  • 11. Data: 2022-12-19 20:11:09
    Temat: Re: Druga taryfa po przekroczeniku limitu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 19 December 2022 at 18:24:03 UTC+1, 4...@g...com wrote:

    > To w zasadzie nic nie zmienia. W 24 zlikwidują tanie i zostaną drogie które będą
    jeszcze droższe. Rok trochę taniej to szczegół bez znaczenia.
    Rok dla człowieka to bardzo wiele, bo rocznie umiera 100 mln ludzi na świecie
    a człowiek nie żyje 1000 lat ani 100 lat

  • 12. Data: 2022-12-19 21:06:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 20:09, a a pisze:

    > A może napuszczać w nocy gorącą wode do wanny, aby cieplo grzało mieszkanie, a
    drzwi do lazienki szeroko otarte ?

    > Kuzynka grzeje mieszkanie łazienka, bo tam nie ma l;iczników c.o.
    >
    > I wszystlkie kaloryfery zakręca a drzwi do lazienki otwarte i ma cieplo za frico

    Niech je więcej grochu i fasoli. Będzie miała też gaz za darmo.

  • 13. Data: 2022-12-20 23:53:54
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2022 o 16:31:06 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]
    > To się przenieś do Taurona, w G12w masz 1,4845zł/kWh i nocna 0,712zł/kWh
    > netto, więc jest o ~50% taniej dla przekraczających limit 2MWh.

    Mogę zmienić sprzedawcę i przy tym zachować prosumenta 15 lat na starych zasadach?

  • 14. Data: 2022-12-21 00:00:59
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2022 o 18:24:03 UTC+1 4...@g...com napisał(a):

    > To w zasadzie nic nie zmienia. W 24 zlikwidują tanie i zostaną drogie które będą
    jeszcze droższe. Rok trochę taniej to szczegół bez znaczenia
    No jest ten rok czasu na różne działania by nie dać się zamrozić, jak docieplenie
    dachu, wirtualizacja lub przeniesienie pewnych rzeczy z własnych serwerów do chmury,
    PV wszędzie gdzie się jeszcze da upchnąć, a może nawet kogeneracja agregatem na lpg.

  • 15. Data: 2022-12-21 10:21:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-20 o 23:53, M M pisze:
> [...]
    będzie o jakieś pół grosza na kWh tańsza, łaskawcy...

    > Mogę zmienić sprzedawcę i przy tym zachować prosumenta 15 lat na starych zasadach?
    Nie, bo przy prosumencie sprzedawca i dostawca energii musi być ten sam.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-12-21 12:54:56
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 10:21:16 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Nie, bo przy prosumencie sprzedawca i dostawca energii musi być ten sam.
    Czyli pozostaje osobny licznik na inną osobę z rodziny która nie będzie prosumentem -
    gdzieś tam czytam że tytułem prawnym może być umowa użyczenia.
    Oprócz rozdziału sieci dodatkowo byłaby zmiana sprzedawcy, ale Tauron 0,712 jest
    powyżej ceny maksymalnej 0,693.
    Za to przeglądając taryfy ze strony URE widzę że lepiej wychodzi Enea G12 "ciepły
    dom" - w drugiej taryfie 0,6068.
    Poniżej limitu 2 MWh też druga taryfa nieco taniej.

  • 17. Data: 2022-12-21 13:04:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2022 o 12:54, M M pisze:
    > Czyli pozostaje osobny licznik na inną osobę z rodziny która nie będzie prosumentem

    W celu?
    Zużycie nie byłoby kompensowane produkcją...

  • 18. Data: 2022-12-21 13:55:37
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 13:04:10 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > W celu?
    > Zużycie nie byłoby kompensowane produkcją...

    Zużycie niestety dużo większe niż produkcja.
    PV niecałe 10 kWp i nie ma za bardzo miejsca na więcej, skomplikowany dach w różnych
    kierunkach wschód-południe-zachód więc realnie około 8 MWh/rok.
    Trochę więcej by się może dało ale kosztem zmiany współczynnika z 0,8 na 0,7 - więc
    11 kWp nie opłaca się mieć, tylko albo max 10 albo od razu 20 ale tyle miejsca nie
    mam.
    Zużycie około 20 MWh/rok - w tym spora część to ogrzewanie elektryczne w drugiej
    taryfie.
    Więc pasowałoby z Energi (prosument) wykorzystać magazyn i limit 2 MWh, a resztę z
    Enei (bez PV, ale za to taniej zarówno przed jak i po przekroczeniu limitu).
    Na pewno też docieplić, argon z okien też pewnie dawno uciekł, ale wątpię by dało się
    w ten sposób zredukować zużycie aż o połowę by sama produkcja PV wystarczyła.

  • 19. Data: 2022-12-21 14:05:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2022 o 13:55, M M pisze:

    > Zużycie niestety dużo większe niż produkcja.

    Ale nie skompensujesz go w ogóle...

> [...]
    Enei (bez PV, ale za to taniej zarówno przed jak i po przekroczeniu limitu).

    Ale jak?
    Chcesz połączyć instalacje z dwóch źródeł?
    Względnie doprowadzić oba do jednej rozdzielni i tam się bawić w rozdziały?

  • 20. Data: 2022-12-21 14:59:22
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 14:05:08 UTC+1 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > Chcesz połączyć instalacje z dwóch źródeł?
    > Względnie doprowadzić oba do jednej rozdzielni i tam się bawić w rozdziały?
    Część domu grzać z jednego źródła a część z drugiego, tak chyba najłatwiej rozdzielić
    instalacje.
    Nie skompensuję tak czy tak (bo brak miejsca na dużo więcej PV, chyba że pozbyć się
    ładnego ogródka i obsadzić go w całości panelami - ale sporo pracy wcześniej
    kosztował), ale za to czego nie skompensuję powinienem zapłacić trochę mniej.
    I chociaż dla części zużycia (tej nie-prosumenta) pozostaje możliwość późniejszej
    zmiany sprzedawcy energii gdyby cenniki się zmieniły w przyszłości.
    Obawiam się, że będą się starali zniechęcić prosumentów do pozostawania 15 lat na
    starych zasadach, oferując różne "promocje" z niższymi cenami - a prosumentom nie
    obniżą. Podnieść "za karę" tylko prosumentom raczej nie mogą, ale już podnieśli do
    absurdalnego poziomu (porównywalnego z prądem z własnego agregatu na LPG nawet tracąc
    ciepło) więc mają z czego "promocyjnie" obniżać nie-prosumentom.