    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Elewacja
    Date: Fri, 20 Nov 2009 16:14:09 -0800 (PST)

    On 20 Lis, 22:38, "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:457df66c-cbfa-4f6d-b9c9-70dca2f6e361@
    g23g2000yqh.googlegroups.com...

    > bez przesady z tą częstą renowacją, dobrze wysuszone drewno, bez wad,
    > a może nawet jakieś egzotczne, podwójnie zaimpregnowane porządnym
    > impregnatem (np.tikkurila valtti extra) i masz spokój na co najmniej
    > 10 lat :-)
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    >
    > na scianie pn i pd. Dom stoi n górce czyli jeszcze wiatr i nieosłoniety
    > drzewami. Wytrzyma 10 lat?

    wytrzyma :-) wiem, co mówię, mam cały dom drewniany:-),
    tylko nie żałuj impregnatu, musi wejść w każdą szczelinę, ten
    tikkurila jest matowy, ale przy trzeciej warstwie daje ciemniejszy i
    lekko jedwabisty połysk na słojach i wtedy chroni też najlepiej, tak
    malowałem opaski wokół okien, dom malowałem tylko dwa razy, gdzie
    niegdzie nawet raz (brak czasu) i tam gdzie było raz, kolor lekko
    wypłowiał (po dwóch latach od południowego słońca),
    deski (przynajmniej raz) malować przed położeniem, wtedy malujesz też
    wpusty, generalnie unikaj też takiego montowania elewacji, żeby
    odsłoniete były końce pionowych desek od góry, bo woda będzie tam
    stała i łatwo wnikała w drewno, lepiej podciągnąć dechy pod okap, albo
    zakończyć poziomą deską okapnikiem (no ewentualne delikatne obróbki
    blacharskie)

    pozdrawiam
    s_13