  • 1. Data: 2020-06-18 22:28:07
    Temat: Zawiasy do mebli
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę wymienić zawiasy w szafkach kuchennych na zawiasy samodomykające z
    hamulcem. Kupiłem na próbę parę zawiasów GTV ale to nie jest do końca
    to, czego chciałem. Zawiasy domykają drzwi ale hamulec zaczyna działać
    mniej więcej w 1/3 ruchu drzwi. Inaczej mówiąc 60 stopni zamykamy drzwi
    ręcznie, a potem działa mechanizm. Domyk jest wprawdzie delikatny, ale
    powolny i denerwuje mnie to ostatnie 30 stopni wolnego domykania drzwi.
    Wolałbym, aby drzwi miały spowolnienie dopiero pod koniec ruchu.
    Widziałem reklamę zawiasów Blum, których działanie wygląda lepiej i mają
    możliwość wyłączenia spowalniacza, ale ich cena jest 5x wyższa.
    Znacie jakąś sprawdzoną markę, która domyka szybko, ale po cichu i nie
    opróżnia szybko portfela?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-06-18 23:03:32
    Temat: Re: Zawiasy do mebli
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 22:28, Jacek pisze:
    > domyka szybko, ale po cichu i nie opróżnia szybko portfela?
    Masz jak za darmo :-)
    https://allegro.pl/oferta/amortyzator-odbojnik-hamul
    ec-airtic-10szt-9124488393
    W zależności gdzie zamontujesz to masz różne czasy.

    Robert

  • 3. Data: 2020-06-18 23:06:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 18, 2020 at 10:28:10 PM UTC+2, Jacek wrote:

> [...]
    > możliwość wyłączenia spowalniacza, ale ich cena jest 5x wyższa.
    > Znacie jakąś sprawdzoną markę, która domyka szybko, ale po cichu i nie

    Ja wszystkie meble, ktore robilem u siebie ma na blumach... moze i sa 5x tansze, ale
    ~10PLN to nie jest majatek ;) zwlaszcza, ze zazwyczaj wystarcza jeden "standardowy" +
    drugi bluemotion...

    https://allegro.pl/oferta/zawias-blum-71b3550-clip-t
    op-blumotion-komplet-8616317168

  • 4. Data: 2020-06-18 23:12:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 23:06, WS pisze:
    > wystarcza jeden "standardowy" + drugi bluemotion...

    Ale nie można wtenczas wyżyć się na drzwiach, bo trzaskają. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2020-06-18 23:28:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Po pewnym czasie to się zmieni i będą zamykały się za szybko. Nawet Blum.
    K.

  • 6. Data: 2020-06-18 23:45:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Masz jak za darmo :-)
    > https://allegro.pl/oferta/amortyzator-odbojnik-hamul
    ec-airtic-10szt-9124488393

    > W zależności gdzie zamontujesz to masz różne czasy.
    Miałem całkiem podobne z Ikei - szajs zupełny. Poza tym, jak zawias
    niezbyt mocno domyka, to taki amortyzator powoduje, że drzwi pozostają
    uchylone.
    Być może Airtic jest w porządku, ale się zraziłem do tego rozwiązania.
    Jacek

  • 7. Data: 2020-06-20 23:59:12
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Miałem całkiem podobne z Ikei - szajs zupełny. Poza tym, jak zawias
    > niezbyt mocno domyka, to taki amortyzator powoduje, że drzwi pozostają
    > uchylone.

    Jak by co mogę potwierdzić. Jeszcze rozsypują się bo czasami coś z ich rozmiarem jest
    nie tak.
    K.

  • 8. Data: 2020-06-21 11:55:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.06.2020 o 22:28, Jacek pisze:
    > Chcę wymienić zawiasy w szafkach kuchennych na zawiasy samodomykające z
    > hamulcem.

    Odwiedziłem sklep specjalistyczny z akcesoriami meblowymi. Okazuje się,
    że wszystkie zawiasy, jakie tam mieli mają taka "urodę", że hamulec
    zaczyna działać w około 1/3 ruchu drzwi.
    Ostatecznie kupiłem zawiasy Blum. Cena ok. 10 zł za sztukę - da się
    wytrzymać. Hamulec można wyłączyć i działa wtedy tylko domyk.
    Pokombinuję jeszcze z wygięciem albo podszlifowaniem dźwigni hamulca,
    może uda się spowodować, żeby działały tak, jak chcę.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-06-21 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > możliwość wyłączenia spowalniacza, ale ich cena jest 5x wyższa.
    > Znacie jakąś sprawdzoną markę, która domyka szybko, ale po cichu i

    Pare lat temu wymieniłem w kuchni sporo zawiasów własnie na GTV -
    kupowałem w pobliskim sklepie po około 5-6zł.
    Niby działaja ale juz pare nadaje sie do wymiany.
    Z drugiej strony w kilku szafkach mam blumy i jezeli kosztuje po 11zł
    za sztuke to chyba nie ma co oszczedzac.

    Teraz zakładałem jakas szaafke w której sa zawiasy firmy HAFELE - niby
    ładnie domykaja ale po zamknieciu szafki i chwyceniu pierwszego oporu
    siłownika nastepuje taka mała hustawka i dopiero potem siłownik ładnie
    domyka. O trwałosci sie nie wypowiem bo to nowy zakup.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 10. Data: 2020-06-21 17:05:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.06.2020 o 11:59, Budzik pisze:
    > Pare lat temu wymieniłem w kuchni sporo zawiasów własnie na GTV -
    Przy wymianie zawiasów odkryłem, że do większych drzwiczek dali właśnie
    GTV - takie zwykłe bez hamulca. Działały 16 lat.
> [...]
    > siłownika nastepuje taka mała hustawka i dopiero potem siłownik ładnie
    > domyka. O trwałosci sie nie wypowiem bo to nowy zakup.
    No właśnie. Po remoncie łazienki mamy nowe meble z zawiasami Hafele i
    stąd pomysł na wymianę w kuchni. Hafele u mnie zamykają się bez
    huśtania, ale wszystkie drzwiczki sa wąskie więc bezwładność nieduża.
    Jacek