ-h-psh-100-
    8979591960

    To bedzie wbetonowane. Mysle ze betonu bedzie jakies 30 x 30 x 30cm.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,