  • 1. Data: 2009-11-20 19:10:30
    Temat: Elewacja
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Wymysliłem pokryc część elewacji deską. Ale potrzeba jej czestej renowacji
    mnie zniecheciła. Szczególnie, ze ma byc umieszczona w szczytach.
    Siding plastikowy lub metalowy odpada. Podsunieto mi pomysł ze sklejka
    impregnowana cisnieniową. czy ktos z czyms takim spotkał sie elewacji?

  • 2. Data: 2009-11-20 20:15:12
    Temat: Re: Elewacja
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Siding plastikowy lub metalowy odpada. Podsunieto mi pomysł ze sklejka
    > impregnowana cisnieniową. czy ktos z czyms takim spotkał sie elewacji?

    Co prawda nie sklejkę ale płyty OSB w pewnym budynku biurowym widziałem. Z
    dodatkami z nierdzewki wyglądało naprawdę efektownie.

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-20 21:29:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Siding plastikowy lub metalowy odpada. Podsunieto mi pomysł ze sklejka
    > impregnowana cisnieniową. czy ktos z czyms takim spotkał sie elewacji?

    bez przesady z tą częstą renowacją, dobrze wysuszone drewno, bez wad,
    a może nawet jakieś egzotczne, podwójnie zaimpregnowane porządnym
    impregnatem (np.tikkurila valtti extra) i masz spokój na co najmniej
    10 lat :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2009-11-20 21:38:59
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    h.googlegroups.com...
> [...]

    a może nawet jakieś egzotczne, podwójnie zaimpregnowane porządnym
    impregnatem (np.tikkurila valtti extra) i masz spokój na co najmniej

    na scianie pn i pd. Dom stoi n górce czyli jeszcze wiatr i nieosłoniety
    drzewami. Wytrzyma 10 lat?

  • 5. Data: 2009-11-21 00:14:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    wiadomościnews:457df66c-cbfa-4f6d-b9c9-70dca2f6e361@
> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    >
    > na scianie pn i pd. Dom stoi n górce czyli jeszcze wiatr i nieosłoniety

    wytrzyma :-) wiem, co mówię, mam cały dom drewniany:-),
    tylko nie żałuj impregnatu, musi wejść w każdą szczelinę, ten
    tikkurila jest matowy, ale przy trzeciej warstwie daje ciemniejszy i
    lekko jedwabisty połysk na słojach i wtedy chroni też najlepiej, tak
    malowałem opaski wokół okien, dom malowałem tylko dwa razy, gdzie
    niegdzie nawet raz (brak czasu) i tam gdzie było raz, kolor lekko
    wypłowiał (po dwóch latach od południowego słońca),
    deski (przynajmniej raz) malować przed położeniem, wtedy malujesz też
    wpusty, generalnie unikaj też takiego montowania elewacji, żeby
    odsłoniete były końce pionowych desek od góry, bo woda będzie tam
    stała i łatwo wnikała w drewno, lepiej podciągnąć dechy pod okap, albo
    zakończyć poziomą deską okapnikiem (no ewentualne delikatne obróbki
    blacharskie)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2009-11-21 00:18:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    aha, i nie daj się namówić na żaden lakier, nawet ten "zewnętrzny" bo
    po pierwszej zimie będzie ci się łuszczyć,

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2009-11-21 00:31:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    jeszcze raz ja:-)
    dla zobrazowania
    świeżo malowane:
    http://www.studioonline.pl/001.jpg
    2 lata później:
    http://www.studioonline.pl/002.jpg
    ściana malowana była raz, szczyt dwa razy, krokwie i opaska 3 razy

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2009-11-21 04:42:26
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > Siding plastikowy lub metalowy odpada. Podsunieto mi pomysł ze sklejka
    > impregnowana cisnieniową. czy ktos z czyms takim spotkał sie elewacji?

    Ja tak mam, impregnacja olej lniany parokrotnie a potem po wyschnieciu
    olejowosk OSMO x2 od zewnatrz a od wewnatrz (dostep od strychu) jakas lakier
    lazurowy. Nie sadze bym wczesniej niz za 10 lat musial to malowac ponownie.
    Deski elewacyjne kupione w hurtowni, oczywiscie suche.

    Jak mozesz miec ciemny kolor to jeszcze lepiej zastosowac olejowosk+smoła
    drzewna. Ale przed finalnym malowaniem trzeba naprawde dlugo poczekac az to
    wyschnie ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2009-11-22 08:33:31
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    W skandynawii ścinają młode drzewa w zimie, z tego robią deski i kładą
    nieheblowane. Domy maluje się co 10 lat a żyją grubo ponad 100 lat.
    Widziałem, że używają farb Beckers.

    PC