  • 1. Data: 2020-06-18 17:34:28
    Temat: Drewniane zadaszenie ogrodowe / wiata
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Planuje sobie postawić zadaszenie ogrodowe, postanowiłem wiec na etapie
    planowania zapytac o pare spraw.
    Mam juz pewien plan ale kto pyta, nie bładzi ;-D

    Zadaszenie bedzie miało rozstawione belki narozne po prostokącie
    3,5x4,5m.

    Jaka belke zastosowac na konstrukcję? 12cm bedzie ok?
    Na dwóch scianach moge dac dodatkowe belki podpierajace bo tam i tak
    bede sciany zabudowywał deskami.
    Dac? Ile? 1 na krótszym boku i dwie na dłuzszym?

    Pozostałe dwie sciany chciałbym zeby były otwarte. Czy rozstaw 4,5
    metra na dłuzszej scianie przy zastosowaniu belki 12cm bedzie ok (mam
    na mysli rowniez tą belkę która w przypadku murowanych domow nazywa sie
    murłatą)

    Dach dwuspadowy opadajacy na dłuzsze boki.
    Jaki dac kat? 30 stopni?

    Jakiej wielkosci dac krokwie i jak gesto ułozone?
    Na 4,5 metrach jakby dac co około 65cm to byłoby ich 8.
    Nie za duzo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 2. Data: 2020-06-18 19:33:46
    Temat: Re: Drewniane zadaszenie ogrodowe / wiata
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 17:34:30 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Zadaszenie bedzie miało rozstawione belki narozne po prostokącie
    > 3,5x4,5m.
    >
    > Jaka belke zastosowac na konstrukcję? 12cm bedzie ok?

    z powodów konstrukcyjnych wystarczy pewnie połowa tego, ale ze względów optycznych,
    żeby to jakoś wygladało, daje się minimum 8x8, może 10x10
    12x12 też będzie ok.

    b.

  • 3. Data: 2020-06-18 20:18:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 18:33, Budyń pisze:

    > z powodów konstrukcyjnych wystarczy pewnie połowa tego, ale ze względów optycznych,
    żeby to jakoś wygladało, daje się minimum 8x8, może 10x10
    > 12x12 też będzie ok.
    >
    > b.

    to ja dołączę się do pytania: wymiary podobne (4x5m), na dachu papa lub
    blacha. Chciałbym położyć na ścianach (w sensie wylać wieniec tak żeby
    mieć lekki spad i na to kłaść) belki co 60cm i do nich kręcić dach. jaki
    dać wymiar belek?

    Lukasz

  • 4. Data: 2020-06-18 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > z powodów konstrukcyjnych wystarczy pewnie połowa tego, ale ze
    > względów optycznych, żeby to jakoś wygladało, daje się minimum
    > 8x8, może 10x10 12x12 też będzie ok.

    Super.
    I dwie pionowe belki połączone u góry pionowa spokojnie uniosą taki
    dach (daszek) - nie trzeba w połowie sciany robić dodatkowego
    podparcia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 5. Data: 2020-06-18 21:37:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 20:59:52 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > I dwie pionowe belki połączone u góry pionowa spokojnie uniosą taki
    > dach (daszek) - nie trzeba w połowie sciany robić dodatkowego

    ja to bym koła nie odkrywał, wpisz "wiata ogrodowa" w guglu, wybierz najładniejszą i
    mniej więcej zrób podobną. Są wiaty i tym dodatkowym podparciem, są bez. Zależy tez
    jak ciężki dach.
    Mnie sie podobają z tym dodatkowym słupeml, ale gust gustem...

    b.

  • 6. Data: 2020-06-18 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

> [...]
    > dodatkowym podparciem, są bez. Zależy tez jak ciężki dach. Mnie
    > sie podobają z tym dodatkowym słupeml, ale gust gustem...

    Tak sobie własnie ogladam. Ale na zdjeciach nie widac technicznych
    szczegołów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 7. Data: 2020-06-18 23:50:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Tak sobie własnie ogladam. Ale na zdjeciach nie widac technicznych
    > szczegołów.

    Chyba są nawet gotowe projekty. Jak znajdę u siebie to udostępnię.
    K.

  • 8. Data: 2020-06-19 08:29:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 17:34, Budzik pisze:

    > Jaka belke zastosowac na konstrukcję? 12cm bedzie ok?
    > Na dwóch scianach moge dac dodatkowe belki podpierajace bo tam i tak
    > bede sciany zabudowywał deskami.

    To w końcu ma to być wiata, czy szopa?

  • 9. Data: 2020-06-19 16:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > To w końcu ma to być wiata, czy szopa?

    Pol wiata, pol szopa. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 10. Data: 2020-06-19 16:13:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.06.2020 o 16:00, Budzik pisze:

    > Pol wiata, pol szopa. :)

    To pilnuj powierzchni 35 m2.