  • 11. Data: 2010-10-08 11:07:01
    Temat: Re: Elektryk - duży koszt
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:i8mq4r$5v0$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Trzeba umieć, miec dryg w dłonaich do układania drutu, i mieć czas

    Mnie godzinówka wyszła raczej niewielka, ale za to satysfakcja była i czegoś
    nowego się nauczyłem.

    > Myślisz że elektryk nie podzielił się rabatami? Może było by taniej ale
    > nie

    Z pewnością się nie podzielił.

    > jestem na 100% pewien czy tak by bylo jak by doliczyć czas, paliwo itd,
    > dokupywanie, probelme zwrotów
    > Czesto na dużych zamówieniach udaje się uzyskać kilka punktów procentowych
    > dodając pośrednika do łańcuszka bo tój dostawca może mieć wyższe rabaty
    > (ze względu na obrót) niż ty

    Marża na artykuły elektryczne jest chyba największa, po narkotykach.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-10-08 11:09:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
    > Można było 3 tys zaoszczędzić robiąc samodzielnie.

    a kto mu potem odbierze ten bajzel?
    nie wiem czy ktos sie podpisze pod instalacją zrobioną przez dyletanta.

    ile będzie kosztowalo poprawienie spierdzielonej instalacji?

    :)

  • 13. Data: 2010-10-08 11:11:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "krzysiek" <a...@m...net> wrote in message

    > problem jest w czym innym.
    > Fachman przed robotą posprawdzał i powiedział że wyjdzie ok. 4 000 zł.
    > zapierał się że 4500 to góra.

    a ilość punktow sie nie zmienila?

    a nie doszly nowe elementy?

  • 14. Data: 2010-10-08 11:33:15
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    u mnie za ok 280punktow zaplacilem
    8400zł
    poszlo z 5km kabli
    + 3 paczki skrętki
    pod alarm, do rolet do grzejników, do kamer

    materiał sam kupowałem

    robili to prawie 7 miesięcy :) jak im pasowalo a mi rowniez te tempo
    odpowiadało

    teraz drugi etap
    nie wiem ile będzie kosztowało zakladanie gniazdek i podłącznie rozdzielni
    właśnie kończą, tego niestety nie uzgodniłem, ale elektryk jest bardzo fajną
    i skromną
    osobą, czego nie mogę powiedzieć o ekipie od murów i dachu :(

    jak robiłem wyceny w roznych firma to ta cena i tak była najniższa, robią
    bardzo
    dokładnie starają się, niestety jest to fucha, dlatego tak długo.
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-10-08 11:57:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > u mnie za ok 280punktow zaplacilem
    > 8400zł
    > poszlo z 5km kabli
    > + 3 paczki skrętki
    >pod alarm, do rolet do grzejników, do kamer

    Na tym przykładzie wyraźnie widać, dlaczego wychodzą takie rozbieżności w
    kosztach budowy domu.
    Pewnie w nie jednym przypadku instalacja jest zrobiona z 1/10 ilości kabla
    co u kolegi i też spałnia swoją funkcję.

    Pzdr
    TG

  • 16. Data: 2010-10-08 12:04:20
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pewnie w nie jednym przypadku instalacja jest zrobiona z 1/10 ilości kabla
    > co u kolegi i też spałnia swoją funkcję.

    Tylko że nie ma rolet. No niby nie potrzeba, ale się przydaje., nie ma
    alarmu, wydaje się nei potrzebny do pierwszego włamu (wiem z autopsji), itd,
    itd
    To co tobie wydaje się wystarczające, wystarczającym nie musi być dla
    innych.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 17. Data: 2010-10-08 12:23:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:i8n1b9$pj2$1@news.onet.pl...
> [...]
    > itd, itd
    > To co tobie wydaje się wystarczające, wystarczającym nie musi być dla

    Ja niczego nie krytykuję, sam zużyłem podobną (a może i większą) ilość kabla
    co kolega Tomemk. Z perpsektywy czasu uważam, że nie potrzebnie (choć wtedy
    wydawało mi się wszystko niezbędne).
    Mam dużo róznych gniazd i instalacji w pomieszczeniach (w kazdym
    pomieszczeniu gniazada RJ45, SAT/TV, kilkanaście gniazd elektrycznych), 4
    rozdzielnie - teraz bym to znacznie uprościł.
    Teraz mam same lapki, które korzystają z WiFi, telewizji wogóle nie
    ogladam - (instalacja pod głośniki kina domowego leży odłogiem) , z gniazd
    elektrycznych używam tylko tych które są bezpośrednio pod łącznikami
    światła.
    Jak bedę budował drugi dom - myślę, że 500m kabla spokojnie mis wystarczy
    :-)

    Pzdr
    TG

  • 18. Data: 2010-10-08 12:36:54
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Jak bedę budował drugi dom - myślę, że 500m kabla spokojnie mis wystarczy
    > :-)

    Pewnie masz rację, ale budowę pierwszego mojegu dom przynajmniej ja traktuję
    prawie
    jak hobby :)

    juz bym wprowadził trochę zmian, a co dopiero jak zamieszkam

    pozdrawiam
    T.

  • 19. Data: 2010-10-08 13:28:04
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > nowego się nauczyłem.

    Tym bardziej ze instalacja elektryczna to jedna z prostszych do zrobienia
    instalacji w domu

    > Z pewnością się nie podzielił.

    Nie podzielił sie bo jaki miał w tym interes?

    > Marża na artykuły elektryczne jest chyba największa, po narkotykach.

    To fakt.
    Jak dobrze "przycisniesz " sprzedawcę to dostaniesz
    kilkudziesięcioprocentowe rabaty.

    Mnie instalacja elektryczna kosztowała grubo poniżej 2000zł(koszt materiału,
    robiłem sam kilka popołudni) + alarmowa 2000zł(robocizna+materiał, gościu
    zrobił ją w dwa popołudnia)

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-10-08 17:28:21
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" napisał
    > Kolejny 1-1,5 tys kupując w hurtowni, a nie przez elektryka.

    Nie zawsze, mój elektryk ma potężne upusty, ja bym kupił drożej. Jest
    na tyle w porządku, że dzieli się ze mną upustem.
    Adam